MS Windows
briani 27239
genopretning af data fra formatteret hardd~
Fra : Daniel Fairchild

Dato : 05-05-02 17:27

En af mine veninder er kommet til at formatere sin harddisk ved at bruge den
genopretnings CD der fulgte med fra fabrikanten.
Før hun bruge genopretningsCD'en havde hun den fysiske harddisk delt op i et
C og et D drev og hun have lavet backup de vigtige dokumenter på D drevet.
Hvad hun ikke havde regnet med var at genopretningsCD'en ændrede hendes
partitionstabel til kun at indeholde et stort C drev og formatterede det
hele før den "genoprettede".

Det spørgsmål hun har bedt mig om at stille her, er om der er nogen
realistisk mulighed for at gendanne de data der lå på det logiske D drev?
Og hvordan man evt. skal gribe en sådan opgave an.

mvh.
Daniel Fairchild

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-02 22:34

"Daniel Fairchild" <drxl@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> realistisk mulighed for at gendanne de data der lå på det logiske D drev?
> Og hvordan man evt. skal gribe en sådan opgave an.

Prøv via http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm at kontakte Svend Olaf
Mikkelsen.
Hvis nogen kan redde disse data, er det nok ham, med de utilities, som han
selv har lavet og har liggende på hans hjemmeside.

Kurt

Fra : Daniel Fairchild

Dato : 07-05-02 23:33

Tak skal du have for henvisningen. Svend Olaf var helt fantastisk hjælpsom
og de tabte data blev gendannet.

mvh.
Daniel

Kurt B. Andersen <kurt@portalen.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd5aaab$1$3788$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-05-02 23:08

> Tak skal du have for henvisningen. Svend Olaf var helt fantastisk hjælpsom
> og de tabte data blev gendannet.

Velbekomme - og helt enig.

Kurt