Køb af barnevogn
Fra : rondo

Dato : 06-05-02 07:02

Da min kone skal føde i slutningen af juli, har vi efter lidt tålmodigt
benarbejde og stor hjælp fra ForbrugerInformationens hjemmeside bevæget os
ud i den jungle, der hedder køb af barnevogn. Vi føler nu selv, at vi har et
rimeligt godt overblik over hvilke ting, man skal være opmærksom på, når man
skla købe ny barnevogn. Problemer er bare, at når vi så kører ud og kigger,
er der vanvittigt mange forskellige mærker og modeller. Derfor håber jeg, at
der er nogle med lidt større viden end os, der kan anbefale nogle gode
mærker indenfor barnevognsindustrien. Det ville også være rart, hvis nogle
kan henvise til gode forretninger at kigge efter barnevogne i (vi bor på
Østerbro i København).

Rondo

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-05-02 09:22

Hvis jeg i dag skulle ud at købe en helt ny barnevogn, ville jeg tage toget til Jalsøe i Hillerød. Jalsøe har også en forretning i
Valby, men der har jeg endnu ikke været. Jalsøes hjemmeside er www.jalsoe.dk I Hillerød får man en god service, efter at man har
fået fat i en ekspedient.

Venlig hilsen Meta Dam

Fra : Janus Høi

Dato : 06-05-02 12:11

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
toget til Jalsøe i Hillerød. Jalsøe har også en forretning i
> Valby, men der har jeg endnu ikke været. Jalsøes hjemmeside er

Den på Roskildevej er stor. Og egentlig også ret god. Så hvis Valby er mere
geografisk tiltalende, er der ingen grund til at køre helt til Hillerød.

I skal bare huske IKKE at tage derud en lørdag. Det er forfærdeligt!
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Janus Høi

Dato : 06-05-02 12:19

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>Problemer er bare, at når vi så kører ud og kigger,
> er der vanvittigt mange forskellige mærker og modeller.

Jeg kan desværre ikke anbefale en vogn, men jeg kan da advare.

Hvis I ingen bil har og derfor skal bruge barnevognen til ALT, skal I
ihvertfald /ikke/ købe en BASSON!

Den er meget pæn, men den bliver virkelig hurtigt slidt.
Vores er på det nærmeste ramponeret efter 9 måneder.
Vi har efterhånden indset, at vi nok ikke kan få den solgt som brugtvogn,
så smadret er den.

Men hvis man har en bil, er spidsbelastningen nok ikke på samme måde hård
for barnevognen. Så får den jo som regel lov til at være indendørs i hårdt
vejr.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Lotte

Dato : 06-05-02 21:31

Hej

Vi valgte en Emmaljunga Big Star til Ida(snart 8 mdr), og det har vi
bestemt ikke fortrudt.

Den har stort liggemål(95 cm.) Vejer ikke ret meget, nem at klappe
sammen og ikke mindst, så kan vi have den bagi vores lille golf, endda
uden at pille hjulene af.

Vi skal ud og købe klapvogn på fredag, og det skal også være en
Emmaljunga.

Hilsen Lotte og Ida

Fra : Ida Nielsen

Dato : 06-05-02 19:29

Jeg kan kun anbefale Danmarks Børn på Hvidovre vej. Det er en lille bitte
biks, men de er mellem 10-20 % billigerer end de storer kæder - vel at mærke
på de samme vare, der ud over er deres service helt i top

Venlig hilsen
Ida

Fra : hmo

Dato : 06-05-02 20:04

Ville bare bemærke at jeg har været yderst tilfreds med min Odder Milano.
Købte den brugt for 4½ år siden. Har kørt begge mine børn i den - og bruger
den stadig til at transportere begge ungerne, selvom den vel egentlig ikke
har så godt af det. Den har været med voeralt i DK - fra Grenen i skagen
(meget sand) til paradisbakkerne på bornholm (mange bakker, meget mudder,
mange sten). Den er selvfølgelig falmet og vi har da også skiftet hjul, men
har altså også brugt den hver eneste dag i 4½ år.

Hej fra
Hanne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 09-05-02 20:55

Emmaljunga Big Star er klart en vinder, og der er op til 2000,- kroner
sparet ved, at handle i Danmarks Børn, Hvidovrevej ved køb af flere ting !!

/ Bjarne

Fra : Henning

Dato : 13-05-02 09:36

Hej

Vi fik en søn her sidst i marts måned, og vi havde de samme problemer da vi
skulle ud at kigge på barnevogn. Der er jo masser af modeller at vælge
imellem, men vi endte med at købe en Emmaljunga Big Star, og det er et køb
vi absolut ikke har fortrudt, det er en meget robust vogn der ikke vejer ret
meget og den er nem at klappe sammen.

Held og lykke med jeres beslutning / køb

Lene

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-05-02 13:11

<SNIP>
der kan anbefale nogle gode mærker indenfor barnevognsindustrien. Det ville
også være rart, hvis nogle kan henvise til gode forretninger at kigge efter
barnevogne i (vi bor på Østerbro i København).
</SNIP>

Emma Junger's Big Star er vinderen !!

OBS: Uanset hvad I vælger at købe, så ring til Danmarks Børn, Hvidovrevej i
Hvidovre og hør hvad de tager for det. ALT hvad vi har købt ind til videre,
har vi videre fået billigst her - bl.a. barnevognen sparede vi kr. 1.500,-
på i forhold til Jalsø........

/ Martin

Fra : Ida Nielsen

Dato : 16-05-02 13:39

Jeg har også kun gode erfaringer med butikken

Ida

Fra : Lotte

Dato : 13-05-02 19:08

Hej

Vi investerede også i en Emmaljunga Big Star til vores datter sidste
efterår. Den er vi utrolig glad for. Nu sover hun godt nok kun i den
for i fredags købte vi en Emmaljunga klapvogn til hende. Begge er
nemme at slå sammen og putte bagi golfen, så det kan ikke være bedre.

Hilsen Lotte