Sådan får man TDC til at levere konkurrent~
Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 06-05-02 01:20

Man bestiller en ISDN forbindelse med ADSL hos TDC. På dette produkt har man
14 dages fortrydelsesret. Når man har fået en leveringsbekræftelse fra TDC,
overdrager man linjen til Ticali / CC og benytter sig af sin fortydelsesret,

Jeg har selv privat haft fornøjelsen af, at TDC teknikeren brændte mig af, da
jeg skulle have sat Tiscali ADSL op. En uge efter fik jeg så en mail om, at de
ville dukke op til en ny aftale 5 uger senere. Ikke noget med en undskyldning
eller noget som helst, kun den samme mail, som de sendte ud første gang, blot
med en ny dato.

Men nu havde jeg ikke lyst til at vente yderligere 5 uger på en bestilling,
som allerede havde været 8 uger undervejs. Jeg fik den indlysende idé, at skal
man lokke TDC ud på en adresse, så hjælper det nok at bestille et TDC produkt.
Og ganske rigtigt, en ISDN forbindelse var der kun 2 ugers vente tid på. Så
brugte jeg et par dage på at finde nogle tilstrækkeligt højt på stå til at
gøre nytte, som gad høre på mig.

TDC kunne godt selv se, at det ville se lettere latterligt ud, hvis man sendte
en tekniker ud på adressen, og han så kun leverede TDC' eget produkt. Når
undskyldningen for ventetiden var teknikermangel, ville det være kikset, at
sende to teknikere ud med 3 ugers mellemrum blot for at forsinke levering af
konkurentes produkt mest muligt.

I samme øjeblik TDC teknikeren havde sat TDC ISDN og Tiscali ADSL op, sendte
jeg et brev om, at jeg havde fortrudt min bestilling af ISDN.

Ulrik Guldbæk
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 06-05-02 02:07

"Ulrik Guldbæk" <REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk> skrev
[...]

Syndes det er en mærkelig fremgangsmåde. Du mener altså ikke at det ikke er
misbrug af timer når du bestiller en ISDN forbindelse, som TDC bruger
mandetimer på at sætte op og pille ned igen når du fra starten af har vidst
at du ikke ville have forbindelse?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 06-05-02 06:15

> [...]
TDC,
> overdrager man linjen til Ticali / CC og benytter sig af sin

Nu må du da tage dig sammen. Man øsler da ikke et firma's teknikere på den
måde. Hvis jeg var dig ville jeg slet ikke have postet det her. Men ja nogle
mennesker har imgen skam i livet.

Men skal du have at vide hvorfor at du kunne få ISDN hurtigere. Det er ikke
de samme teknikere som sætter ADSL og ISDN op. Så den historie er ikke
længere.

mvh

Kasper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-05-02 10:54

On Mon, 6 May 2002 07:14:54 +0200, Kasper Christensen wrote:

> [...]
>
> Men skal du have at vide hvorfor at du kunne få ISDN hurtigere. Det er
> ikke de samme teknikere som sætter ADSL og ISDN op. Så den historie er

Mere korrekt, det er ikke alle teknikere som er uddannet i ADSL,
hvorimod de alle/fleste er det i ISDN.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 06-05-02 17:57

> Nu må du da tage dig sammen. Man øsler da ikke et firma's teknikere på den
> måde. Hvis jeg var dig ville jeg slet ikke have postet det her. Men ja
nogle
> mennesker har imgen skam i livet.

De havde ellers ingen skam i livet, da jeg tog fri en hel dag for, at de
skulle komme og installere ADSL. Lidt i fire ringede de. De kunne ikke nå
det. Det koster også mig penge at tage fri - jeg går glip af en feriedag,
som jeg kunne have brugt på bedre måde.

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 02:07

> Men skal du have at vide hvorfor at du kunne få ISDN hurtigere. Det er ikke
> de samme teknikere som sætter ADSL og ISDN op. Så den historie er ikke
> længere.

Det er korrekt, at TDC er meget bedre til at levere deres egne produkter end
til at levere rå kobber til konkurrenternes kunder. Den behagelige situation
befinder TDC sig i af af den simple årsag, at alle teknikere kan sætte ISDN og
alm. telefonstik op, mens de ikke har uddannet så mange til at teste rå kobber.

Et interessant aspekt er også, at TDC insisterer på at sende en teknikker ud
til kunden ved enhver rå kobber bestilling. Hvis der er et tlf. stik i
forevejen, og dkunden bestiller POTS eller ISDN, åbner de som regel bare fra
centralen, og kunden kan evt. hente en NT boks i Telebutikken og bruge sin
forbindelse dagen efter. Det gælder også, hvis kunden bestiller NetXpress.

Det er indlysende, at TDC opnår at påføre konkurrenternes kunder unødig
ventetid ved at insistere på et ofte unødvendigt teknikerbesøg. Mon ikke de
håber på, at kunden overgiver sig, og vælger at blive kunde hos TDC i stedet
for ?

Selvfølgelig er de nødt til at sende en tekniker ud på adressen i nogle
tilfælde, ligesom de gør, når man bestiller TDC produkter. Hvis de ikke
diskriminere rå kobber bestillinger på denne måde, ville konkurrenternes
kunder også kunne få leveret fra dag til dag i den situationer, hvor der
allerede er et tlf. stik på insallationsadressen.

Hvis TDC virkelig insisterer på nødvendigheden af et teknikerbesøg, kunne de
passende bare levere det rå kobber, og så sende en tekniker ud efterfølgende
for at lave test. Eller de kunne vente med at sende tekniker, til kunden evt.
fejlmelder.

Med venlig Hilsen
Ulrik Guldbæk
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 02:31

> Nu må du da tage dig sammen. Man øsler da ikke et firma's teknikere på den
> måde. Hvis jeg var dig ville jeg slet ikke have postet det her. Men ja nogle
> mennesker har imgen skam i livet.

Jeg synes, det er misbrug af min tid, når TDC brænder mig af uden at melde
afbud. Jeg havde allerede ventet en måned på at blive brændt af. Hvis jeg
havde bestilt min ADSL forbindelse hos TDC, havde jeg formentligt været oppe
at køre i løbet af 2 uger.

Jeg finder det dybt skamløst, at TDC så bare giver mig en ny tid, hvor jeg
skal vente yderligere 5 uger. Hvis jeg havde opført mig pænt, var jeg kommet
til at vente 9 uger. Når de har brændt mig af, må de sq også tage sig sammen
og overholde deres forpligtelser. Men hvem ved, om TDC ikke bare ville have
brændt mig af en gang til?

Når det så i den situation viser sig, at TDC godt kan levere deres eget
produkt efter 2 uger. Vel, så er det altså meget svært at se det skammelige
over at svare igen med grovere metoder.

Problemet er grundlæggende den, at TDC prioriterer levering af egne produkter
højere end end levering af rå kobber til konkurrenters kunder.

Vi skal huske på, at TDC's konkurrenter står forsvarsløse overfor TDC's ufine
metoder. Deres eneste forsvar er, at vi som kunder opfører os anstændigt og
udviser loyalitet mod de udbydere, hvor vi har lyst til at være kunder. De
"flinke" kunder får en lang næse. De "frække" får deres ret.

Med venlig Hilsen,
Ulrik Guldbæk,
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 10-05-02 06:18

"Ulrik Guldbæk" <REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk> skrev i en meddelelse

Istedet for at beklage dig herinde hvor du ikke får en fis ud af det,
så skriv dog en klage til dem.. Personligt at jeg træt af at høre på
folk der beklager sig dagen lang over forskellige ting og sager,
tænk på at det ikke er maskiner men mennersker der udfører
arbejdet, laver du måske ikke fejl engang imellem..

Såå pak dit brokkeri sammen og FUT i en gruppe hvor man
kan beklage sig.. Tak.. Det hører nærmere til dk.snak.vittigheder..

Henrik Sørensen..

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 13:33

I stedet for at beklage dig er du meget velkommen til at springe mine indlæg
over og skåne gruppen for dit sure brokkeri.

Ulrik Guldbæk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-05-02 07:20

"Ulrik Guldbæk" <REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk> skrev i en
meddelelse news:CFN373861464662847@news.tiscali.dk...
> Når de har brændt mig af, må de sq også tage sig sammen
> og overholde deres forpligtelser.

Hvad er deres forpligtelser i denne sammenhæng? Du har jo åbenbart styr
på dem.
Gerne henvisning til dokumentation

> Problemet er grundlæggende den, at TDC prioriterer levering af egne
produkter
> højere end end levering af rå kobber til konkurrenters kunder.

Rå kobber _er_ et af TDC's egne produkter.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 13:51

On Fri, 10 May 2002 08:20:11 +0200 "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
> meddelelse news:CFN373861464662847@news.tiscali.dk...
>
> Hvad er deres forpligtelser i denne sammenhæng? Du har jo åbenbart styr

At levere rå kobber (if available) på rimelige vilkår herunder i rimelig tid.
Jeg kan henvise til Telekommunikatiosnloven, Markedsføringsloven oig
Konkurrenceloven generelt. Og Aftaleloven for så vidt angår TDC's forpligtelse
til at dukke op på det adviserede tidspunkt. Der er også den gamle afgørelse
fra ADSL's barndom om TeleDanmarks sylten af rå kobber til brug for konkurrent
ADSL. Kan ikke lige finde et link til den.

Det var ikke min mening at starte en debat om indholdet af TDC's forpligtelser
efter loven.
Jeg ønskede blot at bidrage med en opskrift til, hvordan man bærer sig ad rent
praktisk med at få TDC til at levere rå kobber, hvis man ønsker at være ADSL
kunde hos en konkurrent.

Hvis nogle har spørgsmål til det juridiske, foreslår jeg at starte en ny tråd
i dk.videnskab.jura.

Ulrik Guldbæk
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-05-02 17:18

Du kunne vel ikke overtales til at benytte et andet charset ?

--
Don't waste space

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 02:21

> [...]
> misbrug af timer når du bestiller en ISDN forbindelse, som TDC bruger
> mandetimer på at sætte op og pille ned igen når du fra starten af har vidst

Jeg synes, det er pisse irriterende, at man skal bruge værdifuld tid på at
lægge fælder for TDC for at for dem til at opfylde deres leveringspligt.

Men for dem er det et simpelt spørgsmål om penge. Hvis de kan gøre det lidt
mere besværligt at være kunde hos en konkurrent, så lykkedes det måske for TDC
at score kunden med ufine metoder.

For mig er det et spørgsmål om tid og om at få TDC til at respektere de
rettigheder, som jeg har efter loven. Her burde TDC have format nok til at
respektere et nej, for nu at bruge en kliché i stedet for at opføre sig som en
jaloux exkæreste. Det er også et spørgsmål om penge her, for jeg bruger
Internet i mit arbejde.

Når TDC betjener sig af ufine metoder for at fremme deres interesser, så må de
også tåle, at kunderne går i rough mode og forsvarer sig med rå jura.

Men desværre er det sådan, at det kun er de "rå" kunder, der får deres ret. De
"pæne" kunder, som hellere vil finde en mindelig løsning, bliver snydt og
taber penge, hvis de er afhængige af Internet erhvervsmæssigt. Det synes jeg
er en mærkelig forretningsmoral.

Med venlig Hilsen
Ulrik Guldbæk
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Schultz Consult - [R~

Dato : 10-05-02 17:30

"Ulrik Guldbæk" <REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk> wrote in message

> Jeg synes, det er pisse irriterende, at man skal bruge værdifuld tid på at
> lægge fælder for TDC for at for dem til at opfylde deres leveringspligt.

Hver gang der er en bruger/kunde som dig, der tror at man er så smart at få
sit produkt på den måde er der en anden bruger/kunde et sted i systemet der
får et problem.

> [...]
lidt
> mere besværligt at være kunde hos en konkurrent, så lykkedes det måske for

Det har ikke noget med om de vil gøre det besværligt, men om hvad der er
mest økonomi i! Alle virksomhed, store som små arbejder og tænker først og
fremmest på deres egen virksomhed og siden hen på konkurrentens.

> [...]
som en
> jaloux exkæreste. Det er også et spørgsmål om penge her, for jeg bruger

Hvis det er et spørgsmål om penge, hvorfor har du så ikke valgt en løsning,
hvor der bliver prioriteret anderledes?
Hvilke rettigheder har du efter loven? du har de rettigheder som du har
bestilt under og rettigheder efter købeloven... Hvad står der f.eks. på de
betingelser du har bestilt din ADSL forbindelse under?

> [...]
> taber penge, hvis de er afhængige af Internet erhvervsmæssigt. Det synes

Kan gerne være, men du resikere at situationen bliver være og være for der
skal flere og flere regler til for at holde styr på umulige kunder og
umulige leverandøre.

Inordn dig og du vil få langt mere ud af den dag du virkelig har et problem

IMO så høre, sådanne råd ikke hjemme i den her gruppe men mere i en gruppe a
la warez telefon hack svindel din udbyder. Man skal passe på med at udtale
sig om hvem man har snyt og hvordan, det kan resultere i erstatningskrav for
at handle i ond tro.

FUT. dk.videnskab.jura

Og så lige til slut, der er intet personeligt i dette indlæg, det er blot
nogle spørgsmål og gode råd...

René Madsen --- reneXXZQ@schultzconsult.com remove XXZQ
Schultz Consult --- www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-05-02 19:11

On Fri, 10 May 2002 18:30:28 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.com> wrote:

>Det har ikke noget med om de vil gøre det besværligt, men om hvad der er
>mest økonomi i! Alle virksomhed, store som små arbejder og tænker først og
>fremmest på deres egen virksomhed og siden hen på konkurrentens.

Nå vi som her snarker om levering af Rå Kobber, så er det ikke
konkurrenter der leveres til, det er kunder. Og enhver virksomhed der
ledes af en fornuftig ledelse, tænker på sine kunder, alle sine kunder
og behandler dem ens. Som fragtmand kommer jeg dagligt i virksomheder
der laver produkter for deres konkuranter, hvis ikke de behandlede dem
lige så godt som deres andre kunder, så lavede de ikke mere for dem.
Her er der bare tale om at TDC sider som en monopol ligende virksomhed
med det eneste kobber der kan bruges, men det gør ikke at TDC kan
tillade sig at behandle nogen kunder som skidt.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-05-02 08:19

On Fri, 10 May 2002 03:21:24 +0200, Ulrik Guldbæk wrote:

>=3E E Syndes det er en m=E6rkelig fremgangsm=E5de=2E Du mener alts=E5
>=3ikke at det ikke er E misbrug af timer n=E5r du bestiller en ISDN
>=3forbindelse=2C som TDC bruger E mandetimer p=E5 at s=E6tte op og
>=3pille ned igen n=E5r du fra starten af har vidst E at du ikke ville
>=3have forbindelse=3F
>
> Jeg synes=2C det er pisse irriterende=2C at man skal bruge v=E6rdifuld
> tid p=E5 at l=E6gge f=E6lder for TDC for at for dem til at opfylde
> deres leveringspligt=2E

1) Fix lige dit tegnsæt
2) TDC har ikke forsynings pligt på rå kobber

> Men for dem er det et simpelt sp=F8rgsm=E5l om penge=2E Hvis de kan
> g=F8re det lidt mere besv=E6rligt at v=E6re kunde hos en konkurrent=2C
> s=E5 lykkedes det m=E5ske for TDC at score kunden med ufine metoder=2E
>
> For mig er det et sp=F8rgsm=E5l om tid og om at f=E5 TDC til at
> respektere de rettigheder=2C som jeg har efter loven=2E

Du har netop IKKE krav på en rå kobber forbindelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 12-05-02 11:42

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Glem det, han fatter det ikke.. :-/

Henrik..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-02 10:24

"Ulrik Guldbæk" <REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk> skrev i en
meddelelse news:CFN373861398677894@news.tiscali.dk...
> Når TDC betjener sig af ufine metoder for at fremme deres interesser,
> så må de også tåle, at kunderne går i rough mode og forsvarer sig med
rå jura.

Du er ikke kunde hos TDC når du bestiller hos en anden udbyder. Det er
den anden udbyder der er kunde.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 11:50

On Sun, 12 May 2002 11:23:49 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du er ikke kunde hos TDC når du bestiller hos en anden udbyder. Det er
>den anden udbyder der er kunde.

Det er ikke forkert hvad du skriver, men når TDC ikke overholder en
aftale iforhold til en slutkunde, så kan TDC ikke blive forbavset over
at denne bliver sur, og da denne er orintret om at det er en TDC
teknikker der skal komme, at denne surhed retter sig mod TDC og ikke
den ISP som kunden har bestilt hos, og som har bestilt en service hos
deres underleverandør TDC.

Når TDC ikke overholder aftalerne i det omfavn man gennem tiden har
fået indtryk af her på news, så kan det heller ikke komme bag på TDC
at nogle slutkunder finder på forskellige ting for at framme DERES
ordre.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-02 11:56

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> når TDC ikke overholder en
> aftale iforhold til en slutkunde

TDC har ingen aftale med slutkunden.
Slutkunden har en aftale med sin udbyder der har hyret TDC

> at denne surhed retter sig mod TDC og ikke
> den ISP som kunden har bestilt hos, og som har bestilt en service hos
> deres underleverandør TDC.

Hvordan kan man rette kritik mod et firma man ikke har et kundeforhold
til?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 12:46

On Sun, 12 May 2002 12:56:17 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>TDC har ingen aftale med slutkunden.
>Slutkunden har en aftale med sin udbyder der har hyret TDC

Slutkunden har en aftale med sin leverdør om at de skal levere et
produkt, denne leverandør bestiller en underleverandør til at udføre
noget arbejde hos slutkunden, og meddeler slutkunden dette, samt
hvornår det er aftalt at underleverandøren skal møde op hos slutkunden
for at udføre arbejdet. Samt at slutkunden skal sørge for at der er
nogen hjemme på det angivene tidspunkt. Dette medføre at ikke atypisk
slutkunden skal tage fri for arbejde for at kunne være hjemme på det
angivne tidspunkt. Underleverandøren udebliver uden varsel.

Mener du seriøst at der er noget galt i at slutkunden bliver utilfres
over at underleverandøren udebliver uden at slutkunden får meddelse
derom?

Mener du seriøst at utilfresheden skal være mod leverandøren?

Er det ikke underleverandøren der udebliver fra det aftalte besøg?
(Aftalen er indgået mellem leverandøren og underleverandøren, og
meddelt slutkunden, det er underleverandøren der bryder den af ham
indgået aftale, sansynligvis den af ham enerådige fassatte
besøgsaftale)

>Hvordan kan man rette kritik mod et firma man ikke har et kundeforhold
>til?

Det er simpelt at rette kritik MOD underleverandøren som slutkunden
har et kundeforhold til gennem slutkundens leverandør.
Det er underleverandøren der ikke overholder den aftale som slutkunden
ingen indflydelse har på.

Det er derimod svært at rette kritikken TIL underleverandøren, da
slutkunden ikke har anden kontakt til underleverandøren end gennem
leverandøren, og så ved underleverandørens besøg hos slutkunden.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-02 12:59

> Slutkunden har en aftale med sin leverdør om at de skal levere et
> produkt

Korrekt, dette er den eneste aftale der er.

> denne leverandør bestiller en underleverandør til at udføre
> noget arbejde hos slutkunden, og meddeler slutkunden dette

Har du læst standardaftalerne?
De har en ganske interessant passus om ovenstående.

> Mener du seriøst at der er noget galt i at slutkunden bliver utilfres
> over at underleverandøren udebliver uden at slutkunden får meddelse
> derom?

Slutkunden kan jo ikke vide om underleverandøren svigter eller om
kundens leverandør har fejlet

> Mener du seriøst at utilfresheden skal være mod leverandøren?

Hvem ellers? Kunden ved jo ikke hvor fejlen er sket.

> Er det ikke underleverandøren der udebliver fra det aftalte besøg?

Det ved slutkunden jo ikke med sikkerhed, og underleverandøren står jo
kun til ansvar for sin egen kunde.

> (Aftalen er indgået mellem leverandøren og underleverandøren, og
> meddelt slutkunden, det er underleverandøren der bryder den af ham
> indgået aftale

Men det kan slutkunden ikke vide. Hvis underleverandøren hæver aftalen
sker det jo ikke direkte til slutkunden.

> Det er simpelt at rette kritik MOD underleverandøren som slutkunden
> har et kundeforhold til gennem slutkundens leverandør.

Nej. Slutkunden har ikke et forhold til underleverandøren. Jeg har
heller ikke et forhold til Carlsberg selvom jeg drikker en del fadøl

> Det er underleverandøren der ikke overholder den aftale som slutkunden
> ingen indflydelse har på.

Slutkunden har en aftale med _sin_ leverandør, der ikke overholdes. Hvor
svært kan det være at forstå?
Det er slutkundens leverandørs ansvar at dennes underleverandører
leverer varen.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 13:19

On Sun, 12 May 2002 13:58:41 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Har du læst standardaftalerne?
>De har en ganske interessant passus om ovenstående.

Det er længe siden, men ja det har jeg.
Jeg er ikke udmilbart klar over hvilken passus det er du tænker på.
Dermed ikke sagt at jeg ikke kender til den.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-02 13:37

> Jeg er ikke udmilbart klar over hvilken passus det er du tænker på.

At aftageren af de rå produkter ikke må fortælle sine slutkunder at
leveringen af leverandørens produkt sker i et samarbejde med TDC
(der er dog mulighed for at få tilladelse til dette)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 14:02

On Sun, 12 May 2002 14:37:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>At aftageren af de rå produkter ikke må fortælle sine slutkunder at
>leveringen af leverandørens produkt sker i et samarbejde med TDC
>(der er dog mulighed for at få tilladelse til dette)

1. Den havde jeg ikke læst.
2. Big suprice, der er virkeligt ikke nogen her til lands der ved at
samtlige ADSL forbindelser der er leveret her til lands, og samtlige
der vil blive leveret i noglen tid framover[1], bliver leveret på
TDC's kobber.

[1] Hvis ikke jeg har misforstået noget, så er det Telia der har fået
til opgave at forsyne den kommende Ørestad med telefoni, og det vil
derfor være muligt for Telia at levere ADSL i Ørestaden på egne
kobberlinier fra central til kunden. Om der er andre telefonselskaber,
herunder TDC, der kommer til at lægge egne telefonkabler i jorden i
Ørestaden ved jeg ikke.

Fra : Lars

Dato : 10-05-02 23:31

[...]

SNIP

Godt gået, brug bare alle tricks
Selv ventede jeg først 6 uger så 4 uger

Lars

En gang TDC - aldrig mere TDC

Fra : Alex H.

Dato : 12-05-02 13:47

Er der en hjemmeside omkring tips og tricks , når man ønsker at bestille
ADSL hos andre end TDC?

Jeg er bare lidt nysgerrig

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 12-05-02 14:22

Hvis jeg får taget mig sammen, putter laver jeg en enkelt html side og lægger
den ud på www.klagevejledning.dk/adsl
Det bliver næppe før om 3-4 dage. Nu handler min side mest om, hvordan man kan
klage over diverse ting, når det er gået galt. Men med ADSL vil jeg også lægge
en brugsanvisning på at opnå levering ud sammen med finter til at parere de
mest almindelige TDC tricks, som de bruger for at undgå at levere rå kobber
til rug for konnkurrent-adsl.

Med venlig Hilsen,
Ulrik Guldbæk
FATAH Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Thomas

Dato : 12-05-02 14:26

Ulrik Guldbæk wrote:
> Hvis jeg f=E5r taget mig sammen=2C putter laver jeg en enkelt html side og l=E6gger
> den ud p=E5 www=2Eklagevejledning=2Edk=2Fadsl

$ host www=2Eklagevejledning=2Edk=2Fadsl
Host not found.

Kunne du ikke tage dig sammen og ændre dit charset først ?

--
Don't waste space

Fra : Linde

Dato : 12-05-02 22:46

> Kunne du ikke tage dig sammen og ændre dit charset først ?
>
> --
> Don't waste space

Hvad er det der går galt med jeres charsets, er det gamle windows-versioner
eller linux eller noget helt tredie i bruger??

Mvh
Linde

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 22:58

On Sun, 12 May 2002 23:45:43 +0200, "Linde" <katnapFJERN@forum.dk>
wrote:

>Hvad er det der går galt med jeres charsets, er det gamle windows-versioner
>eller linux eller noget helt tredie i bruger??

Thomas bruger

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-02 23:17

> Thomas bruger

Og Ulrik, som bruger det mystiske tegnsæt, bruger den for mig ganske
ukendte:

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Linde

Dato : 13-05-02 08:48

> Ulrik, som bruger det mystiske tegnsæt, bruger den for mig ganske
> ukendte:

>Thomas bruger

Nå, ok...går ud fra det er meget forskelligt hvad linux-brugere sværger til,
så.

Tak for det.
Mvh
Linde

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-05-02 18:34

>Hvad er det der går galt med jeres charsets, er det gamle windows-versioner
>eller linux eller noget helt tredie i bruger??

Tegnsættet i Ulriks indlæg var såmænd ikke særlig mystisk

Windows-1252 er Microsofts afart det resten af verden kalder ISO
8859/1 og som man plejer at skrive news i. Det ville naturligvis
være pænere at kalde det ved det rette standardiserede navn.

Det er "quoted printable"-kodningen som nogle newsprogrammer ikke
kan forstå. QP er nu til dags det helt almindelige til e-post,
men ikke særlig almindeligt til news - og det er fornuftigt nok,
for i news er der - i modsætning til e-post - ingen grund til
ikke at sende ren 8-bit-kodning.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Petersen

Dato : 26-05-02 00:06

> [...]
>14 dages fortrydelsesret. Når man har fået en leveringsbekræftelse fra TDC,
>overdrager man linjen til Ticali / CC og benytter sig af sin

Det er jo at handle i "ond" tro. Hvis jeg nu var TDC, ville jeg , efter at
have læst det her, prøve din opsigelse ved en eller anden instans.

Nåmen det var egentlig en principiel kommentar, for min egen oplevelse med
opsætning af adsl var heller ikke sjov. Men jeg fik da en rimelig
kompensation efter et lille skriveri

/Jesper