MS Windows
briani 27239
bundkort//grafikkort + win xp problem
Fra : h@rdis

Dato : 05-05-02 16:03

Sendt til både ...grafikkort og ...bundkort, men da de ikke kunne svare
prøver jeg lykken her

Har prøvet at installere xp over 98SE, men får flg. fejlmeddelelse:
"Blokerende problem: Conflicting Devices
Installationsprogrammet har fundet en inkompatibilitet mellem dit skærmkort
og computerens bundkort."
Grafikkortet er et Creative GeForce2MX200 (med opdaterede drivere)
Bundkortet er et lidt gammelt (3 år *sssss*) super-7 GigaByte GA-5AX med Ali
Aladdin V AGPset og nyopdateret bios.
Jeg havde godtnok problemer med at få disse to enheder til at spille sammen,
men har nu fået det ganske (helt)stabilt og kører stort set uden problemer -
selv DVD-film kan ses på cp'eren.
Men xp ved altså noget og vil ikke ind - håber een af jer er klogere end
både mig og xp
mvh
Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-05-02 22:56

Opgrader bundkortet. Det er for gammelt til XP.

Fra : h@rdis

Dato : 06-05-02 21:16

> Opgrader bundkortet. Det er for gammelt til XP.

ØV.
Nå, det havde jeg nu også overvejet, altså at opgradere "det hele", men
håbede på at den "gamle" kunne køre som pc nr. 2, men det bliver altså uden
xp.
-tak for dit svar
Jørgen