Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skarphed - eller mangel derpå: Minolta s30~
Fra : Peter Knudsen

Dato : 06-05-02 16:44

Hej!
Jeg er ikke rigtig tilfreds med mit Minolta s304. Jeg synes, at det
billederne er uskarpe (især dem der er taget ud over landskaber). Der er
flere indstillinger:
fine / s.fine samt size: 2048 x 1536 og 1600x 1200. Der er flere endnu, men
dette er de bedste. Jeg mener ikke billederne bliver bedre end med et
gammelt 1,3 Mb kamera på 650x480.
Er der nogen der ved hvor der ligger eksempler taget med s304?
PS Jeg har set dem på Minoltas hjemmeside.
Mvh Peter

Fra : Peter Knudsen

Dato : 06-05-02 19:49

Nu har jeg set på http://www.dpreview.com/gallery/minoltas304_samples
MEN hvordan kan det være, at de "mellemstore" billeder man ser på siderne
ser meget bedre ud end når man downloader dem fra Original-filen?

Peter Knudsen <krebsen33@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd6a512$0$227$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-05-02 20:05

On Mon, 6 May 2002 20:49:17 +0200,
Peter Knudsen <krebsen33@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Nu har jeg set på http://www.dpreview.com/gallery/minoltas304_samples
> MEN hvordan kan det være, at de "mellemstore" billeder man ser på siderne
> ser meget bedre ud end når man downloader dem fra Original-filen?

Det er vel fordi der er brugt et godt program som f.eks. GIMP til
at sætte billedet ned i størrelse. Nogle programmer er langt bedre
end andre til at resize.

GIMP (som er et gratis program der kan næsten det samme som Photoshop og
lidt til) hører til i den gode ende. GIMPs eneste problem er at det
vist ikke kan klare CMYK farver.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : ArJo

Dato : 13-05-02 05:54

In article <3cd6a512$0$227$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
krebsen33@mail1.stofanet.dk says...
> Hej!
> Er der nogen der ved hvor der ligger eksempler taget med s304?
> PS Jeg har set dem på Minoltas hjemmeside.
> Mvh Peter

Prøv http://www.dpreview.com/gallery/minoltas304_samples/
Synes nu de ser skarpe nok ud der?!?!

ArJo