MS Windows
briani 27239
Gamle ikoner
Fra : Ole C

Dato : 05-05-02 17:30

Ang. WinXP:

Ved højreklik på Proceslinien og tryk på "Tilpas.." under
"Meddelelsområde", ser man ikke alene ikoner under "Aktuelle
elementer" - hvadenten de normalt er skjult eller ikke - men også en
række ikoner under "Tidligere elementer".
Det undrer mig ikke at der kan findes ikoner som hører til deaktiverede
funktioner i installerede programmer, men det er da sært at man stadig
kan finde alle ikoner fra programmer der forlængst er afinstalleret - og
det er ikke bare et enkelt afinstallationsprogram der ikke har ryddet
ordentligt op efter sig.

Er det en "bug" i XP? - og hvor fjerne man de "gamle" ikoner?

vh
Ole C

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 14:06

"Ole C" <olec@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det undrer mig ikke at der kan findes ikoner som hører til deaktiverede
> funktioner i installerede programmer, men det er da sært at man stadig

Det er bare en liste over de ting som har været i proceslinien.
Dvs Windows har gemt en liste over de ting som har kørt i proceslinien.
Dette er for at du hurtigt kan ændre måden de skal opføre sig på hvis du
vælger at inaktive ikoner skal gemmes. Så har du adgang til alle programmer
der bruger proceslinien på en gang, i stedet for at skulle vente til de
dukker op/bliver brugt.
Om man anser det for en service eller en bug afhænger så af øjnene der ser.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ole C

Dato : 06-05-02 17:38

> Det er bare en liste over de ting som har været i proceslinien.
> Dvs Windows har gemt en liste over de ting som har kørt i
proceslinien.

Ja, ja da, - det er jeg helt klar over.

> [...]
programmer
> der bruger proceslinien på en gang, i stedet for at skulle vente til

Du kan vist ikke have læst alt hvad jeg skrev, for ingen har vel brug
for ikoner til programmer der forlængst er slettet - vel?
Ikonerne til de slettede programmer bliver altså liggende et eller andet
sted - spørgsmålet er hvor?

vh
Ole C

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 19:46

> Du kan vist ikke have læst alt hvad jeg skrev, for ingen har vel brug
> for ikoner til programmer der forlængst er slettet - vel?

Næh, men gør det noget at de ligger der. De fylder jo ingenting.

> Ikonerne til de slettede programmer bliver altså liggende et eller andet
> sted - spørgsmålet er hvor?

Er det ikke de ikoner som er til venstre for programmet du mener.
De er sikkert gemt et sted i Windowsmappen og måske ligger teksten i
registreringsdatabasen.
Programmerne rydder jo kun det op som de er sat til. Det er ikke sikkert der
er taget højde for at der gemmes info om at Windows har gemt en kopi af
ikonet i "skjul inaktive ikoner" menuen.

Det er det bedste svar jeg kan give.
Hvis du absolut vil have de ikoner slettet så prøv at sende en mail til
Microsoft support det kan være de kan hjælpe.
Hvis det er en bug, så kan de jo lave et fix til sevice pack 1.