Musiske fejl på udgivelser
Fra : Christian Muus

Dato : 05-05-02 20:25

Hej!

Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

--
Christian Muus

Fra : Lars Rindsig

Dato : 05-05-02 21:14

Christian Muus wrote:

> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Jeg går ud fra, at du mener udgivelser, hvor musikerne spiller forkert?
Umiddelbart kan jeg komme i tanker om Alex Chiltons første sloplade
(muligvis nogle af de senere; dem har jeg ikke hørt) og Syd Barrets _The
Madcap Laughs_.

Derudover er der masser af plader med outtakes og breakdowns (måske især
indenfor jazz; se fx på Verves Master Edition-serie).

lars

Fra : nikolaj borg

Dato : 05-05-02 22:39

Lars Rindsig wrote:
> Derudover er der masser af plader med outtakes og breakdowns (måske
> især indenfor jazz; se fx på Verves Master Edition-serie).

Måske udenfor trådens emne, men jeg føler et behov for at bemærke, hvor
irriterende det er med disse takeouts i slutningen af pladerne. Det er måske
meget fint for fanatikerne, som synes at det er vildt fedt at høre 3-4
forskellige versioner af det samme nummer, også selvom de ofte er meget ens.
Men det er en decideret destruktion af helhedsoplevelsen ved at lytte til en
plade, at der dukker det samme nummer op 3 gange i træk sidst på pladen.

Nå, nok brok herfra.

/Nikolaj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-05-02 08:26

On Sun, 05 May 2002 22:13:53 +0200, Lars Rindsig <spam@larsrindsig.dk>
wrote:

> [...]

Hotel Hungers mest kendte nummer, husker ikke lige hvad det hedder,
har iflg. Jimmy Jørgensen en hastighedsfejl. Lyt til nummeret og du
kan høre det.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-05-02 21:58

> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Michael Katon : Get on the boogie train : Trommeslageren har ikke den store
rytmesans......

Mvh Mads

Fra : Kr

Dato : 05-05-02 21:27

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?
>
> Samtlige af Blå Øjne,Aqua,Creamy,Ace of base-plader?
Der er fremragende musikalske fejl af den værste skuffe.
Jeg hørte Alchemy med Dire Straits,hvor Mark Knopfler
misser et vers i expresso love.
´ Men nogen gange kan en fejl også være musikerens held.

Fra : Kr

Dato : 07-05-02 18:42

> Der er fremragende musikalske fejl af den værste skuffe.
> Jeg hørte Alchemy med Dire Straits,hvor Mark Knopfler
> misser et vers i expresso love.
> ´
Undskyld,det var vist Telegraph Road

Fra : zcully

Dato : 05-05-02 21:35

Hvis du mener sådan i alle slags genrer, så prøv at lyt til Angelique: It's
my turn. Den har en underlig basgang som kommer og går. Den buldrer afsted i
bagrunden det meste af sangen, men forsvinder nogle gange. Det er ret
irreterende at høre på. Især hvis man hører den højt eller på et diskotek
(det er dance).

/Zcully

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-05-02 21:57

zcully wrote:
> irreterende at høre på
og
> (det er dance).

Er det ikke en pleonasme?

Fra : Renegade

Dato : 05-05-02 23:12

LOL!
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> skrev i
en nyhedsmeddelelse:3CD59CA7.4050100@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-05-02 09:15

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> skrev i
> [...]

Bah! - det er vist smag og behag....en pleonasme er vel mere i stil med;
Bussen er stor.... ;P

Lars
www.mindfly.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-05-02 09:14

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd59779$0$3758$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hvis du mener sådan i alle slags genrer, så prøv at lyt til Angelique:
It's
> my turn.

Heheh, hvis du har mulighed for at score en kopi af liveoptagelse fra Leeds
Love Parade 2000, så tjek hvor falsk hun i grunden synger, og hvor skævt hun
kan ramme sangen....

Lars
www.mindfly.dk

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-05-02 22:38

> [...]
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Bjørn og Okays cd'er - vælg selv

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-05-02 15:32

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> skrev i

> Bjørn og Okays cd'er - vælg selv

*LOL*

--
B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-02 23:41

> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Dansktoppen?

- Martin

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-05-02 23:45

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Jeg sidder lige og ser Lauryn Hill solo unplugged på MTV. Der er masser af
fejl...men ved ikke om det er udgivet på noget...

Hvilken type fejl mener du?

/Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-05-02 04:33

Christian Muus <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd5868a$0$97293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?
__________

ja, al musik på P3 og al musik i MelodiGrandPrix og al musik i Popstars og
al musik I Mgp Junior og al musik i
Voice, Pop Fm, Nrj, Anr og de fleste andre lokalradioer og al musik i
Boogie.

Hilsen musikexperten

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 06-05-02 20:17

The weakest link "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>, dared
to write this anyway:

> [...]
>al musik I Mgp Junior og al musik i
>Voice, Pop Fm, Nrj, Anr og de fleste andre lokalradioer og al musik i

Hvad med al den musik de små stemmer oppe i dit hovede laver?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-02 05:27

Hej Christian Muus

Det kommer nok lidt an på hvad du betegner som fejl. Den mest irriterende
som jeg kender, om det så er en fejl eller ej, se det ved jeg ikke. Men Dire
Straits, fra Brothers in arms, nummeret Walk of life... Hvis man spiller den
højt, så varer det ikke længe før man skruer ned, farer hen og tager
telefonen, for bare at få klartonen, dette gentager sig flere gange. Men er
det en fejl ??

M.V.H....Benny..

Fra : Peter G.

Dato : 06-05-02 09:14

In article <3cd606dd$0$78791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Benny
Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> wrote...
> [...]
> højt, så varer det ikke længe før man skruer ned, farer hen og tager
> telefonen, for bare at få klartonen, dette gentager sig flere gange. Men er

1) Din quoteteknik er desværre lidt mangelfuld. Bundcitering (svaren oven
på indlægget) er frustrerende at læse. Vil du ikke venligst se på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html hvordan det bør gøres så
flertallet kan få størst gavn af dine indlæg?

2) Er det ikke nummeret "Ride Across The River" fra "Brothers In Arms" du
tænker på?

--
M.v.h. Peter
Kunsten at citere ordentligt og blive taget alvorligt:

Fra : Peter | Paintbox

Dato : 06-05-02 07:28

in article 3cd5868a$0$97293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Christian Muus
at gergen@post.tele.dk wrote on 05/05/02 21:24:

> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

> [...]
Paul McCartney's unplugged cd har ihvertfald to:

1) We Can Work it Out: Fucker totalt op i teksten og starter forfra

2) And I Love Her: I en passage i sangen rammer pianisten totalt forkert på
tangenterne

(Det ER jo unplugged, så det tæller nok ikke ...)

Diana Kralls seneste CD. Første presning blev trukket tilbage pga. en eller
anden fejl i mixingen/kopieringen. Det skrattede i mange af numrene.

Mike Oldfields opsamlingsting (den, der kom før "The Danish Collection") har
en fejl i "Foreign Affair"

Peter

Fra : Frederik Mathiasen N~

Dato : 06-05-02 08:51

> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Chuck Berry - No particular place to go.
Lyt til trommerne når der bliver spillet guitarsolo...
/Frederik

Fra : Lars Rindsig

Dato : 06-05-02 13:15

Frederik Mathiasen Nielsen wrote:

> Chuck Berry - No particular place to go.
> Lyt til trommerne når der bliver spillet guitarsolo...

Og The Kingsmen med den originale Louie Louie - efter soloen begynder
sangeren på tredje vers, men stopper så helt umotiveret, så
trommeslageren må smide nogle fills ind. Men den blev alligevel et hit.

lars

Fra : K.G.

Dato : 06-05-02 10:03

Hej Christian Muus ....

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener men jeg har
påstået at Bent Fabricius-Bjerre har lavet en fejl under
indspilning af den nyeste udgave af Alley Cat på hans sidste
CD - selv min gamle mor på 79 kan høre at den klinger helt
galt ... - jeg ved ikke om det kaldes forvrængning eller der
er tale om overstyring under indspilning - men det lyder helt
ikke særlig kønt - for ikke at sige at den lyder dårlig.

Med venlig hilsen
K.G.

Jeg taler her ikke om fejl på 1 CD men på alle de eksemplarer
jeg har lånt og hørt ved venner - familie og i forretninger samt
som folk har sendt mig som MP3 ...

Hr. Bent Fabricius-Bjerre siger i et Mail at det passer ikke

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 06-05-02 12:22

> [...]
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Joe Cockers live-cd (husker hverken navn eller årstal): Introen til "Up
where we belong" har lige en lidt for underholdende tone i klaveret.

Hvis man tæller med i a capella stykket i Savage Affairs "Matter of minutes"
mister de et slag, så vidt jeg husker. Det er i hvert fald et temmelig ufedt
slag de kommer ind på efter stykket, og der er ikke tale om et lift eller
lignende.

/Ulrik

Fra : Christian Muus

Dato : 06-05-02 16:36

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?
>
> --

Hej igen!

Med "musiske fejl", mener jeg altså fejl a la fx. en sanger, der synger en
tone falsk, en forkert anslået akkord, en guitar der ikke stemmer, en
bassist der kommer ud af takt med trommerne etc.

Så, nej Åge, dine bud var helt galt i byen. Men tak til mange af jer andre
for gode bud

Christian

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-05-02 15:36

> Med "musiske fejl", mener jeg altså fejl a la fx. en sanger,
> der synger en tone falsk, en forkert anslået akkord, en guitar
> der ikke stemmer, en bassist der kommer ud af takt med
> trommerne etc.

Åge: Skal bassen og trommerne spille i samme takt?

Bjørn: Hvis du kun efterlyser numre hvor sangeren synger EN tone
falsk, udgår dansktoppen af konkurrencen.

Fra : Nocturno Culto

Dato : 06-05-02 18:00

> [...]
> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

Nirvana unplugged MTV - "The man who sold the world". Kurt synger forkert.

--
Nocturno Culto
http://www.jesspar.dk/

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-05-02 17:36

"Nocturno Culto" <zodiax@jesspar*nospam*.dk> wrote in message

> Nirvana unplugged MTV - "The man who sold the world". Kurt synger forkert.

Ja, og han _spiller_ også forkert på selvsamme nummer.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 06-05-02 22:12

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in news:3cd5868a$0$97293
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

> [...]

Tjaa, der er to jeg lige kan huske

1) Beach Boys: Barbara Ann, de joker og griner i slutnignen af
   nummeret. Den er indspillet som under en fingeret fest i et
   pladestudie, med to gæsteforsangere. Ved ikke helt om den version
   skulle have været udgivet, men det blev den, og så er resten
   historie...

2) Elvis Presley: Are You Lonesome Tonight (The Laughing Version). Jeg
   ved ikke om det er et livenummer, men jeg mener det ikke.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-05-02 11:21

On 06 May 2002 21:11:44 GMT, "Søren Hjelholt"
<hjelholt@_nospam_mail.dk> wrote:

> [...]
>   pladestudie, med to gæsteforsangere. Ved ikke helt om den version
>   skulle have været udgivet, men det blev den, og så er resten
Er det den version hvor vokalerne fades mærkeligt op og ned? Hvad er
forklaringen bag den version?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-05-02 21:43

Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> wrote in

> Er det den version hvor vokalerne fades mærkeligt op og ned? Hvad er
> forklaringen bag den version?

Nej, det er vist den version de fleste kender, der bliver grinet og jokes
til sidst i nummeret, er stadig lidt i tvivl om dette er tilfældigt, eller
det var planlagt fra pladeselskabets side. Den version du nævner kender jeg
desværre ikke noget til.

Fra : Peter G.

Dato : 07-05-02 22:01

In article <Xns9207E7328ADD7hjelholtmaildk@193.88.15.201>, Søren Hjelholt
<hjelholt@_nospam_mail.dk> wrote...

Whiskeytown - Bar Lights
Lige før et omkvæd knækker Ryan Adams en guitarstreng, glemmer ordene og
begynder at grine. De andre fortsætter, sangen slutter pænt og
ordentligt, en forklaring bliver givet og sluttes af med ordene "Fuck
this. I'm going to the bar"
Glimrende nummer forresten.

(Susi hyldgaard - Under Water.
Nok ikke en musikalsk fejl, men indtil flere gange i løbet af nummeret
kommer nogle høje digitale "skip"-lyde. Dødirriterende. Eftersom det
findes på alle de CD'er med det nummer jeg har hørt, undrer jeg mig lidt
om det egetlig var med vilje. Jeg tvivler dog)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 08-05-02 07:17

Pink Floyd, live version af Comfortably Numb (på Delicate Sound of Thunder,
mener jeg).
Den stiger ca. 50 i tempo (nogen vil jo nok sige, at det er meningen).

/SB

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 10-05-02 20:57

Christian Muus <gergen@post.tele.dk> wrote:

> Hej!
>
> Nogen der kender nogle udgivelser, som har tydelige musiske fejl?

> [...]

R.E.M. indspillede til pladen "Dead letter office" nummeret "King of the
Road" i en 720 hestes brandert. De byttede alle instrumenter med
hinanden, og det lyder derefter. Michael Stipe har udtalt at han ikke
kan huske at have indspillet nummeret. Hør det, - det er ret
underholdende!!!
--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/