CSS : Borders
Fra : Kristian

Dato : 05-05-02 16:05

Jeg er ved at lave et grund design hvor der skal være borders om
alle tabels, men kan ikke få det til er virke ordenligt enten så
ligger de dobbelt eller også viser dem den ikke på nogen af
kanterne. Håber i kan hjælpe mig (vil evt. gerne have e-mailet et
stylesheet for de er defineret) På hvorhånd mange tak

- Kristian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian

Dato : 05-05-02 16:11

Kristian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kanterne. Håber i kan hjælpe mig (vil evt. gerne have e-mailet et
> stylesheet for de er defineret) På hvorhånd mange tak

Glemte helt filen jeg henviser til
http://www.datadezign.dk/index2.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 16:50

Sun, 5 May 2002 15:11:00 +0000 (UTC), skrev Kristian
<Kristian@DataDezign.Dk>:

Der er kun en tabel på siden, så det burde ikke give det store
problem.

Hvis du vil bruge det du har i
>http://www.datadezign.dk/style.css
så er det da bare at sætte classen i tabellen

cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

Du bruger
border: #000000; border-style: solid; border-top-width: 1px;
border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px;
border-left-width: 1px

border skal være border-color

Du kan forkorte din css betydeligt, når det er den samme border,
der skal være på alle fire sider.

border: 1px solid #000000

er nok.

Evt. kan du til føje
border-collapse : collapse;
hvis det er nødvendigt.

Så bliver det
border-collapse : collapse; border: 1px solid #000000

Men ellers upload siden, så fejln forekommer, for jeg er som sagt
ikke helt med på, hvad du mener.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-05-02 17:02

On Sun, 5 May 2002 15:11:00 +0000 (UTC), Kristian
<Kristian@DataDezign.Dk> wrote:

> [...]
> alle tabels, men kan ikke få det til er virke ordenligt enten så
> ligger de dobbelt eller også viser dem den ikke på nogen af

Dit stylesheet ser således ud:
..BlackTabel {
border: #000000;
border-style: solid;
border-top-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-bottom-width: 1px;
border-left-width: 1px
}

- men du henviser ikke til en class, der hedder "BlackTabel" - altså
henter din side ikke ovennævnte information fra stylesheet'et
Så:

Desuden indeholder dit stylesheet "omdefineringer".
"border" er en "kombi-egenskab", hvor man kan sætte flere egenskaber
samtidig, så prøv med:
border: 1px solid #000000;
- og drop resten. Så burde den både være valid og virke.

Du kan validere med:
Den validerer først HTML'en - og dernæst kan du gå videre til at
validere CSS'en.

> Håber i kan hjælpe mig

Håber det har hjulpet :)

>(vil evt. gerne have e-mailet et
> stylesheet for de er defineret)

Nope - svarer kun her i gruppen, så andre kan rette mine forkerte
svar.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kristian

Dato : 03-06-02 16:25

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> validere CSS'en.

> Håber det har hjulpet :)

> Nope - svarer kun her i gruppen, så andre kan rette mine forkerte

Prøv at se nu, har prøvet at gøre som i skrev men nu laver den slet
ikk borders nu laver den bare en gennemsigtig kant :(

Fra : Claus Jensen

Dato : 05-05-02 16:59

"Kristian" <Kristian@DataDezign.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kanterne. Håber i kan hjælpe mig (vil evt. gerne have e-mailet et
> stylesheet for de er defineret) På hvorhånd mange tak

Prøv her
http://www.cludi.dk/eksempler/css/tabeller/tabel1.htm

Claus Jensen
http://www.cludi.dk