Pelspleje på en Excotic????!
Fra : BountyKiller501

Dato : 05-05-02 16:51

Hey gruppe!
Vi har en dejlig Excotic han-mis på 1½ år med et pels-problem. Vi børster
ham ca. hveranden dag med en børste (træ med en masse små korte
metal-børster på) men alligevel får han nogle seje totter som er umulige at
børste væk - vi bliver nødt til at klippe dem af under store protester fra
kræet
Findes der en bedre børste end den vi har (anbefalet i den lokale Bonnie)
eller skal vi bade ham en gang i mellem (gør man iøvrigt det?????)
Råd modtages med tak!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-02 17:01

"BountyKiller501" <bountykiller501@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Findes der en bedre børste end den vi har (anbefalet i den lokale Bonnie)
> eller skal vi bade ham en gang i mellem (gør man iøvrigt det?????)

hej

jeg har en perser pige som har været kortklippet pga pelsproblemer ( hun var
en stor filterklump da vi fik hende)
siden hun blev klippet har vi friseret hende med en kattekam med forholdsvis
brede tandmellemrum( ikke en børste)... denne kam har to længder i tænderne
( metaltænder) og er helt fantastisk god.... hun bliver kun børstet ca et
par gange i ugen og har sjældent filterklumper.....

jeg bruger stortset aldrig karten ( som den vist hedder den børste du har)
og de eneste gange jeg har set den brugt på en perser er til udstillinger
hvor pelsen skal være ekstra "fluffy".......

jeg vil også klart anbefale dig at vaske ham.... bare en gang hver 6-8
uge..... vi oplever at lindas ( vores perser) pels bliver mere blød og
medgørlig når hun er nyvasket... samt at hun får vasket alle de løse hår af
så de ikke kan filtre..... og hun bliver generelt bare gladere bagefter når
hun føler sig velplejet ( hun er eddikesur mens det står på).......
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Kate

Dato : 08-05-02 21:38

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in

> .... og hun bliver generelt bare gladere bagefter når
> hun føler sig velplejet ( hun er eddikesur mens det står på).......

Hæhæ, sådan er det også med min kanin, hun er ret dårlig til at holde
sig ren bagi og når hun bliver beskidt bliver hun ret muggen og mens
jeg vasker hende er hun _gal_. Ligeså snart hun er tør er hun glad og
vil gerne nusse

Godt jeg ikke skal vaske misser.

Kate

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-02 13:51

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
> [...]
> sig ren bagi og når hun bliver beskidt bliver hun ret muggen og mens
> jeg vasker hende er hun _gal_. Ligeså snart hun er tør er hun glad og

hehe.... sjovt de opfører sig sådan når de i sidste ende godt ved de bliver
glade for det*G*

> Godt jeg ikke skal vaske misser.

uhhh.... 7-9-13 knock on wood ))