Hvilken fisk?
Fra : TN

Dato : 06-05-02 12:43

Hejsa

Efter laaang tid er mit akvarium nu blevet totalt tilgroet af planter.
Lækkert.

Nu er spørgsmålet så.. hvilken fisk passer godt dertil?

Her facts...

masser af planter
128 liter
skal være hårdfør da jeg ikke er super-akvarist
må gerne yngle

hvilken fisk kunne være sagen?

mvh

thomas

Fra : Frank Haugan

Dato : 06-05-02 13:24

Hei!

Hva med Sverddrager, molly, platy.
De tåler meget å yngler som bare det:)

- frank -

"TN" <nospam@neumann.dk> skrev i melding news:ab5q99$dh3$1@sunsite.dk...

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 06-05-02 15:01

> Hva med Sverddrager, molly, platy.
> De tåler meget å yngler som bare det:)

Enig, har selv Sværddrager og Molly og de er temmelig seje og får unger en
gang hver 5. uge. De små svin boller sq hele tiden.

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again.

Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!
Eye-dee-ten-tee, you only aren't if you know what it says.

Fra : Silverflame

Dato : 06-05-02 15:24

Kribensis kunne også være et godt bud, de stiller ikke særligt høje krav og
yngler regelmæssigt. De skal dog nok holdes alene for at få noget ud af det,
så det sætter jo visse begrænsninger. Latinske navn er Pelvicachromis
pulcher, det er en afrikansk flodcichlide. Den kaldes også Paletcichlide.
Bør holdes i par. Hannen bliver ca. 10 cm., hunnen lidt mindre. De plejer
deres yngel længe og det er et smukt syn når de viser de små rundt i
akvariet i samlet flok...
MVH SF.

Fra : Morten Nilsson

Dato : 08-05-02 09:06

Silverflame wrote:

> [...]
> Bør holdes i par. Hannen bliver ca. 10 cm., hunnen lidt mindre. De plejer
> deres yngel længe og det er et smukt syn når de viser de små rundt i

Jeg skulle også til at skrive et indlæg med kribensis - det er en flot
fisk der er ret nem at få til at yngle. Grotter eller en halv kokosnød
oven på grus er gode ynglesteder for Kribensis (de vil meget gerne grave
i grus). Mine erfaringer er at de yngler oftest hvis der er to hunner og
en han - da hannen bliver mere interesseret når hunner kæmper om hans
gunst (flottest farvedragt). Yngler dine Kribensis, men bliver kuldet
ikke til noget - fortvivl da ikke. Hunnerne skal lige lære at tage vare
på deres yngel - og de finder endda på selv at spiser ynglen frem for at
miste dem til andre fisk. Kribensis er meget aggressive når der er
yngel. Den eneste fisk jeg har haft problemer med at de ikke kunne
skræmme væk var en 25 cm. lang sommerfugleplakostimus.

Held og lykke

   Morten