(router) forspøgsel på port 21
Fra : [8800]Me

Dato : 05-05-02 10:21

Jeg har fået at vide at jeg skal bede min router om at "forspørge" på port
21 (port 21 - skal bruges til FTP server). Hvordan beder jeg min router om
at lave denne forespørgelse? Det er en Cisco 677 router. (FTP programmet er
WARftp, og ja jeg har spurgt under dk.edb.system.ms-windows.server)

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : wulff

Dato : 05-05-02 13:44

On Sun, 5 May 2002 11:20:43 +0200, "[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk>
wrote:
>Jeg har fået at vide at jeg skal bede min router om at "forspørge" på port
>21 (port 21 - skal bruges til FTP server). Hvordan beder jeg min router om
>at lave denne forespørgelse? Det er en Cisco 677 router.

Mon ikke der menes 'forwarde'? I så fald har CyberCity faktisk en
glimrende vejledning til 677'eren:

http://www.cybercity.dk/erhverv/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwardingserver/

Den relevante kommando er for ftp's vedkommende (hvis din ftp-server
kører på port 21):

set nat entry add <lokal-IP> 21 <Routerens yderside IP> 21 tcp

hth

Fra : [8800]Me

Dato : 05-05-02 13:50

wulff skrev

> Den relevante kommando er for ftp's vedkommende (hvis din ftp-server
> kører på port 21):
>
> set nat entry add <lokal-IP> 21 <Routerens yderside IP> 21 tcp

Hvor skal jeg sætte det ind?

Fra : FeZ

Dato : 05-05-02 15:42

"[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor skal jeg sætte det ind?

Du skal telnette til routeren - står også i vejledningen
unden punktet Login.
--
FeZ

Fra : wulff

Dato : 05-05-02 19:05

On Sun, 5 May 2002 14:50:03 +0200, "[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk>
wrote:
>Hvor skal jeg sætte det ind?

Du skal logge ind på din router via telnet:

http://www.cybercity.dk/erhverv/support/adsl_udstyr/cisco_677/login/

hth

Fra : [8800]Me

Dato : 05-05-02 20:54

wulff skrev

> [...]
> kører på port 21):
>
> set nat entry add <lokal-IP> 21 <Routerens yderside IP> 21 tcp

Hvad er lokal-IP (og skal det stå imellem < og >) Routerns yderside IP (og
skal det stå imellem < og >)

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : FeZ

Dato : 05-05-02 21:22

> Hvad er lokal-IP (og skal det stå imellem < og >) Routerns yderside IP (og
> skal det stå imellem < og >)

Lokal-IP er den ip dit netkort har.
Åben en dos-prompt og skriv ipconfig /all hvis du
er i tvivl om hvad den er.
Routers IP eller WAN IP er formentlig oplyst
på nogle papirer du har fået med da du blev
koblet op. Ellers så prøv www.myip.dk eller
kontakt cybercity kundesupport.

Her er et eksempel udfra den vedlejning du blev
henvist til:

set nat entry add 10.0.0.2 80 212.212.212.212 21 tcp
--
FeZ

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-05-02 23:42

On Sun, 5 May 2002 22:22:01 +0200, "FeZ"
<spateldask@hotmail.nospam.com> wrote:

> [...]
>er i tvivl om hvad den er.
>Routers IP eller WAN IP er formentlig oplyst
>på nogle papirer du har fået med da du blev

Hans WAN ip er formentlig 213.237.109.2
- at dømme efter hans header:
(forudsat at det er samme maskine som han sidder på, der skal
konfigureres)
Og den er hos WorldOnline, ikke CyberCity.

Er man i tvivl kan man fx prøve at skrive
sh nat
i routeren, og nummeret vil så stå ud for
Port wan 0-0
i kolonnen "Global"

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-05-02 08:08

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> Hans WAN ip er formentlig 213.237.109.2
> - at dømme efter hans header:
> (forudsat at det er samme maskine som han sidder på, der skal
> konfigureres)
> Og den er hos WorldOnline, ikke CyberCity.

Har set det - det var den der cybercity vejledning der
forvirrede mig
Tak for det.
--
Peter J -aka- FeZ

Fra : [8800]Me

Dato : 06-05-02 20:01

FeZ skrev

> eller kontakt cybercity kundesupport.

Jeg ved ikke hvor i har det fra, men jeg er ikke CYBERCITY kunde: Jeg er
TISCALI kunde. Og jeg har ikke nogle papir på, hvad min IP er. Jeg kender
ww.myip.dk men hvilke af de mange numere skal jeg bruge?

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : FeZ

Dato : 06-05-02 20:59

> Jeg ved ikke hvor i har det fra, men jeg er ikke CYBERCITY kunde: Jeg er
> TISCALI kunde. Og jeg har ikke nogle papir på, hvad min IP er. Jeg kender
> ww.myip.dk men hvilke af de mange numere skal jeg bruge?

Nej, det med Cybercity var min fejl - det var den der vejledning
fra Cybercity der "forvirrede" mig
Men det er også sagen uvedkommende.
Hvis ikke du fra Tiscalis side har fået oplyst din
WAN ip synes jeg du skulle ta fat i dem og brokke
dig.
Hvilke "numre" får du oplyst på www.myip.dk ?
Når jeg slår op står der øverst:
Your IP:
og umiddelbart herunder står min IP.
--
FeZ

Fra : [8800]Me

Dato : 07-05-02 16:03

FeZ wrote:

> Hvilke "numre" får du oplyst på www.myip.dk ?

Første nummer: 213.237.109.2

Andet nummer: 213.237.109.2.adsl.vg.worldonline.dk

Sidste nummer: 3589106946

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-05-02 16:50

"[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk> writes:

> Første nummer: 213.237.109.2

Din IP-adresse.

> Andet nummer: 213.237.109.2.adsl.vg.worldonline.dk

En PTR-record for din IP-adresse, også kendt som reverse DNS.

> Sidste nummer: 3589106946

Også din IP-adresse, blot i en anden notation.

--
Jacob - www.bunk.cc
Schizophrenia beats being alone.

Fra : [8800]Me

Dato : 09-05-02 21:44

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Din IP-adresse.

> En PTR-record for din IP-adresse, også kendt som reverse DNS.

> Også din IP-adresse, blot i en anden notation.

Det er altsammen meget godt men hvad er den "lokale-IP" og den "ydersidet
IP"?

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-05-02 08:40

> Det er altsammen meget godt men hvad er den "lokale-IP" og den "ydersidet
> IP"?

Yderside = ekstern = WAN = osv. : 213.237.109.2
Lokal = LAN = osv. : Åbn en kommandoprompt og skriv "ipconfig" (uden "")
Her kan du aflæse din lokale IP-adresse.
--
Peter J

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-05-02 22:31

> [ ... ]
>
> Det er altsammen meget godt men hvad er den "lokale-IP" og den "ydersidet
> IP"?

Din "yderside IP", altså den IP-adresse WAN-interfacet på din router
har er sikkert 213.237.109.2.

Din "lokale IP" er sikkert den RFC 1918 adresse din computer har.

--
Jacob - www.bunk.cc
You can make it illegal, but you can't make it unpopular.