Hjælp med ESC K7S5A
Fra : Crazy Leif

Dato : 06-05-02 20:48

Når jeg starter op sker der INTET. Blæseren til køleren snurrer EN
enkelt omgang stille og roligt, og intet andet viser tegn på liv.

Hvad kan det være? Har prøvet at slå det meste fra altså grafikkort m.m.

Fra : Per Laursen

Dato : 06-05-02 22:04

> Når jeg starter op sker der INTET. Blæseren til køleren snurrer EN
> enkelt omgang stille og roligt, og intet andet viser tegn på liv.
>
> Hvad kan det være? Har prøvet at slå det meste fra altså grafikkort m.m.

Har du checket din(e) jumper(e) - at du ikke er ved at resette BIOS??

Mvh.

Per

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 07-05-02 00:26

"Crazy Leif" <anders@crazyleif.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg starter op sker der INTET. Blæseren til køleren snurrer EN
> enkelt omgang stille og roligt, og intet andet viser tegn på liv.
>
> Hvad kan det være? Har prøvet at slå det meste fra altså grafikkort m.m.

Lyder det ikke mest som en strømforsyningsfejl?

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Andrew

Dato : 07-05-02 13:52

Noget af det første der sker når en computer starter er at den finder
grafikkortet. Så når der er sort skærm og intet sker er det med 80%
sikkerhed noget med grafikkortet efter min erfaring.

Hvis du har slået grafikkortet fra så starter computeren altså IKKE!

Hvis du har puttet det i, og der stadig intet sker, så er det garanteret
fordi at du ikke har "voldet" det nok ned i slottet. Jeg havde samme problem
fordi jeg var alt for nænsom da jeg monterede grafikkortet. Det skal have et
ordentligt tryk16 så det siger KLIK.

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-05-02 14:39

> [...]
problem
> fordi jeg var alt for nænsom da jeg monterede grafikkortet. Det skal have

Hvis det er nødvendigt at trykke hårdt for at montere grafikkortet, skal du
huske at understøtte motherboardet, ellers er der en god chance for at du
beskadiger det.

Et flerlags printkort som dit motherboard kan ikke lide at blive bøjet.

Claus

Fra : Anders Berg

Dato : 08-05-02 16:59

"Crazy Leif" <anders@crazyleif.dk> wrote in message

> Når jeg starter op sker der INTET. Blæseren til køleren snurrer EN
> enkelt omgang stille og roligt, og intet andet viser tegn på liv.
>
> Hvad kan det være? Har prøvet at slå det meste fra altså grafikkort m.m.

Fandt selv ud af det. Det var pga. en kortslutning på motherboardet at
den ikke ville starte. En af dem man skruer ned i kabinetet resulterede
i at det kortsluttede. Der skete heldigvis ikke noget, men nu fungerer
det.