MS Windows
briani 27239
Røv langsomt XP
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 06-05-02 08:13

Hej!

Mit Xp er blevet mega langsomt på nogle punkter, den står bare og kører helt
vildt på harddisken også selv om det er små opgaver den får.
Jeg har via 4i1 installeret

Har jeg glemt en driver eller hvad kan det ellers være?

Mit system

duron 800@933
256ram
geforce2 ti
60gb seagate
1brænder
1cd-rom

Mvh.

jan

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-05-02 08:24

On Mon, 6 May 2002 09:12:44 +0200, "Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har via 4i1 installeret

Skulle ikke være nødvendigt i XP.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 06-05-02 10:37

> Skulle ikke være nødvendigt i XP.

Det er fordi de allerede ligger i xp, men denne her er bare opdateret

Fra : hha

Dato : 06-05-02 09:39

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Mit Xp er blevet mega langsomt på nogle punkter, den står bare og kører
helt
> vildt på harddisken også selv om det er små opgaver den får.

Jeg fik samme problem da jeg havde inst. et prg.(spy til Delta force) som
jeg fik på nettet , da jeg afinst. kørtet masinen igen.

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 13:59

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mit Xp er blevet mega langsomt på nogle punkter

Har du Kazaa, Morpheus eller lignende installeret?
Har du slået indexservicen fra?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 06-05-02 21:44

Har morpheus inde...

Hvad er indexservice?

Mvh

Jan

Fra : Leony

Dato : 07-05-02 10:23

> Har morpheus inde...

Du skal regne med at der i dette program gives adgang til din computer. Dvs
sige at mange forespørgsler går gennem din computer. Dette generer en
datamængde som kan sløve din computer. Ved ikke om det kan undgås ved at
lade være med at give den tilladelse til at køre som server (ved ikke om
denne mulighed findes, bruger ikke selv Morpheus).

> Hvad er indexservice?

En service som idekserer din harddisk for at gøre søgninger hurtigere:
http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-18.html
her kan du læse mere om den og hvordan du slår den fra.

Det kan jo også være at du har en driver konflikt eller et program der ikke
svarer dette vil sløve maskinen en del.