RAID problemer...
Fra : Hans Milling

Dato : 06-05-02 17:42

Jeg har lige købt 2 stk 40 gb harddiske (IBM gxp120), og forsøger nu
at sætte dem op i RAID.
Jeg har et Soyo SY-K7V Dragon Plus motherboard med en Promise RAID
controller.
Der står i min manual at der skal stå noget med at trykke CTRL+F men
dette ser jeg ikke noget sted. Den detecter fint de 2 harddiske, og
jeg har fulgt guiden i manualen.
Mit spørgsmål er så. Er der alligevel noget bestemt der skal sættes i
bios for at det fungere? Og er det først når det er sat korrekt op at
man får muligheden for at gå ind i RAID opsætningen?

Håber nogen kan give mig et hurtigt svar. Bare skriv hvis der mangler
nogle hardware detalker.

Hilsen Hans...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-05-02 19:15

nivs1978@hotmail.com (Hans Milling) skrev....

> Der står i min manual at der skal stå noget med at trykke CTRL+F
> men dette ser jeg ikke noget sted. Den detecter fint de 2
> harddiske, og jeg har fulgt guiden i manualen.

Du skal trykke CTRL+F når du ser controllerens bootskærm, for at
komme ind i controllerens setup.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : J Larsen

Dato : 06-05-02 19:16

"Hans Milling" <nivs1978@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt 2 stk 40 gb harddiske (IBM gxp120), og forsøger nu
> at sætte dem op i RAID.
> Jeg har et Soyo SY-K7V Dragon Plus motherboard med en Promise RAID
> controller.

Har du sat dem til de rigtige IDEporte, kunne forestille mig det er de
to gule IDEporte.

Mvh.