Problem med mysql
Fra : Niels

Dato : 05-05-02 10:24

Jeg har et problem med min signup formular.
Jeg poster min form, får forbindelse til min database og det
hele ser fint ud, der kommer bare ikke noget i databasen.
Er denne mysql string korrekt:
mysql_query("insert into
users('username','email','password','firstname','lastname','count
ry')
values('$username','$email','$password','$firstname','$lastname',
'$country'");

?.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 05-05-02 10:46

On Sun, 05 May 2002 11:24:29 +0200, Niels wrote:

> Er denne mysql string korrekt:

Hvis du var smart benyttede du dig af at mysql_query() returnerer false
hvis der opstår fejl. Med den viden kan du lave følgende konstruktion:

   mysql_query(...) or die(mysql_error());

Derved vil du få en detaljeret fejlbesked.

--
Christian Jørgensen | I invented the cordless extension cord
http://www.razor.dk |

Fra : Niels

Dato : 05-05-02 11:08

Nope den virker ikke

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-05-02 17:42

On Sun, 5 May 2002 10:07:59 +0000 (UTC), Niels <niels@cyber-web.dk>
wrote:

>Nope den virker ikke

Hvad virker ikke? Hvilken fejlmeddelelse får du? Hvordan ser din
PHP-kode ud? Har du en URL til hvor, dit script bliver afviklet?
--
- Peter Brodersen

Fra : Dann Søjberg

Dato : 06-05-02 05:11

"Niels" <niels@cyber-web.dk> wrote in message
> [...]
> ry')
> values('$username','$email','$password','$firstname','$lastname',

Prøv at fjerne de plinger du har om username, email, etc. i første halvdel
af sætningen (users-delen). De skal være der i den anden halvdel
(values-delen)

Dann Søjberg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-05-02 13:45

- som nævnt skal du have de enkelte anførselstegn af for at det virker -
derudover synes jeg at den lige så legale syntaks:

"insert into users set username='$username', email='$email'" etc

er _noget_ mere overskuelig...

mvh

Jesper Brunholm

--