MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerner jeg valgmulighed i opstart
Fra : Flemming Stennicke L~

Dato : 05-05-02 20:24

Hej NG
Jeg har installeret XP-Pro på min computer, og under installationen frøs
computeren. Jeg genstartede installationen og alt gik perfekt. Det eneste
der ikke er så godt er at når computeren starter, så kommer der en sort
skærm hvor jeg skal vælge om det skal være Xp der skal starte eller "et
tidligere installeret styresystem på C:". Det er .....irriterende - er der
nogen der ved hvordan man får det fjernet.

Med venlig hilsen

Flemming S. Larsen

Fra : ha

Dato : 05-05-02 21:13

> tidligere installeret styresystem på C:". Det er .....irriterende - er der
> nogen der ved hvordan man får det fjernet.

Højreklik på denne puter, fanebladet avanceret, knappen
indstillinger under start og genoprettelse. sæt standard-
operativsystemet til XP og fjern afkrydsningen i feltet
"vis liste over o.s.v"

mvh
ha

Fra : Flemming Stennicke L~

Dato : 05-05-02 21:25

Du er en gud - tak for hjælpen

Flemming S. Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 21:13

Sun, 5 May 2002 21:23:42 +0200, skrev "Flemming Stennicke
Larsen" <fsl@mail.tele.dk>:

>skærm hvor jeg skal vælge om det skal være Xp der skal starte eller "et
>tidligere installeret styresystem på C:".

Sørg for at du kan se alle filer, skjulte og vigtige systemfiler.

Find boot.ini i roden af c:\, kopier den (hvis der skulle ske en
fejl).
Åbn den i notepad og slet linjen med tidl. installeret
styresystem.

Er du bange for at noget går galt, så kan du alternativt
højreklikke på denne computer => egenskaber => avanceret =>
startup and recovery (husker ikke, hvad det hedder i dansk
Windows) => sætte XP til default styresystem og tiden til 0 i den
første.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Flemming Stennicke L~

Dato : 05-05-02 21:31

Kan jeg så også sætte den til at starte i en bestemt bruger, med et
tidsinterval på 5 sek. f.eks.

Flemming S. Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 21:55

Sun, 5 May 2002 22:31:16 +0200, skrev "Flemming Stennicke
Larsen" <fsl@mail.tele.dk>:

>Kan jeg så også sætte den til at starte i en bestemt bruger, med et
>tidsinterval på 5 sek. f.eks.

Ikke mig bekendt.

Med TweakUi kan den logge automatisk på med en bruger.
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Er det så en anden bruger, du vil starte op med, så holder man
shift nede under opstart.

PS
Når du svarer på et indlæg vær rar at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.