Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kabel til Olympus C-860L kamera
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-05-02 22:07

Hej gruppe,

min mor har desværre mistet sit serielkabel til hendes digitalkamera. Der er
et.2.5 mm stereojack i den ene ende og et DB9 serielstik i den anden ende.
Er der nogen af jer, der ved eller vil måle, hvordan de skal forbindes så
vil hun blive meget glad.

Mvh
Kasper

Fra : Søren

Dato : 06-05-02 17:31

Hej Kasper,

> [...]
> serielstik i den anden ende. Er der nogen af jer, der ved eller vil
> måle, hvordan de skal forbindes så vil hun blive meget glad.

Mødre skal jo glædes regelmæssigt, så her er forbindelserne :)

2,5mm jack DB9
_
(_) <------------O 2 RXD
| |
|_|
| |
| |
_|_|_ |
| |
| | |

(Det er godtnok kablet fra en OLY C-1400L, men det er _garanteret_
samme kabel).

Kablet er 150 cm og 10 cm fra hver stikende er kablet ført gennem en
ferrite-kerne lige som på monitorkabler. Hvorvidt det fungerer uden
skal jeg ikke gætte på, men signalerne er ret spøjse IIRC. Hvis det
giver problemer uden, kan du skrælle et par monitorer ;) eller
lignende, eller evt. prøve med så kort kabel hun nu kan leve med.

Held med det :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Tip: Hvis du lægger "nospam" i domænenavnet, fremfor i brugernavnet,
vil spam blive bouncet tilbage til afsenderen. Modsat vil spam stadig
nå frem til, og dermed belaste, din server.

Fra : emj

Dato : 06-05-02 18:06

Søren skrev i <Xns9206BC66C6F47LookAtHome@212.242.40.196>:

> [...]

Så køb en cardreader eller en flashpath til hende, så bliver hun
rigtig glad.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 07-05-02 23:25

> Mødre skal jo glædes regelmæssigt, så her er forbindelserne :)

Tak for hjælpen Søren

--
Kasper

Fra : Søren