MS Windows
briani 27239
filallokeringstabel
Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 06-05-02 11:50

Hej folkens

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg poster i. Hvis jeg er gal på
den, beklager jeg meget.

Mit problem er, at min gamle trofaste bilka-pc 350 MHz win98 AMD K6-2 er
gået i smadder. Jeg er ikke hård til det med den mere tekniske side af
sagen, men computeren siger, at der en memory failure (i dos-opstarten,
inden windows kommer op).

når man så trykker f1 og går videre, kommer den op med en "rullende" skærm,
stadig i dos, der siger filallokeringstabellen på drev C er beskadiget.

OK.

Hvad gør jeg nu?

Jeg har prøvet med en boot disk og kørt scandisk, men det hjælper ikke.

Nogen ideer?

Fra : Noller

Dato : 06-05-02 18:20

Det kan jo være mange ting,
måske er batteriet på bundkortet fladt,
har du haft problemer med at uret har gået
for langsomt i et stykke tid eventuelt,
det kan også være en defekt ramklods,
og det kan være at du blot skal starte den op
med en systemdiskette/startdiskette,
og så skrive:

fdisk/mbr "enter"
sys c: "enter"
Fjerne disketten og genstarte????????????????????????????????

Et umiddelbart bud selvom det måske
er ramt helt ved siden af.

Noller.