Hjælp til at multiplicerer 2 felter ?
Fra : HL

Dato : 05-05-02 18:34

Hjælp ønskes til Excel 2002.

Felt A skal multipliceres med Felt B og resultatet skal lægges i felt C.

Hvordan gøres dette ??

Med venlig hilsen
Anne Der er helt ny i Excel-verden.

Fra : hcma

Dato : 05-05-02 18:50

"HL" <Henning@legaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hjælp ønskes til Excel 2002.
>
> Felt A skal multipliceres med Felt B og resultatet skal lægges i felt C.
>
> Hvordan gøres dette ??
>
> Med venlig hilsen
> Anne Der er helt ny i Excel-verden.

Marker felt C - Tast = (lig med) - Marker felt A - Tast *
gangetegnet) - Marker felt B og tryk derefter Enter
Og nu har du følgende formel: C=A*B

Alternativt kunne du gøre dette: Marker Felt C og skriv følgende: =A*B

mvh
HC

Fra : jso

Dato : 06-05-02 06:22

Oppe på værktøjslinen ligger der et symbol der ligner en "M" der er væltet,
venstre om,brug den
Sæt markøren i c, tryk væltet "M", marker a (den er sikkert markeret sammen
med b) tryk gange tegnet (den over 9 tallet) og marker b. herefter er der
kun tilbage at trykke på den røde flueben , eller enter.
Dette er en god måde som kan bruges til meget.

Hilden
Jørgen

Fra : Leo Heuser

Dato : 06-05-02 06:56

Jørgen

Selv om din beskrivelse giver det rigtige resultat, bør
summationstegnet (Autosum) ikke bruges på denne måde. Det
bruges til at finde *summer* af *områder*, så man er
fri for at addere alle cellerne i området fx =SUM(A3:C5)
i stedet for =A3+A4+A5+B3+B4+B5+C3+C4+C5.
Det ses også ofte brugt således =SUM(A4+F5).
Det giver også det rigtige resultat, men
er spild af krudt. I stedet bør blot skrives =A4+F5

Leo Heuser

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-02 13:50

Leo Heuser <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i artiklen
<3cd61b7f$0$11900$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> Det ses også ofte brugt således =SUM(A4+F5).
> Det giver også det rigtige resultat, men
> er spild af krudt. I stedet bør blot skrives =A4+F5

Eller endnu bedre a4 * a5, nu da der står multiplicere og ikke addere.....

Fra : Leo Heuser

Dato : 03-06-02 14:30

Det gik jeg ud fra, at OP selv sluttede sig til