| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Brian Mikkelsen/voldsspil Fra : mrx | 
  Dato :  05-05-02 22:01 |  
  |  
 
            Er jeg den eneste der har lagt mærke til at Kulturministeren vil sætte
 advarsler på voldelige spil ? 
 kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver voldelige af at
 spille et computerspil ? det er sku da samfundet og forældrene der
 danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 Og han sagde at han ikke ville lade sine børn spille ekstremt
 voldelige spil som diabolo *LOL* han kender vist ikke meget til spil
 for jeg kender da de første 100 spil der er langt mere voldelige end
 diabolo !
 jeg har spillet 3dskydespil siden DOOM og jeg syntes stadig at det er
 mere ulækkert og skræmmende at se tvavisen når de viser folk der
 bliver hængt , halve mennesker der bliver slæbt af sted , folk i
 afrika der hugger hinanden i hovedet med økser og sværd ,
 chausesko"ved ik lige hvordan det staves   blive henrettet for åben
 skærm talibanerne der skar halsen over på kvinder ,inderne der sætter
 ild til kvinder o.s.v. alle disse ting glemmer man da ikke når man ser
 det i tvavisen og det er jo VIRKLIGHED og det er da langt værre at se
 og det værste er jo at man vænner sig til at se på det fordi man får
 det i hovedet hver dag når man tænder tvet ! computerspil ved man da
 at er et spil ! har jeg ikke ret ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           flemsus (05-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : flemsus | 
  Dato :  05-05-02 22:28 |  
  |   
            JO !
 Mvh. Flemming Sørensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Arcana (05-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arcana | 
  Dato :  05-05-02 23:37 |  
  |  
 
            "mrx" <ingen@emailadresse.com> skrev i en meddelelse
 news:po6bdugnoa6togsecp01mok5qc0r6ohvqf@4ax.com
 > Er jeg den eneste der har lagt mærke til at Kulturministeren vil sætte
 > advarsler på voldelige spil ?
 Er jeg den eneste der kan huske den samme debat fra den gang DOOM kom ud?
  )
 Forget it.   
--
     Greetings,
 Arcana Dragon
   -==(UDIC)==-
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           iddqd@worldonline.dk (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk | 
  Dato :  06-05-02 00:07 |  
  |   
            
mrx wrote:
 > Er jeg den eneste der har lagt mærke til at Kulturministeren vil sætte
 > advarsler på voldelige spil ? 
 > 
 > kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver voldelige af at
 > spille et computerspil ? det er sku da samfundet og forældrene der
 > danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 > 
 Computerspil indgår i det samlede billede og faktisk kan jeg ikke se det 
 kan skade at mærke computerspil (Faktisk er mange af dem mærket 
 allerede) så det kan hjælpe med at vejlede forældre.
 > Og han sagde at han ikke ville lade sine børn spille ekstremt
 > voldelige spil som diabolo *LOL* han kender vist ikke meget til spil
 > for jeg kender da de første 100 spil der er langt mere voldelige end
 > diabolo !
 >
 100 er mange   
Hvis du tænker over det så er Diablo temmelig voldeligt, bare tænk 
 bodycount, og det gør også en del ud af splatter effekterne i de 
 flimsekvenser som indgår i spillet. Samtidig så visser hans udtalelse om 
 Diablo jo netop at det er svært for udeforstående at overskue hvad det 
 er for nogle spil som bliver udbudt.
 
 > jeg har spillet 3dskydespil siden DOOM og jeg syntes stadig at det er
 > mere ulækkert og skræmmende at se tvavisen når de viser folk der
 > bliver hængt , halve mennesker der bliver slæbt af sted , folk i
 > afrika der hugger hinanden i hovedet med økser og sværd ,
 > chausesko"ved ik lige hvordan det staves   blive henrettet for åben
 > skærm talibanerne der skar halsen over på kvinder ,inderne der sætter
 > ild til kvinder o.s.v. alle disse ting glemmer man da ikke når man ser
 > det i tvavisen og det er jo VIRKLIGHED og det er da langt værre at se
 > og det værste er jo at man vænner sig til at se på det fordi man får
 > det i hovedet hver dag når man tænder tvet ! computerspil ved man da
 > at er et spil ! har jeg ikke ret ?
 > 
 Jo, det ved du og heldigvis stort set alle andre - desværre findes der 
 mennesker som har svært ved at skelne fantasi og virkelighed. Og for et 
 barn der måske mangler rollemodeller i sit liv, kan det måske ske at de 
 vil identificere sig med figurerne i spil og derved tro deres problemer 
 kan løses med vold.
 Jeg er klart for mærkning af computerspil så længe vi ikke får tyske 
 tilstande hvor blod skal være grønt o.s.v., så er der pludselig tale om 
 censur og det er noget andet. Jeg også for mærkning af videofilm, 
 biograffilm, at de i TV gør opmærksom på at en udsendelse er uegnet for 
 børn, at Rejseholdet ikke bør sendes kl. 20, at porno ikke skal stå i 
 børnehøjde i kiosker... sagt på en anden måde så synes jeg kun det er 
 fornuftigt børn bliver passet på.
 Mvh
 Bruno
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Dopedog (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dopedog | 
  Dato :  06-05-02 00:12 |  
  |   
            > Og han sagde at han ikke ville lade sine børn spille ekstremt
 > voldelige spil som diabolo *LOL* han kender vist ikke meget til spil
 > for jeg kender da de første 100 spil der er langt mere voldelige end
 > diabolo !
 
 Det hedder Diablo ... :)
 
  -Ronnie
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Povl H. Pedersen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen | 
  Dato :  06-05-02 06:51 |  
  |  
 
            On Sun, 05 May 2002 23:00:44 +0200,
 mrx <ingen@emailadresse.com> wrote:
 > Er jeg den eneste der har lagt mærke til at Kulturministeren vil sætte
 > advarsler på voldelige spil ? 
 > 
 > kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver voldelige af at
 > spille et computerspil ? det er sku da samfundet og forældrene der
 > danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 Et andet problem er, at børn ofte sidder uden den store menneskelige
 kontakt når de spiller, og det eneste de er fælles med andre om er
 vold, død og ødelæggelse.
 
 > jeg har spillet 3dskydespil siden DOOM og jeg syntes stadig at det er
 > mere ulækkert og skræmmende at se tvavisen når de viser folk der
 > bliver hængt , halve mennesker der bliver slæbt af sted , folk i
 > afrika der hugger hinanden i hovedet med økser og sværd ,
 > chausesko"ved ik lige hvordan det staves   blive henrettet for åben
 > skærm talibanerne der skar halsen over på kvinder ,inderne der sætter
 > ild til kvinder o.s.v. alle disse ting glemmer man da ikke når man ser
 > det i tvavisen og det er jo VIRKLIGHED og det er da langt værre at se
 > og det værste er jo at man vænner sig til at se på det fordi man får
 > det i hovedet hver dag når man tænder tvet ! computerspil ved man da
 > at er et spil ! har jeg ikke ret ?
 Nej. Du lærer at våben løser problemer. Du får det bekræftet i
 nyhederne.
 Jeg spiller selv en del Operation Flashpoint, et spil mange synes
 er for kedeligt da der kan være langt mellem action. Jeg synes det
 er fremragende, men nu har jeg også været hos forsvaret, og kan 
 på den måde forholde mig til det, også på en anden måde end de unge
 der kun er udendørs den tid det tager at gå fra hoveddøren og ud til
 bilen, og fra bilen til skolen.
 -- 
 Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
 Return e-mail is a spam tarpit. 
 Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Thomsen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Thomsen | 
  Dato :  06-05-02 09:03 |  
  |   
            > Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 > tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 > spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 
 Ja men mange danske psykoloer sagde også at spil ikke havde noget at påvirke
 på ham, men at en hel række ting havde det.. bla. dårlig opvækst, vold i
 familien m.m.
 
 Mvh Michael
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Povl H. Pedersen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen | 
  Dato :  06-05-02 16:31 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 10:03:04 +0200,
 Michael Thomsen <gichael@hunters.dk> wrote:
 >> Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 >> tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 >> spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 > 
 > Ja men mange danske psykoloer sagde også at spil ikke havde noget at påvirke
 > på ham, men at en hel række ting havde det.. bla. dårlig opvækst, vold i
 > familien m.m.
 
 Så vil du påstå, at såfremt han ikke havde set vold på TV og
 i computerspil, så ville han helt spontant have fået ideen til
 at klæde sig i ninjatøj, og skyde en masse lærere ?
 
 Medierne sætter en masse skøre ideer på folk. Ideer som de ikke
 havde i forvejen. Det gælder også inden for det seksuelle område
 hvor der kommer flere og flere afsporede personer.
 
 -- 
 Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
 Return e-mail is a spam tarpit. 
 Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Claus Nielsen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Claus Nielsen | 
  Dato :  06-05-02 19:39 |  
  |  
 
            >>> Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 >>> tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 >>> spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 >> 
 >> Ja men mange danske psykoloer sagde også at spil ikke havde noget at påvirke
 >> på ham, men at en hel række ting havde det.. bla. dårlig opvækst, vold i
 >> familien m.m.
 >
 >Så vil du påstå, at såfremt han ikke havde set vold på TV og
 >i computerspil, så ville han helt spontant have fået ideen til
 >at klæde sig i ninjatøj, og skyde en masse lærere ?
 Og du siger altså, at havde han aldrig spillet et eneste computerspil,
 så var han blevet en lille knægt, der gik i søndagsskole? Nah... godt
 nok er historien fra før computeren og TV'et ikke specielt godt
 dokumenteret, men der har vist eksisteret mennesker med den slags
 tendenser før.
 Jeg siger ikke at computerspil, voldsfilm o.l. er uden skyld - men de
 er absolut ikke andet end ét (meget lille) element. Og at
 censurere/forbyde dette blot fordi enkelte individer er skruet forkert
 sammen, det... tja, fuck, det bliver kedeligt.
 Mvh, Claus
 ---
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage:  http://home6.inet.tele.dk/cnn
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Renegade (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Renegade | 
  Dato :  06-05-02 09:58 |  
  |   
            Jeg har nu det indtryk fra mine besøg i børneinstitutioner, at de netop IKKE
 er alene omkring det. Der sidder altid en klump på 10 unger omkring den
 spillende. Det at spille computerspil har vist sig at være en meget social
 aktivitet for størstedelen. Jeg tror ikke problemet i denne sag er
 computerspillet.
 
 Hvor ved du fra at han så virkeligheden sådan? "Det var vidst lidt i samme
 retning"? Kender du ham da? Ved du hvad der foregik indeni ham? Ved du om
 han fx. har været ultra deprimeret fordi, han hele livet har været lidt ved
 siden af de andre og det at blive smidt ud af skolen måske var dråben?
 Mobbeoffer? Det er for nemt bare at skyde skylden på computerspil og heavy
 metal.
 
 Hvis medier og spil skal have skylden for denne situation, burde der så ikke
 være temmelig mange flere tilfælde som dette? Alle de undersøgelser som jeg
 har læst om dette, og det er en del da jeg skriver speciale om emnet, viser
 netop at børn sagtens kan abstrahere fra spillet. At de godt ved, at det de
 laver her det er et spil, og ikke noget de skal gå ud og lave i
 virkeligheden. Men denne diskussion er faktisk gammel. Computerspil blev
 beskyldt for lignende situationer tilbage dengang, hvor det mest avancerede
 "voldsspil" hed Space-Invaders.
 Allerede dengang var der den samme storm omkring voldsspil, og her snakker
 vi om et spil som består af legoklodser more or less. Der er ingen tvivl om,
 at Hr.Steinhüber (mener jeg han hedder) har haft et problem, men at skyde
 skylden på computerspil og Heavy Metal (som jo også er et af ynglings målene
 i situationer som disse) er for nemt. I Tyskland har politikere udtalt, at
 han havde lært at skyde så godt på grund af spil som Counterstrike og
 lignende, men vælger blankt at overse at manden altså er en dygtig
 sportsskytte. Men det ville jo også være et problem hvis de skulle til, at
 lukke alle sportsskydningsklubber. Det er nok nemmere og mere populært, at
 ville forbyde voldsspil.
 
 Derudover, er jeg faktisk for en mærkning af computerspil. Det er vel bare
 rimeligt at man fører linen ud fra biograferne og tv, og alt andet ville
 være ulogisk.
 >
 > Et andet problem er, at børn ofte sidder uden den store menneskelige
 > kontakt når de spiller, og det eneste de er fælles med andre om er
 > vold, død og ødelæggelse.
 
 > Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 > tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 > spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            mrx (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : mrx | 
  Dato :  06-05-02 12:17 |  
  |  
 
            On Mon, 6 May 2002 10:58:01 +0200, "Renegade"
 <steinb@REMOVETHISworldonline.dk> wrotd:
 >Jeg har nu det indtryk fra mine besøg i børneinstitutioner, at de netop IKKE
 >er alene omkring det. Der sidder altid en klump på 10 unger omkring den
 >spillende. Det at spille computerspil har vist sig at være en meget social
 >aktivitet for størstedelen. Jeg tror ikke problemet i denne sag er
 >computerspillet.
 ,,,,,,,,,,,enig jeg ved også at børnene i fritidsklubber er meget
 sociale omkring spillene , det gælder om at være bedst og der bliver
 set op til dem der er gode ligesom i fodbold og andre spil ! dem der
 sidder alene derhjemme og spiller ,kan da ligeså godt blive mærkelige
 af at spille sims eller noget andet ! det er jo fordi at de mangler
 menneske kontakt og det er da forældrenes skyld efter min mening og
 ikke et pcspils skyld 
 >Hvor ved du fra at han så virkeligheden sådan? "Det var vidst lidt i samme
 >retning"? Kender du ham da? Ved du hvad der foregik indeni ham? Ved du om
 >han fx. har været ultra deprimeret fordi, han hele livet har været lidt ved
 >siden af de andre og det at blive smidt ud af skolen måske var dråben?
 >Mobbeoffer? Det er for nemt bare at skyde skylden på computerspil og heavy
 >metal.
 ......enig igen det er sku samfundets skyld og ikke spillets skyld , i
 meget gamle dage mente de også at skønliteratur drev folk ud på
 sideplan . Skal bøgerne også mærkes ?    nej folk må tage ansvaret
 for deres børn istedet for at skylde skylden på andre 
 >Hvis medier og spil skal have skylden for denne situation, burde der så ikke
 >være temmelig mange flere tilfælde som dette? Alle de undersøgelser som jeg
 >har læst om dette, og det er en del da jeg skriver speciale om emnet, viser
 >netop at børn sagtens kan abstrahere fra spillet. At de godt ved, at det de
 >laver her det er et spil, og ikke noget de skal gå ud og lave i
 >virkeligheden. Men denne diskussion er faktisk gammel. Computerspil blev
 >beskyldt for lignende situationer tilbage dengang, hvor det mest avancerede
 >"voldsspil" hed Space-Invaders.
 >Allerede dengang var der den samme storm omkring voldsspil, og her snakker
 >vi om et spil som består af legoklodser more or less. Der er ingen tvivl om,
 >at Hr.Steinhüber (mener jeg han hedder) har haft et problem, men at skyde
 >skylden på computerspil og Heavy Metal (som jo også er et af ynglings målene
 >i situationer som disse) er for nemt.
 ,,,,,,,,,,,,,,,enig og der er også folk der mener at technomusikken er
 skyld i at folk tager stoffer ! nogle gange er det åbenbart bare for
 svært /indviklet at se virkligheden som den er ? og virkligheden er at
 vores samfund er blevet mere og mere rådent og ligegladt med mennesker
 "efter min mening"
  I Tyskland har politikere udtalt, at
 >han havde lært at skyde så godt på grund af spil som Counterstrike og
 >lignende, men vælger blankt at overse at manden altså er en dygtig
 >sportsskytte. 
 Men det ville jo også være et problem hvis de skulle til, at
 >lukke alle sportsskydningsklubber. Det er nok nemmere og mere populært, at
 >ville forbyde voldsspil.
 ,,,,,,,,,,,,,,,ja tyskerne er ik for kloge ! se på hvad der skete da 2
 pittbullterriere bed en 6årig dreng ihjel for 2 år siden ! de forbød
 alle de _engelske_ bullracer , uha de er jo farlige . Men da der for 3
 uger siden skete det samme med 2 _tyske_ rotweilere skete der intet ?
 og det er jo også fordi at det er en tysk race og meget udbredt
 dernede så den kan de jo ikke bare forbyde . Hvis folk tog sig
 ordentligt af hinanden og af deres hunde ville de situuationer aldrig
 opstå . Og når de så gør det aligevel så prøver man at forbyde sig ud
 af det.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Decker (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Decker | 
  Dato :  06-05-02 19:09 |  
  |  
 
            ["Renegade" <steinb@REMOVETHISworldonline.dk> wrote:]
 >I Tyskland har politikere udtalt, at han havde lært at skyde så 
 >godt på grund af spil som Counterstrike og lignende, 
 Uhm? Riight! Man får jo præcist de samme færdigheder ved at bruge
 computer-mus og keyboard til at skyde med, som ved at have et rigtigt
 gevær/pistol i hånden - med rekyl, sikringslås, osv.
 >men vælger blankt at overse at manden altså er en dygtig 
 >sportsskytte.
 <satire>
 Det skulle ikke undre mig, at hvis han spillede Counter-Strike, så
 brugte han også en af de der mange aim-bots. Gad vide om han brugte
 sådan en, da han gik amok i skolen?
 </satire>
 -- 
 /Decker -  http://www.planetquake.com/quark - map-editor for Half-Life and more.
 decker:AT:planetquake:DOT:com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Simon Nejmann (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Simon Nejmann | 
  Dato :  06-05-02 10:34 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 05:51:00 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk (Povl
 H. Pedersen) wrote:
 
 >On Sun, 05 May 2002 23:00:44 +0200,
 >mrx <ingen@emailadresse.com> wrote:
 
 >> kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver voldelige af at
 >> spille et computerspil ? det er sku da samfundet og forældrene der
 >> danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 
 >Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 >tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 >spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 
 Hvis han så virkeligheden som et spil Quake, så ligger skylden stadig
 hos forældrene, lærerne og de (voksne) personer omkring ham, fordi de
 burde have have opdaget at han var _langt_ ude og gjort noget ved det
 (psykolog hjælp) - jeg nægter at tro at der ikke var nogen advarsels
 signaler før det gik amok...
 
 >Et andet problem er, at børn ofte sidder uden den store menneskelige
 >kontakt når de spiller, og det eneste de er fælles med andre om er
 >vold, død og ødelæggelse.
 
 Igen er det ikke spillets skyld!
 Forældre bør ikke lade deres børn sidde alene uden meneskelig kontakt
 lige meget hvad de laver. Computerspil, tv, bøger, selv almindelig leg
 kan påvirke børn på underlige måder (specielt hvis børnene er i
 uballance i forvejen). Det er forældrenes ansvar at stikke hovedet ind
 til børnene en gang i mellem for at se hvad der sker - også så børnene
 får en fornemmelse af at mor/far interesserer sig for dem og at de
 ikke er alene i verden.
 
 Faktisk kan man stille det lidt på spidsen og sige at mærkning kan
 forværre problemet: Så kan forældrerne købe spil til børnene med
 indbygget garanti for at de ikke er skadelige - ergo er der så _ingen_
 grund til at se til sine børn eller interesserer sig for hvad de laver
 længere og antallet af ignorerede (skadede) børn vil stige.
 
 Generelt kan man sige at mærkning/ikke mærkning er fuldstændigt
 ligegyldigt for alle de famillier der er velfungerende, men at der
 findes 100'vis af meninger (og ingen svar) om hvad der er bedst for de
 belastede famillier...
 
 -- 
 Med venlige hilsner
    Simon Nejmann
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jeppe Møller (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jeppe Møller | 
  Dato :  06-05-02 12:12 |  
  |   
            *cut*
 > Igen er det ikke spillets skyld!
 > Forældre bør ikke lade deres børn sidde alene uden meneskelig kontakt
 > lige meget hvad de laver. Computerspil, tv, bøger, selv almindelig leg
 > kan påvirke børn på underlige måder (specielt hvis børnene er i
 > uballance i forvejen). Det er forældrenes ansvar at stikke hovedet ind
 > til børnene en gang i mellem for at se hvad der sker - også så børnene
 > får en fornemmelse af at mor/far interesserer sig for dem og at de
 > ikke er alene i verden.
 
 Jeg er enig- og man bliver ikke syg i hovedet af at spille computerspil, man
 skal være syg i forvejen- læs: Ved at spille computer kan latent sindsyge
 (af en elelr anden form) kunne motiveres til udvikling i forskellige
 stadier. -jeg ved ikke hvilke pyskologer der har skrevet om dette, men
 diskussionen omkring medier skiller sig populært i to lejre; medier kan ses
 i en effekt- el. e anvendelsesmodel. Effektmodellen vil sige at vold avler
 vold- man (børn) bliver voldelige af at se voldsfilm. Anvendelsesmodellen
 taler for en 'renselseseffekt,' dvs. at man ved at se (fx) en film vil man
 kunne udleve nogle følelser gennem filmen istedet for at give afløb for
 (her) sin agressivitet overfor andre mennesker.
 Drengen i Tyskland var jo syg- ellers går man ikke ud og dræber en flok
 mennesker og dernæst sig selv.
 
  *cut'
 > Faktisk kan man stille det lidt på spidsen og sige at mærkning kan
 > forværre problemet: Så kan forældrerne købe spil til børnene med
 > indbygget garanti for at de ikke er skadelige - ergo er der så _ingen_
 > grund til at se til sine børn eller interesserer sig for hvad de laver
 > længere og antallet af ignorerede (skadede) børn vil stige.
 
 Interessant pointe- lidt den samme som folk der køber økologisk og 'ikke
 testet på dyr' går det for at få en bedre samvittighed og ikke for at hjælpe
 andre end sig selv. Ud fra nemhedsprincippet ville det jo være tragisk hvis
 forældre på den måde kunne købe spil med 'aflast.'
 
 
 > Generelt kan man sige at mærkning/ikke mærkning er fuldstændigt
 > ligegyldigt for alle de famillier der er velfungerende, men at der
 > findes 100'vis af meninger (og ingen svar) om hvad der er bedst for de
 > belastede famillier...
 
 Der kunne ske det samme som med 'Parental Advisory' og musikken- folk går
 bevidst efter produkter med dette mærke.
 
 /Jeppe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            mrx (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : mrx | 
  Dato :  06-05-02 12:17 |  
  |   
            On Mon, 06 May 2002 11:33:37 +0200, Simon Nejmann
 <snejmann@worldonline.dk> wrotd:
 
 >On Mon, 6 May 2002 05:51:00 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk (Povl
 >H. Pedersen) wrote:
 >
 >>On Sun, 05 May 2002 23:00:44 +0200,
 >>mrx <ingen@emailadresse.com> wrote:
 >
 >>> kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver voldelige af at
 >>> spille et computerspil ? det er sku da samfundet og forældrene der
 >>> danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 >
 >>Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 >>tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 >>spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 >
 >Hvis han så virkeligheden som et spil Quake, så ligger skylden stadig
 >hos forældrene, lærerne og de (voksne) personer omkring ham, fordi de
 >burde have have opdaget at han var _langt_ ude og gjort noget ved det
 >(psykolog hjælp) - jeg nægter at tro at der ikke var nogen advarsels
 >signaler før det gik amok...
 
 
 
 
 
 
 ,,,,,,,,,,,,,,,,ja og ville et advarselsmærke på quakespillet have
 ændret situationen ?
 
 
 
 
 
 >
 >Faktisk kan man stille det lidt på spidsen og sige at mærkning kan
 >forværre problemet: Så kan forældrerne købe spil til børnene med
 >indbygget garanti for at de ikke er skadelige - ergo er der så _ingen_
 >grund til at se til sine børn eller interesserer sig for hvad de laver
 >længere og antallet af ignorerede (skadede) børn vil stige.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ,,,,,,,,,,,,ja spørgsmålet er så også om det ikke bare ville gøre det
 endnu mere spændende hvis et spil var mærket farligt ? børn vil jo
 gerne lege det farlige og det forbudte sådan har det altid været !
 
 jeg så et børneprogram af astrid lindgren for et stykke tid siden hvor
 2 børn kravlede op på en kæmpelade og hoppede ned fordi de sagde til
 hinanden at de ikke turde , børn er altid tiltrukket af det farlige og
 ulovlige så hvis man mærker nogle spil som farlige så vil de bare
 blive endnu mere populære 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Arcana (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arcana | 
  Dato :  06-05-02 13:43 |  
  |   
            "mrx" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
 news:gfpcdu0oi1k7166glfvsu74660p93uftnv@4ax.com...
 
 > ja og ville et advarselsmærke på quakespillet have
 > ændret situationen ?
 
 Spil ER allerede mærket - i det mindste de amerikanske, hvor man bruger et
 system som inddeler spil i "Everyone" og "Teens (evt. med tilføjelsen
 "Blood, gore and violence")", sådeeet...
 
 --
     Greetings,
 Arcana Dragon
   -==(UDIC)==-
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Abildgaard (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Abildgaard | 
  Dato :  06-05-02 10:46 |  
  |  
 
            Bliver du sindssyg alene fordi du spiller quake,
 eller bliver du sindssyg, fordi du sidder alene og spiller
 quake?
 --
 vh      ¸.·´¯)
 ><>  ´    Torben
 "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en
 meddelelse news:slrnadc6e4.7h2.nospam@home.terminal.dk...
 > On Sun, 05 May 2002 23:00:44 +0200,
 > mrx <ingen@emailadresse.com> wrote:
 > > Er jeg den eneste der har lagt mærke til at
 Kulturministeren vil sætte
 > > advarsler på voldelige spil ?
 > >
 > > kan man virkelig være så dum at tro at børn bliver
 voldelige af at
 > > spille et computerspil ? det er sku da samfundet og
 forældrene der
 > > danner et menneske efter min mening ! hvad mener i ?
 >
 > Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå.
 Ham
 > tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret
 Quake
 > spiller, og det var vist lidt i samme retning han så
 virkeligheden.
 >
 > Et andet problem er, at børn ofte sidder uden den store
 menneskelige
 > kontakt når de spiller, og det eneste de er fælles med
 andre om er
 > vold, død og ødelæggelse.
 >
 > > jeg har spillet 3dskydespil siden DOOM og jeg syntes
 stadig at det er
 > > mere ulækkert og skræmmende at se tvavisen når de viser
 folk der
 > > bliver hængt , halve mennesker der bliver slæbt af sted
 , folk i
 > > afrika der hugger hinanden i hovedet med økser og sværd
 ,
 > > chausesko"ved ik lige hvordan det staves   blive
 henrettet for åben
 > > skærm talibanerne der skar halsen over på kvinder
 ,inderne der sætter
 > > ild til kvinder o.s.v. alle disse ting glemmer man da
 ikke når man ser
 > > det i tvavisen og det er jo VIRKLIGHED og det er da
 langt værre at se
 > > og det værste er jo at man vænner sig til at se på det
 fordi man får
 > > det i hovedet hver dag når man tænder tvet !
 computerspil ved man da
 > > at er et spil ! har jeg ikke ret ?
 >
 > Nej. Du lærer at våben løser problemer. Du får det
 bekræftet i
 > nyhederne.
 >
 > Jeg spiller selv en del Operation Flashpoint, et spil
 mange synes
 > er for kedeligt da der kan være langt mellem action. Jeg
 synes det
 > er fremragende, men nu har jeg også været hos forsvaret,
 og kan
 > på den måde forholde mig til det, også på en anden måde
 end de unge
 > der kun er udendørs den tid det tager at gå fra hoveddøren
 og ud til
 > bilen, og fra bilen til skolen.
 >
 >
 > --
 > Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
 > Return e-mail is a spam tarpit.
 > Use 2 letters from first+last name to form
 username@[127.0.0.1]
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Povl H. Pedersen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen | 
  Dato :  06-05-02 16:36 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 11:45:49 +0200,
 Torben Abildgaard <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:
 > Bliver du sindssyg alene fordi du spiller quake,
 > eller bliver du sindssyg, fordi du sidder alene og spiller
 > quake?
 
 Du bliver inspireret til voldelige handlinger. Og får ideer etc.
 
 Hvorvidt triggeren til at du kammer over er computerspillet 
 eller ej er sekundært. Jeg mener det farlige er at man sætter de
 agressive "problemer løses med vold" tanker ind i hovedet på folk.
 
 Og hvis man gentager det tilstrækkeligt ofte, så tror folk på det.
 Der er en grund til at der findes/fandtes folkeforførere, såsom en en lille
 østrigsk fremadarbejder i Tyskland ved navn Adolf.
 
 -- 
 Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
 Return e-mail is a spam tarpit. 
 Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 14:42 |  
  |   
            
 "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
 news:slrnadc6e4.7h2.nospam@home.terminal.dk...
 
 > Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 > tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 > spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 
 Har du spillet quake? Det er jo ultra urealistisk.... det vil sige at det
 lige så godt kunne være Snurre Snups skyld fordi at han sprængte Anders And
 i luften med engang TNT?
 
 Hold nu op.... så dum er hjernen ikke!!!
 
 > Et andet problem er, at børn ofte sidder uden den store menneskelige
 > kontakt når de spiller, og det eneste de er fælles med andre om er
 > vold, død og ødelæggelse.
 
 Rent faktisk spiller man online får at få "kontakt"... og selvfølgelig
 bliver man lidt agressiv.. ligesom når man ser fodbold. Sådan er det jo med
 alt får man rigtig går op i det.
 
 > Nej. Du lærer at våben løser problemer. Du får det bekræftet i
 > nyhederne.
 
 Jeg ville sgu også sige at våben løser problemmet hvis jeg blev overfaldt at
 monstere.
 
 > Jeg spiller selv en del Operation Flashpoint, et spil mange synes
 > er for kedeligt da der kan være langt mellem action. Jeg synes det
 > er fremragende, men nu har jeg også været hos forsvaret, og kan
 > på den måde forholde mig til det, også på en anden måde end de unge
 > der kun er udendørs den tid det tager at gå fra hoveddøren og ud til
 > bilen, og fra bilen til skolen.
 
 Hvem tror du der er farligst.... en som har være i forsvaret eller en dreng
 som har spillet operation flashpoint?
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Anders H. Andersen (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders H. Andersen | 
  Dato :  07-05-02 23:41 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 15:42:14 +0200, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:
 
 
 >Har du spillet quake? Det er jo ultra urealistisk.... det vil sige at det
 >lige så godt kunne være Snurre Snups skyld fordi at han sprængte Anders And
 >i luften med engang TNT?
 Hov hov Snurre Snups har aldrig spillet sammen med Anders And, det er
 Daffy Duck,  Bucks Bunny (snurre Snups) plejer at sprænge i luften.
 >
 >Hold nu op.... så dum er hjernen ikke!!!
 Nej men der er altså set noget med realismen fra tegnefilmen også til
 spil som CS og ghost Recon, så det er msåke ikke et helt godt
 eksempel.
 
 mvh
 Anders
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           DWM (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DWM | 
  Dato :  07-05-02 18:08 |  
  |   
            Povl H. Pedersen wrote:
 > Vold i medier og spil har absolut også indflydelse herpå. Ham
 > tyskeren der lige slagtede en flok lærere var inkarneret Quake
 > spiller, og det var vist lidt i samme retning han så virkeligheden.
 
 Muligt han spillede quake meget men det betyder vel ikke at det
 var derfor? Men et eller andet skal medierne jo skrive når de nu
 ikke kan spørge ham.
 
 >/Kenneth Iversen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Herold (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  06-05-02 10:59 |  
  |   
            > Og han sagde at han ikke ville lade sine børn spille ekstremt
 > voldelige spil som diabolo *LOL* han kender vist ikke meget til spil
 > for jeg kender da de første 100 spil der er langt mere voldelige end
 > diabolo !
 
 Han sagde voldelige og makabre, og når det gælder de områder, så er der ikke
 mange der overgår Diablo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           JH (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : JH | 
  Dato :  06-05-02 12:56 |  
  |   
            
 "Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> skrev i en meddelelse
 news:3cd653f6$0$97320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Og han sagde at han ikke ville lade sine børn spille ekstremt
 > > voldelige spil som diabolo *LOL* han kender vist ikke meget til spil
 > > for jeg kender da de første 100 spil der er langt mere voldelige end
 > > diabolo !
 >
 > Han sagde voldelige og makabre, og når det gælder de områder, så er der ikke
 > mange der overgår Diablo.
 
 Ja, men Diablo foregår i en fantasy verden, der ikke har meget tilfældes
 med den virkelige verden.
 Så jeg er helt sikker på at børn er i stand til at skelne spil fra virkelighed.
 Jeg kunne forstå hvis han feks havde nævnt Soldier of Fortune, Max Payne,
 Half Life og de forskellige millitærspil, hvor det jo er mennesker man slår
 ihjel.
 
 JH
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 14:49 |  
  |   
            
 "Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> wrote in message
 news:3cd653f6$0$97320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 
 > Han sagde voldelige og makabre, og når det gælder de områder, så er der
 ikke
 > mange der overgår Diablo.
 
 Syntes du at filmen Lord of The Rings var voldelig? Det er stort set de
 samme elementer i spil og film...
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Herold³ (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold³ | 
  Dato :  06-05-02 17:06 |  
  |   
            > Syntes du at filmen Lord of The Rings var voldelig? Det er stort set de
 > samme elementer i spil og film...
 
 Ja, der var elementer af vold i den. Jeg kan godt gennemskue hvorfor
 forældre syntes det er voldeligt at en barbar render rundt og lammetæver
 div. monstre med et stoleben. Jeg vil ikke betegne det som grotesk vold, men
 vold... det er det.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 18:18 |  
  |   
            
 "Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> wrote in message
 news:ab69mt$ks6$1@news.cybercity.dk...
 
 > Ja, der var elementer af vold i den. Jeg kan godt gennemskue hvorfor
 > forældre syntes det er voldeligt at en barbar render rundt og lammetæver
 > div. monstre med et stoleben. Jeg vil ikke betegne det som grotesk vold,
 men
 > vold... det er det.
 
 Det synts jeg er langt fra.... hvis man altså har oplevet vold i
 virkeligheden. Det er en helt helt anden føelse på et helt andet nivuea som
 ingen film eller spil nogensinde opnår... det du kalder "vold" vil jeg
 nærmere kalde underholdning. Når jeg sidder og ser Steven Segal så pumper
 adrenalinen ikke og jeg er ikke bange... men jeg synts det er fedt.
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Herold³ (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold³ | 
  Dato :  06-05-02 21:20 |  
  |   
            
 > Det synts jeg er langt fra.... hvis man altså har oplevet vold i
 > virkeligheden. Det er en helt helt anden føelse på et helt andet nivuea
 som
 > ingen film eller spil nogensinde opnår... det du kalder "vold" vil jeg
 > nærmere kalde underholdning. Når jeg sidder og ser Steven Segal så pumper
 > adrenalinen ikke og jeg er ikke bange... men jeg synts det er fedt.
 
 Ja. Men du kommer ikke uden om at indholdet handler om at slå ihjel, og det
 endda på en blodig måde... og _det_ er vold.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Arcana (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arcana | 
  Dato :  07-05-02 09:53 |  
  |   
            "Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse
 news:ab6ohm$18gb$1@news.cybercity.dk...
 
 > Ja. Men du kommer ikke uden om at indholdet handler om at slå ihjel, og
 det
 > endda på en blodig måde... og _det_ er vold.
 
 Hvis voldelige PC-spil vitterlig gjorde folk til frådende monstrøse
 massemordere, ville vi nok have set mange flere rende rundt i gaderne med
 BFG'er og lege Duke Nukem.
 
 Nøjagtig den samme debat har været fremme omkring tegneserier (fordærver
 ungdommen), radiospil, film o.s.v., o.s.v.
 
 Hvis man vil forbyde spil som Diablo (som BM anser for at være ekstremt
 voldeligt), bør man også forbyde film med Bruce Willis, Schwarzenbassen og
 Rejseholdet.
 
 Debatten er efter min mening latterlig. Hvis folk bliver massemordere eller
 voldsforbrydere efter et spil Quake eller CS, var de såmænd blevet det
 alligevel.
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 arc@na
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Herold (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  07-05-02 12:27 |  
  |   
            
 
 > > Ja. Men du kommer ikke uden om at indholdet handler om at slå ihjel, og
 > det
 > > endda på en blodig måde... og _det_ er vold.
 >
 > Hvis voldelige PC-spil vitterlig gjorde folk til frådende monstrøse
 > massemordere, ville vi nok have set mange flere rende rundt i gaderne med
 > BFG'er og lege Duke Nukem.
 
 Det har jeg skam heller ikke sagt (hvis det er mit indlæg du refererer til
 :) ). Jeg nyder skam at fråde i både GTA3, Soldier of Fortune, film og til
 tider Heavy Metal...
 
 Jeg kan bare godt se hvorfor Brian M. mener at Diablo er både voldeligt og
 makabers. For det er det for en som ham.
 
 > Nøjagtig den samme debat har været fremme omkring tegneserier (fordærver
 > ungdommen), radiospil, film o.s.v., o.s.v.
 
 Præcis.
 
 > Hvis man vil forbyde spil som Diablo (som BM anser for at være ekstremt
 > voldeligt), bør man også forbyde film med Bruce Willis, Schwarzenbassen og
 > Rejseholdet.
 
 Voldeligt OG makabert. Nu var det også bare et eksempel...
 
 > Debatten er efter min mening latterlig. Hvis folk bliver massemordere
 eller
 > voldsforbrydere efter et spil Quake eller CS, var de såmænd blevet det
 > alligevel.
 
 Hørt.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Arcana (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arcana | 
  Dato :  07-05-02 12:56 |  
  |  
 
            "Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> skrev i en
 meddelelse news:3cd7ba43$0$18620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
 > Det har jeg skam heller ikke sagt (hvis det er mit indlæg du
 > refererer til :) ). Jeg nyder skam at fråde i både GTA3, Soldier of
 > Fortune, film og til tider Heavy Metal...
 Jeg foretrækker at lege Necromancer i Gothic - der er ikke noget som at låse
 portene til en by, påkalde en hær af Skeletal Warriors og en Golem, og dræbe
 hele befolkningen... gnæk, gnæk..
 Men jeg har aldrig i virkeligheden påkaldt dæmoner til at gøre mit beskidte
 arbejde, og jeg er såmænd heller ikke blevet satanist...   )
 > Jeg kan bare godt se hvorfor Brian M. mener at Diablo er både
 > voldeligt og makabers. For det er det for en som ham.
 Han er da også en Løjtnant Grøn-type...
 --
     Greetings,
 Arcana Dragon
   -==(UDIC)==-
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Anders H. Andersen (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders H. Andersen | 
  Dato :  07-05-02 23:26 |  
  |   
            On Tue, 7 May 2002 10:52:58 +0200, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
 wrote:
 
 >"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse
 >news:ab6ohm$18gb$1@news.cybercity.dk...
 >
 >> Ja. Men du kommer ikke uden om at indholdet handler om at slå ihjel, og
 >det
 >> endda på en blodig måde... og _det_ er vold.
 >
 >Hvis voldelige PC-spil vitterlig gjorde folk til frådende monstrøse
 >massemordere, ville vi nok have set mange flere rende rundt i gaderne med
 >BFG'er og lege Duke Nukem.
 Det kunne jo være en mulighed at voldelige PC-spil havde den virkning
 på en lille procent del af befolkning som når de blev presset ud i en
 situation som de ikke kunnne klare (som f.eks. at blive smidt ud af
 skolen) blev til massemorder.
 >
 snip
 >
 >Debatten er efter min mening latterlig. Hvis folk bliver massemordere eller
 >voldsforbrydere efter et spil Quake eller CS, var de såmænd blevet det
 >alligevel.
 Din holdning er latterlig, at sige at voldlige spil, film osv. ikke
 har nogen virkning eller betydning bare fordi at flertallet ikke
 udvikler voldelige physkoser er noget pjat!!
 
 Anders
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Sadat (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  07-05-02 16:18 |  
  |   
            
 "Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> wrote in message
 news:ab6ohm$18gb$1@news.cybercity.dk...
 
 > Ja. Men du kommer ikke uden om at indholdet handler om at slå ihjel, og
 det
 > endda på en blodig måde... og _det_ er vold.
 
 Det er ikke vold, fordi vold er noget der sker i virkeligheden. Du deler
 heller ikke virkeligheden op i kategorier vel?
 
 Det eneste man kan få fra et spil eller en film er inspiration, f.eks. hvis
 Jackie Chan laver et specielt spark, eller Arnold har et specielt våben....
 men de gør dig ikke voldelige.
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik Dissing (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Dissing | 
  Dato :  07-05-02 15:16 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 19:18:00 +0200, Sadat wrote:
 
 >> vold... det er det.
 >
 >Det synts jeg er langt fra.... hvis man altså har oplevet vold i
 >virkeligheden. Det er en helt helt anden føelse på et helt andet nivuea som
 >ingen film eller spil nogensinde opnår... det du kalder "vold" vil jeg
 >nærmere kalde underholdning. Når jeg sidder og ser Steven Segal så pumper
 >adrenalinen ikke og jeg er ikke bange... men jeg synts det er fedt.
 
 Den lader vi lige stå et øjeblik...
 
 Venlig hilsen
 Henrik Dissing
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Arcana (07-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arcana | 
  Dato :  07-05-02 15:28 |  
  |  
 
            "Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:fcofdu04kbr1pv7bcjvg283jn7ifkchqjm@4ax.com
 >> Det synts jeg er langt fra.... hvis man altså har oplevet vold i
 >> virkeligheden. Det er en helt helt anden føelse på et helt andet
 >> nivuea som ingen film eller spil nogensinde opnår... det du kalder
 Dyrker du kampsport?  Eller ishockey?   
>> "vold" vil jeg nærmere kalde underholdning. Når jeg sidder og ser
 >> Steven Segal så pumper adrenalinen ikke og jeg er ikke bange... men
 >> jeg synts det er fedt.
 > Den lader vi lige stå et øjeblik...
 Jeg er altså også ret vild med et par uforpligtende timer med Steven S. -
 der kommer faktisk en lige om lidt i fjerneren...   
--
 Med venlig hilsen
 arc@na
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 14:38 |  
  |   
            
 "mrx" <ingen@emailadresse.com> wrote in message
 news:po6bdugnoa6togsecp01mok5qc0r6ohvqf@4ax.com...
 
 [Snip]
 
 At give film, musik og spil skylden for vold er jo totalt hjernelamt. ALLE
 de sager der handler om skoleskydning har det været børn som enten har været
 medlem at en skytte-union eller nogle der var våben-fanatiker, havde en
 våben-hobby. Men nej nej, medierne skriver straks.... han spillede quake som
 selvfølgelig var grunden til at han gik ud og drabte en masse mennesker.
 Folk der har problemmer og ligepludselig føelsesmæssigt sprænger har hvert
 deres måde at reagere på... hvis jeg var medlem af karate-klubben, hvordan
 tror du så jeg vil reagere?
 
 Det er sgu da våbene der er problemmet. Hvis ham der Robert ikke havde en
 pumpgun derhjemme, så han han jo nok bare banket en eller anden dreng over i
 skolen i steddet for... ikke skudt mange mennesker.
 
 
 Utroligt at folk kan være så blinde...
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Povl H. Pedersen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen | 
  Dato :  06-05-02 16:44 |  
  |   
            On Mon, 6 May 2002 15:37:38 +0200,
 Sadat <sadat@mail.dk> wrote:
 > At give film, musik og spil skylden for vold er jo totalt hjernelamt. ALLE
 > de sager der handler om skoleskydning har det været børn som enten har været
 > medlem at en skytte-union eller nogle der var våben-fanatiker, havde en
 > våben-hobby. 
 
 Hvor får en person denne særlige interesse ? Det gør han ved at
 se nogle der render rundt med våben / skal prøve de ting han ser
 i film / computerspil i virkeligheden.
 
 > Men nej nej, medierne skriver straks.... han spillede quake som
 > selvfølgelig var grunden til at han gik ud og drabte en masse mennesker.
 
 Nu er det normalt sådan, at man lærer respekt for våben i en skytteklub,
 og man skyder normalt ikke mod menneskelignende figurer i civil
 skydning. Og i Tyskland er der ikke terrænskydninger for civile, da det 
 jo er en terroristuddannelse.
 
 > Folk der har problemmer og ligepludselig føelsesmæssigt sprænger har hvert
 > deres måde at reagere på... hvis jeg var medlem af karate-klubben, hvordan
 > tror du så jeg vil reagere?
 > 
 > Det er sgu da våbene der er problemmet. Hvis ham der Robert ikke havde en
 > pumpgun derhjemme, så han han jo nok bare banket en eller anden dreng over i
 > skolen i steddet for... ikke skudt mange mennesker.
 
 Og hvis du er karategut bør du lige have hænder og fødder sat af hvis
 du bliver uligevægtig.
 
 Måske havde han i stedet brugt en kniv, eller lavet bomber.
 Måske havde han brug en økse, eller knust ofrenes hjerner med en sten,
 kastet dem ud fra taget, etc.
 
 Det er ikke våben der dræber. Det er mennesker der dræber.
 
 > Utroligt at folk kan være så blinde...
 
 Ja, giv du bare våben skylden for menneskenes fejl og mangler.
 
 -- 
 Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
 Return e-mail is a spam tarpit. 
 Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 18:24 |  
  |   
            
 "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
 news:slrnadd95o.g5b.nospam@home.terminal.dk...
 
 > Hvor får en person denne særlige interesse ? Det gør han ved at
 > se nogle der render rundt med våben / skal prøve de ting han ser
 > i film / computerspil i virkeligheden.
 
 Nej... han spiller måske fordi han har interesse for våben? Desuden er de
 våben i quake så langt fra ægte så jeg fatter ikke hvad du skriver!
 
 > Nu er det normalt sådan, at man lærer respekt for våben i en skytteklub,
 > og man skyder normalt ikke mod menneskelignende figurer i civil
 > skydning. Og i Tyskland er der ikke terrænskydninger for civile, da det
 > jo er en terroristuddannelse.
 
 
 Nej det er altså der han har fået sine våben fra... og det har han udnyttet
 til at dræbe.
 
 > Måske havde han i stedet brugt en kniv, eller lavet bomber.
 > Måske havde han brug en økse, eller knust ofrenes hjerner med en sten,
 > kastet dem ud fra taget, etc.
 
 
 Tror jeg ikke... men siden han have interesse i våben kunne det lige så godt
 være også bomber.
 
 > Det er ikke våben der dræber. Det er mennesker der dræber.
 
 
 Våbene er til for at dræbe....
 
 > Ja, giv du bare våben skylden for menneskenes fejl og mangler.
 
 
 Våbene er menneskernes fejl!
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Steen Larsen (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen | 
  Dato :  06-05-02 19:35 |  
  |  
 
            > > Det er ikke våben der dræber. Det er mennesker der dræber.
 Der er en gensidig afhængighed her.
 Mennesker kan slå ihjel med og uden våben, men våben uden mennesker er dog
 uskadelige   
Mine 0.02 skud... cents dammit.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Sadat (06-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sadat | 
  Dato :  06-05-02 19:54 |  
  |   
            
 "Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message
 news:3cd6ccdc$0$18619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 
 > Mine 0.02 skud... cents dammit.
 
 Våben er våben... og våben er ting som mennesket har fundet "nyttigt" at
 opfinde sådan at det er nemmere at dræbe. og våben er så effektive at bare
 ved tryk på en knap så kan du dræbe 1/8 del af denne planets befolkning.
 Våben dræber, men det er menneskets skyld.
 
 
 --
 _________________
 Sadat ~ No Ones Iller
 Sadat@mail.dk
 
 - What would you do if it was you?
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |