Siden skal passe 100%
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-05-02 18:38

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside, men har et problem.
Jeg vil gerne have siden til at fylde hele skærmen i bredden, når
vinduet er maksimeret. Det går også meget godt i alle
opløsninger, pånær 800x600. Der bliver siden for stor, og man
skal bruge scrollbar'en i bunden. Er det fordi mine billeder er
så store at de bare ikke kan være der, eller hvad er der galt?
Min side www.csw.dk/page2_dk.htm

Jeg håber der er en klog/venlig sjæl der vil hjælpe

/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 06-05-02 19:13

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> skal bruge scrollbar'en i bunden. Er det fordi mine billeder er
> så store at de bare ikke kan være der, eller hvad er der galt?

Jeg tror det kan have noget at gøre med din tabelbredde. Såvidt jeg kan se
er kolonnernes bredde tilsammen langt over 800.

vh
Peter

Fra : Orla Balslev

Dato : 06-05-02 22:36

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@dfn.de> wrote in message news:<ab6h30$fnche$1@ID-137851.news.dfncis.de>...

> Jeg tror det kan have noget at gøre med din tabelbredde. Såvidt jeg kan se
> er kolonnernes bredde tilsammen langt over 800.
>
> vh
> Peter

Tabelbredden kan angives ved at højreklikke i selve tabellen og i
dialogboksen sættes bredden til 100%.
Hvis dine billeder er for store (det tror jeg nu ikke) kan det blive
nødvendigt at ændre størrelsen.
Forslag: prøv med 80% tabelbredde
PS Den enkelte cellestørrelse kan ligeledes ændres ved at højreklikke
i cellen

vh Orla

Fra : Ulrich Bojko

Dato : 26-05-02 11:37

En god ide er at lave dine tabel i 98 - 99% bredde istedet for at angive en
pixel værdi.
På den måde vil den altid fylde skærmen helt ud.

Grunden til din scrollbar i bunden dukker op, er fordi at dit logo "CIMBER"
ikke flytter med til venstre når man gør vinduet mindre. Prøv at angive
billedet størrelse i % samt angiv den tabel den ligger i i %.

Når man flytter musen hen over logoet, flytter det sig lidt ned og til
venstre... Er det meningen? Det ser ud som en lille programmeringfejl.

Fra : Alan Malligsen

Dato : 30-05-02 23:42

> "Thomas Pedersen" <thomas-p@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg mener det kunne være flot hvis du satte margnerne til 0 (højreklik
på siden > sideegenskaber > margner > sæt begge til 0) for at ungå den
lille hvide kant foroven og til venstre på siden. På den måde fylder
dit indhold HELE side...

VH - Alan