Er det sexet at have en bil ?
Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 05-02-01 23:03

der har igenem de sidste hmm 40-50 år tror jeg været en ofte forbundet
virelitet forbundet med en amnd der havde en bil .. i folkeskolen er
der elever der sætter konfirmations pengene til side og TIL DE EN DAG
KAN FÅ EN BIL ...
well anyhow hvor om dette kedsomelige indlæg udspringer af er at jeg i
dag stod i kontanten og hævede nogen penge da der kom et par *friske
gutter* i samme ærinde i en vist meget ny bil med en bil RADIO der
spillede noget meget højt pop musik - dev ar 2 lykkelige unge mænd &
damen ved kontanten komenterede da også bilen i alle steder Købehavn -
hvor det om menskeligt muligt må være helevdes upraktisk at have en
bil ... men er der noget særligt over sådan nogen folk der har en bil
- som ikke bor ude på kongens tynds skids mark og ellers er isoleret
fra omverdnen ???
jeg mener det er til grin !
MvH
Bo

Dan Turell :1.) den største og tjenste jeg har gjort menskeheden er at
jeg arldirg fik kørekort.
2: når man ikke har en bil har man lige præcist råd til en taxa når
man skal bruge det.

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 06-02-01 00:44

> [...]
> bil ... men er der noget særligt over sådan nogen folk der har en bil
> - som ikke bor ude på kongens tynds skids mark og ellers er isoleret

Jeg vil nu ikke mene at det er sexet at have en bil eller nogen ting for den sags skyld ..
MEN kvinder (og mænd iøvrigt) generelt kan imponeres af materielle goder .. så som .. en
fed øse.

Min bror f.x imponerer kvinderne med sin utroligt stilfulde lejlighed og sin bil .. og
mener iøvrigt at min bil også "går lige i trusserne" .. men sådan ser jeg slet ikke på den
(bilen).
Min bil er et værktøj .. et køretøj jeg bruger for at komme fra A til B med størt mulig
lethed og frihed.

Noget det "offentlige" iøvrigt ikke kan.
Offentlige trafik virker skam .. for københavnske pendlere der kender ruten og kører på
vante tidspunkter - og ellers IKKE.
Jeg kører bil .. ikke fordi det er smart .. men fordi jeg i bil er fri.. fri til at vælge
hvornår jeg vil køre .. hvorhen .. hvorfra. Fri for at vente i timevis i kulden på den bus
der skulle forbinde en videre. Jeg har sikkerhed for at der er pladser , at en fejltagelse
ikke ved et uheld bringer mig til køge .. udenfor ens zonekort .. m.m.
Plus .. Jeg kommer meget hurtigere frem og behøver ikke at slæbe hvis jeg har bagage med.

Biler er populære for en grund. .. men næppe fordi de er sexede..
Hvis der er nogen der mener man kan score ..udelukkede pga en bil ... fortæl mig venligst
hvordan .. det må prøves.

> Dan Turell :1.) den største og tjenste jeg har gjort menskeheden er at
> jeg arldirg fik kørekort.
> 2: når man ikke har en bil har man lige præcist råd til en taxa når
> man skal bruge det.

Taxa'er har også problemer .. de kommer en halv time efter det aftalte . koster det
dobbelte .. hvis man overhovedet kan få fat i en.

Fra : Hanne L

Dato : 06-02-01 17:40

Christian 'CeeJay' Jensen skrev i en meddelelse

> [...]
den sags skyld ..
> MEN kvinder (og mænd iøvrigt) generelt kan imponeres af materielle goder

SNIP

Er du venlig at tænke på at holde din linielængde på mellem
60-70 tegn, da det øger læsevenligheden.
Du kan læse mere om det på

http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

Venlig hilsen
Hanne L

FUT dk.admin.netikette

Fra : Kirstine

Dato : 06-02-01 08:14

In article <1a8u7t0e1c35a72t5r8tj05kfapime5co7@4ax.com>,
chokmah999@hotmail.com says...

Hej Bo

> [...]
> bil ... men er der noget særligt over sådan nogen folk der har en bil
> - som ikke bor ude på kongens tynds skids mark og ellers er isoleret

Hmmm....selvom vi bor på Nørrebro, ville vi ikke undvære vores bil. Givet
- parkering er som regel et mareridt, benzinpriserne kan få økonomien til
at vakle og skrammelkassen har det med at gå i stykker lige op til jul,
hvor man især ikke har råd til værkstedsregningen.

Til gengæld giver bilen os en frihed, som det offentlige transportudvalg
ikke gør. Mine svigerforældre bor i henholdsvis Eskebjerg og Skævinge, så
det er pga bilen, at vi besøger dem mere end en gang om året og kan være
der til senere end kl 16. Min kæreste møder kl 7 på job i Brøndby, så det
er pga bilen, at han ikke behøvet at tage afsted kl 5.30 og kan være
hjemme igen inden kl 17.

Jeg indrømmer gerne, at dette for nogle sikkert vil virke som ren luksus
og dovenskab - i mine øjne er det et spørgsmål om prioritering For os
har bilen ikke en dyt at gøre med sex appeal.

> jeg mener det er til grin !

Okay - det har du da lov til

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Gitte Beyer

Dato : 06-02-01 10:38

Hejsa

Nu er der jo nok en vis risiko for, at jeg hører til den nedenstående
kategori, da jeg har valgt at bosætte mig hele 10 km uden for en
provinsflække som Vejle.
>- som ikke bor ude på kongens tynds skids mark og ellers er isoleret
>fra omverdnen ???

Og nej, jeg ville ikke for noget i verden undvære min bil, faktisk
drømmer jeg om at få råd til at have to biler. Situationen er den, at
min mand er afhængig af bilen på arbejde, både fordi han "skal" stille
bil til rådighed i sit job, men også fordi han skal møde i Horsens kl.
8 om morgenen. Det ville med offentlig transport betyde, at han skulle
af sted kl. 6.00, for først at gå 2 km til bussen. Derefter tage først
en bus til Vejle, for der at skifte til en bus til Horsens. Så kan han
lige nå et møde til kl. 8. Vel at bemærke kun hvis den første bus ikke
er forsinket, da der er 2 min. til at skifte bus. Han kan så, hvis alt
flasker sig uden forsinkelser, være hjemme igen allerede kl. 17.
Og for at jeg kan nå de sølle 10 km. ind til Vejle, og samtidig nå at
aflevere vores søn, skal jeg være ude af døren kl. 7, så jeg kan nå
bussen kl. 7.18. Så kan jeg stå af i nærheden af vores dagplejemor kl.
7.30, aflevere sønnen og komme videre mod Vejle med en bus kl. 8, som
så er i Vejle ca. 8.15. Jeg møder kl. 8.30. Når jeg så skal hjemad
igen (jeg får fri kl. 15.00) kan jeg komme med en bus kl. 15.43, stå
af ved dagplejen kl. 16. Tage den næste bus kl. 16.43 og være hjemme
kl. 17.10. Og det udelukkende af den grund, at chaufføren er flinkt og
stopper uden for stoppestederne, for at sætte mig af, så jeg slipper
for at gå de 2 km. vi har til nærmeste busstop.
Som det fungere i dag, med én bil i husstanden, er vi alle 3 ude af
døren ca. 7.10. Min mand sætter mig af ved bussen, og afleverer sønnen
i dagpleje. Jeg tager bussen hele vejen hjem, mens manden igen henter
sønnen i dagpleje. Hvis vi havde haft råd til to biler, kunne jeg
vente med at tage afsted til kl. 7.45, og stadig kunne nå at aflevere
sønnen i dagpleje. Og kunne hente ham ca. ½ time før om eftermiddagen,
nemlig allerede ca. 15.30, og stadig være hjemme samme tid som jeg er
nu med bussen.
Så en bil er altså et "værktøj" som vi er dybt afhængige af, selv om
vi ikke bor så forfærdelig langt fra alting (efter provinsielle
forhold i hvert fald). Men helt klart har bilen da intet med sex at
gøre, men det hænger måske også lidt sammen med modellen, nemlig en
Mazda 121, også kaldet en "Bedstemor And bil".
>jeg mener det er til grin !

Tja, jeg kan nu godt sex-appeal'en i en fed bil, eller motorcykel for
den sags skyld. Men manden skal nu også være særligt, ellers er det
nærmest lidt ynkeligt....

MVH
Gitte

Fra : Tomas O.

Dato : 06-02-01 10:45

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> skrev i en meddelelse news:3a7fc210.2234795@news.cybercity.dk...
SNIP
> Tja, jeg kan nu godt sex-appeal'en i en fed bil, eller
> motorcykel for den sags skyld. Men manden skal nu også være
> særligt, ellers er det nærmest lidt ynkeligt....

An skaldet fugle agtig mand på 50+ virker i alle tilfælde
lattervækkende i en rød åben sportsvogn, når hatten ryger af og
hentehåret blafrer.

med lattermild hilsen
Tomas O.

Fra : Henning

Dato : 06-02-01 20:48

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> skrev i en meddelelse

Selv Hejsa & alle*G*
> [...]

> min mand er afhængig af bilen på arbejde, både fordi han "skal" stille
> bil til rådighed i sit job, men også fordi han skal møde i Horsens kl.

Nu er transportproblemer jo ikke lige det der er med i
fundatsen for DSS, det er mere et politisk spørgsmål
og der findes en gruppe til dette formål
dk.politik.transport

For mig er bilen et redskab, ikke et sex-symbol.

MVH
Henning

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 08-02-01 12:08

Henning <h2m@get2net.dk> skrev:
> Nu er transportproblemer jo ikke lige det der er med i
> fundatsen for DSS, det er mere et politisk spørgsmål
> og der findes en gruppe til dette formål
> dk.politik.transport
dk.politik.trafik

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 09-02-01 03:38

On Tue, 06 Feb 2001 09:37:57 GMT, gitte@beyer.nu (Gitte Beyer) wrote:

Hi Gitte
jeg er en del bagud så derfor det forsvinkede svar
>Nu er der jo nok en vis risiko for, at jeg hører til den nedenstående
>kategori, da jeg har valgt at bosætte mig hele 10 km uden for en
>provinsflække som Vejle.
så burde du sgu ha stats tilskud :)

>Og nej, jeg ville ikke for noget i verden undvære min bil,
nej tror fan , hvis jeg boeder der så ville jeg sgu også hvis det
altså ikke var fordi jeg arbejde ås hårdt på at komme væk derfra have
ne bil det er klart når man bor ude i mellem halm baller & nye dyre
arter & fauna stadigt kan findes så skal man selvfølig have en bil
eller ville man jo blive sindsyg - personeligt ville jeg gå til at
nerver - ved tanken om den ikke kunne starte hvor jeg sandsyneligtvis
ville have mindst 2 biller
>faktisk
>drømmer jeg om at få råd til at have to biler.
Nå ok vi tænker ens :)
>Så en bil er altså et "værktøj" som vi er dybt afhængige af,
jamen det skrevt jeg jo også indlednings vist jeg synets det er helt
fint at have en auto eller et mots da jo som jeg indlednings vist
skrev boede ude på kognen tynds sklids mark
> selv om
>vi ikke bor så forfærdelig langt fra alting (efter provinsielle
>forhold i hvert fald).
ahh 10 km fra vejle der er lille nok til at give mig claus bare toget
stopper eller køre igenem det må være alt rigeligt !!!
> Men helt klart har bilen da intet med sex at
>gøre, men det hænger måske også lidt sammen med modellen, nemlig en
>Mazda 121, også kaldet en "Bedstemor And bil".
jamen den opfylder jo sit formål og der er ikke noget lunkent ved det

>Tja, jeg kan nu godt sex-appeal'en i en fed bil, eller motorcykel for
>den sags skyld. Men manden skal nu også være særligt, ellers er det
>nærmest lidt ynkeligt....
jamen det er lige præcist der hvor jeg mener den begynder at halte i
det øjeblik hvor mennesket betragter de egendele som personen
profilere sig ved - i stedet for at bringe menneket i fokus og kun det
det er derfro jeg bringer bilen ind i dss - fordi den har været en
potens forlænger for ignoranter i mage år
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 06-02-01 14:53

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1a8u7t0e1c35a72t5r8tj05kfapime5co7@4ax.com...

Da jeg var 18-22 var det sexet at have bil. Helst en der var
tunet og malet frækt og med alskens stereo i.

I dag vile jkeg være tilfreds med en, der kunne bringe mig fra
pkt. a til b uden for megen bøvl

Hilsen
Tomas O.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-01 15:16

"Tomas O." wrote:

> Da jeg var 18-22 var det sexet at have bil. Helst en der var
> tunet og malet frækt og med alskens stereo i.
>
> I dag vile jkeg være tilfreds med en, der kunne bringe mig fra
> pkt. a til b uden for megen bøvl

Tja, for mig har biler/motorcykel/busser/lastbiler altid været
transportmiddel.

BMWere er selvfølgelig et mere lækkert transportmiddel end en
overfyldt rute31 igår morges.
Men transportmiddel under alle omstændigheder.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Britta

Dato : 06-02-01 21:07

Hej Bo

Mit gæt er at du natten mellem d. 3 og 4 December '99
aldrig har set noget så sexet som vores hedengangne
Yugo Zastava '45. Den nat kunne du ikke blive transporteret
med hverken taxa eller bus igennem et København der var
i noget nær undtagelsestilstand.
Har jeg bare en lillebitte smule ret i det?

Knus,
Britta

Fra : FreYa

Dato : 07-02-01 13:40

On Tue, 06 Feb 2001 20:06:45 GMT, "Britta" <briped@gmx.net> wrote:

Hej Britta, den her kan jeg godt svare på :)

> [...]
>med hverken taxa eller bus igennem et København der var
>i noget nær undtagelsestilstand.
>Har jeg bare en lillebitte smule ret i det?

Det har du rigtigt meget ret i Britta! Jeg husker den aften ret
tydeligt, fordi jeg sad nemlig og vented længselsfuldt ved telefonen
*G*. Og jeg har, mange gange siden, sendt både jer, og jeres
hedengangne Yugo Zastava '45, en meget varm tanke :)
--
FreYa

Fra : Chokmah

Dato : 08-02-01 04:48

On Wed, 07 Feb 2001 12:39:44 GMT, FreYa <freya@mailto.dk> wrote:

>On Tue, 06 Feb 2001 20:06:45 GMT, "Britta" <briped@gmx.net> wrote:
hi freY Babe ;) & Britta :)

>Hej Britta, den her kan jeg godt svare på :)

ikke bare lidt men 100 % uden mit sædvanelig sans for drama så mener
jeg faktisk at der havde værete et stykke omkring - de i mellem 20-30
% chanse for at jeg sgu ikke var kommet hjem i live DEN nat / aften
for helved det var sindsygt -
men nu er i jo heller ikke mål gruppen for min kretik . da jeres og de
andre der har svaret har bil fordi det er praktisk i forbinelse med
arbejde - dem som jeg hasselere over er dem der har det fordi det i
sig selv er skide smart & endnu værre dem der lader sig imponere over
det ....

> [...]
>*G*. Og jeg har, mange gange siden, sendt både jer, og jeres
>hedengangne Yugo Zastava '45, en meget varm tanke :)
Hmmm ... :) ja det kunne sgu godt være man skal takke de gode ved det
onde FOR ARLDRIG HAR JEG DA FØLT MIG SÅ SAVNET :))
KH
Bo

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-01 10:51

"Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> arbejde - dem som jeg hasselere over er dem der har det fordi det i
> sig selv er skide smart & endnu værre dem der lader sig imponere over

Det er vel ikke anderledes end med dine tatoveringer Bo? Du har dem vel
fordi de betyder noget for dig, det er måske din hobby, din fetich eller
hvad det er for dig. Men du nyder da at de bliver beundret, set og du
nyder selv at se på dem, ikk?

Den samme følelse kan man da have ved en fed bil, fordi der er folk der
deler ens interesse, hobby eller fetich.

Hvad kaldes en Mazda 121? Den kaldes for fissen, fordi den er så grim,
men skidegod at køre i

--
John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...

Fra : Brian

Dato : 08-02-01 15:37

Hejsa John

> Den samme følelse kan man da have ved en fed bil, fordi der er folk der
> deler ens interesse, hobby eller fetich.
Jepper helt rigtigt! At sætte sig ind i en fed bil med masser af
funktionalitet, fart og frihed hænger på en eller anden måde sammen med sex.
Det kan godt virke lidt kitchet, at sætte sig ind i en sådan som man, hvis
det er en pige der ejer den. *ggg* Men klart! En bil er mere end bare en
bil!

> Hvad kaldes en Mazda 121? Den kaldes for fissen, fordi den er så grim,
> men skidegod at køre i

Lmao! *ggg*

Brian

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 09-02-01 07:50

On Thu, 8 Feb 2001 15:36:31 +0100, "Brian" <nomail@nowhere.dk> wrote:

HI Brian
du har en imponerene evne til at ilustrere hvor forskelieg mennesker i
virkligheden er !!!!
>Jepper helt rigtigt! At sætte sig ind i en fed bil med masser af
>funktionalitet, fart og frihed hænger på en eller anden måde sammen med sex.
øhh frihed ???
>Det kan godt virke lidt kitchet, at sætte sig ind i en sådan som man, hvis
>det er en pige der ejer den. *ggg* Men klart! En bil er mere end bare en
>bil!
hvordan hvad sker der nu hvis det er en pige der ejer den ???

>Lmao! *ggg*

?????

>Brian

MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 09-02-01 14:57

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ri478tkvrvehc2odn38rld8oevpu5okmu9@4ax.com...
> [...]

Hej bo
LMAO=laughing my ass off.
Hilsen
Tomas O.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-02-01 00:01

"Brian" skrev

Hej Brian

> At sætte sig ind i en fed bil med masser af funktionalitet,
> fart og frihed hænger på en eller anden måde sammen med sex.

Det eneste sexede jeg umiddelbart kan få øje på, ved en bil,
er den frihed og de tilhørende muligheder den kan give. F.eks.
så kan man køre til en øde skov (hvor der ikke kører busser til)
og elske i skoven eller i bilen.

> Det kan godt virke lidt kitchet, at sætte sig ind i en sådan
> som man, hvis det er en pige der ejer den. *ggg*

Hvorfor det? En bil er en bil, uanset hvem der ejer den og det
ændrer ikke på de muligheder som bilen kan åbne op for.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Gitte Beyer

Dato : 08-02-01 17:43

Hejsa

>Hvad kaldes en Mazda 121? Den kaldes for fissen, fordi den er så grim,
>men skidegod at køre i

Så så, nu bliver jeg vist nødt til at forsvare Magda (som min/vores
Mazda 121 hedder), hun er bestemt ikke den slags bil, tværtimod er hun
efterhånden ved at være en adstadig ældre dame (og også lidt
gammeljomfru-agtig) *GGG*

MVH
Gitte

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-01 18:39

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> wrote in message
> [...]
> Mazda 121 hedder), hun er bestemt ikke den slags bil, tværtimod er hun
> efterhånden ved at være en adstadig ældre dame (og også lidt

Hehe, så i "kører" ikke i hende så tit *SF*

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 09-02-01 07:44

On Thu, 8 Feb 2001 10:50:44 +0100, "John Sahl"
<johnsahl@worldonline.dk> wrote:
alo John :)

> [...]
>
>Det er vel ikke anderledes end med dine tatoveringer Bo? Du har dem vel
>fordi de betyder noget for dig, det er måske din hobby, din fetich eller
jow grund premissen er forskellig da jeg ikke prøver at apelere til
nogen med dem - dem der er der skal sgu nok blive tattoer eller ej -
men dem jeg gerne vil møde er uberørt af dem ... i derres vuderen af
mig som menneske
>Men du nyder da at de bliver beundret, set
hmmm det ved jeg sgu ikke om jeg sådan går rundt og bliver men de
gange hvor det ikke lige har været som nu den yberlige eller mine
søskne der udtrygger denne beundring så vil jeg nok føle det lidt mal
placeret
>og du
>nyder selv at se på dem, ikk?
jo da !
Bortset far jeg ikke har øjne i nakken :)

>Den samme følelse kan man da have ved en fed bil, fordi der er folk der
>deler ens interesse, hobby eller fetich.
jamen det kan da godt være fortsår det gør jeg ikke , nok fordi jeg
dybest set betsræbe rmig på at være en nærværende menneske der
betragter mennesket jeg er i selskab med og ikke det som de ejer .. og
i det eksemple som jeg bringer frem med bilen ... der skrider den ind
foran eller asimileres med mennesket og det er imo inflaterene - for
den med menneskelige relation

>Hvad kaldes en Mazda 121? Den kaldes for fissen, fordi den er så grim,
>men skidegod at køre i
jow :)
jeg har nu godt nok arldrig lagt mærke itl hvordan en bil ser ud med -
men jeg synest nu at en kusse har en del blik fang ;)
MvH
Bo