MS Windows
briani 27239
Hvordan laver man en WinXP Boot CD ?
Fra : Óðin

Dato : 05-05-02 10:55

Er det ikke muligt at lave 1 CD istedet for de 6 disketter ?

/Óðin

Fra : Leony

Dato : 05-05-02 11:07

"Óðin" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

> Er det ikke muligt at lave 1 CD istedet for de 6 disketter ?

Alle XP cd'ere er bootbare, hvis din ikke er synes jeg du skal henvende dig
til Microsoft med en lille klage. Så får du sikkert en ny, da din gamle er
fejlbehæftet.
Hvis du hellere vil rode med det selv:
http://www.windowsxp.nu/bootcd/

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Óðin

Dato : 05-05-02 11:34

> [...]
dig
> til Microsoft med en lille klage. Så får du sikkert en ny, da din gamle er

Hvorfor kan man så downloade 6 startupdisketter på Microsoft.com ?

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-05-02 11:42

> Hvorfor kan man så downloade 6 startupdisketter på Microsoft.com ?

Som en service fra Microsoft. Er du i kontakt med en computer, er der
sikkert også et diskettedrev. Det er bare ikke sikkert at der er en brænder.

Vh
Peter

Fra : Leony

Dato : 05-05-02 13:40

> Hvorfor kan man så downloade 6 startupdisketter på Microsoft.com ?

Det er ikke alle computere der understøtter boot fra cd-drev.
Så er det jo smart med disketter.
Bootrækkefølgen bestemmer du i BIOS.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 16:07

Sun, 5 May 2002 14:39:58 +0200, skrev "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk>:

>Det er ikke alle computere der understøtter boot fra cd-drev.
>Så er det jo smart med disketter.

Men så bør man ikke køre XP, det vil sikkert skabe problemer med
så gammelt hardware.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 13:57

> Men så bør man ikke køre XP, det vil sikkert skabe problemer med
> så gammelt hardware.

Det kan du have ret i.
XP kører dog på P2 400 Mhz med 64 MB RAM, det er ikke hurtigt, men det
kører.