MS Windows
briani 27239
opdatering af Xp
Fra : Mikael Lassen

Dato : 06-05-02 09:55

Hej
Hvis ens Xp ikke er helt lovlig, hvad sker der så ved en opdatering og kan
man hente opdateringer andre steder end hos ms.

Fra : Martin Møller

Dato : 06-05-02 10:42

Da Microsoft ikke indhenter private oplysninger på din computer kan du roligt opdatere via deres autoupdate system.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Møller

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 07-05-02 14:00

Martin Møller wrote:
> Da Microsoft ikke indhenter private oplysninger på din computer kan du roligt opdatere via deres autoupdate system.

Jeg tror roligt du kan regne med at de henter 'private' oplysninger!

Jeg læste for en måned tid siden (eller to) en artikel af fyr der kørte
WindowsXP. Han installerede så en firewall, og da han brugte
'Search'-funktionen i WindowsXP, rapporterede firewall'en pludeslig at
søge-programmet forsøgte at få adgang til internettet.
Så kontaktede han Microsoft for at høre hvad det nu var for noget, for
han bedt om en søgning på sin egen computer, ikke internettet. De sagde
at programmet blot tjekker integriteten af sine egne systemfiler og
opdaterer/kopierer hvis nødvendigt...
Om det er sandt eller ej skal jeg ikke kunne sige, men det er i mine
øjne ikke for heldigt hvis et program vil på internettet, og man ikke
giver brugeren mulighed for at nægte den dette eller ej...

Anyway...jeg tror Microsoft henter 'private' oplysninger via Windows
Update, men jeg tror ikke de kan bruges til noget, da det er oplysninger
opnået uden ejerens(brugerens) accept eller vidende...tror jeg.

Et lille alternativ til den alm. Windows Update

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q282784&ID=282784

...virker godt nok, skulle jeg hilse og sige...

Fra : HR

Dato : 06-05-02 11:04

man har da ikke en ulovlig xp
puha fyha slemme slemme
sådan en findes da ikke hmm hmm

Fra : Mikael Lassen

Dato : 06-05-02 11:41

"HR" <madglad@XXXjubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> man har da ikke en ulovlig xp
> puha fyha slemme slemme
> sådan en findes da ikke hmm hmm

Selvfølgelig har jeg ikke ulovlig software på min computer.
Det var bare et hypotetisk spørgsmål. ==|