MS Windows
briani 27239
kommando i win2000
Fra : kmot

Dato : 06-05-02 14:52

findes der en måde i win2000 at man kan skrive hvad en genvej skal gøre, ved
det mener jeg at den først skal activer dos også siden kalde det program jeg
skal bruge,
for man kan vil ikke lave en genvej til programmet mens det kører i cmd? da
jeg har et program der skal køre i dos og jeg gider ikke først activer dos
også siden kalde programmet så ville jeg bare lave en ikon der gør det hele.

venlig hilsen K.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 06-05-02 17:16

"kmot" <nearspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har et program der skal køre i dos og jeg gider ikke først activer dos
> også siden kalde programmet så ville jeg bare lave en ikon der gør det

Prøv at oprette en genvej til:
%windir%\system32\cmd.exe /k "kommando"

Eks.

C:\windows\system32\cmd.exe /k ipconfig

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-05-02 17:27

> [...]
> også siden kalde programmet så ville jeg bare lave en ikon der gør det hele.

CMD.exe /k program.exe

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : kmot

Dato : 06-05-02 17:53

der blev skrevet i:
"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

jeg siger mange tak for svarene det virkede.

venlig hilsen K.