Skærme
Fijala 3554
Rengøring af Sony G420...
Fra : mdj

Dato : 05-05-02 13:55

Hejsa,

Jeg har efterhånden hørt meget om hvor farligt det er at bruge forskellige
former for glasrens, på sonys skærme... så jeg altid brugt almindeligt
postevand, men jeg syntes efterhånden den trænger til noget lidt kraftigere
til at fjerne røg partikler, fedt og ligende.

Før jeg kontakter Sonys kundesupport så ville jeg lige høre hvad i bruger
til jeres... :)

Venlig Hilsen
Morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-05-02 15:06

On Sun, 5 May 2002 14:55:10 +0200,
mdj <mdj@mdj.dk> wrote:
> [...]
> til at fjerne røg partikler, fedt og ligende.
>
> Før jeg kontakter Sonys kundesupport så ville jeg lige høre hvad i bruger

Jeg har altid gjort som man ikke må, og brugt anti-statisk Ajax
når skærmen trænger til lidt mere end vand / vand med opvaskemiddel.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-02 14:40

"mdj" <mdj@mdj.dk> skrev i en meddelelse news:3cd52bc9$1@ancula.itc.dk...
> [...]
kraftigere
> til at fjerne røg partikler, fedt og ligende.

En opvredet klud med en smule sulfo, og aftørring med køkkenrulle, eller
bedre: Brillepudsningsklud. Virker fortrinligt imod fedtede fingre.

Mvh
Mikkel Andersen

Fra : Troels Christrup

Dato : 09-05-02 18:06

Hej Morten,

Jeg sidder også foran en G420. Det er det bedste computerkøb jeg nogensinde
har gjort.
Af samme årsag ville jeg ikke risikere at få min skærm ødelagt ved at
benytte diverse kemikalier.
Der findes mange producenter af glas- og brillerens.
Men kan du være sikker på at netop det produkt DU har puttet i kurven ikke
smadrer antirefleksbelægningen på din computer?
Tjeck lige prisen på skærmen én gang til og overvej om det er risikoen værd.
Hvor surt ville det ikke være hvis nu.........
Selv har jeg aldrig benyttet andet end en gammel forvasket JBS T-shirt
vredet op i meget varmt vand. Det virker fortrinligt.

De venligste hilsener

Troels Christrup