Problemer med TeleDanmark Bredbånd|ADSL
Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-05-02 10:14

Hejsa Gruppe

En af mine venners TeleDanmark Bredbånd|ADSL gik i går ned... Han ringede
til Kundeservice for så at få at vide at der var 3 timers ventetid, pga
nogle landsdækkende problemer. Igen her til formiddag har han ringet og
deres landsdækkende problem var løst kl 05.00 i dag. Dog har han stadigvæk
ingen forbindelse. Han har så aftalt en tid med en TeleDanmark teknikker på
onsdag mellem 16 og 17 (Men hvem gider vente så lang tid...)

Han har Ericsson skillefilter og modem (Men er det ikke standard på en
TeleDanmark Bredbånd|ADSL??!?), hvor modemet ikke modtager noget signal fra
TeleDanmark.

Han bruger ikke USB porten, men Ethernet... Han har ingen Router.

Er det nogen der har forslag til hvad er an være galt eller til en løsning??

Jeg har selv en Opasia NetExpress hvor der ikke har været problemer
overhovedet.

Med venlig hilsen

Morten Nielsen

Fra : Søren Blom

Dato : 05-05-02 13:12

"Morten Nielsen" <morten@webunit.dk> skrev

> [...]
>
> Han bruger ikke USB porten, men Ethernet... Han har ingen Router.
>
> Er det nogen der har forslag til hvad er an være galt eller til en

Har han fået resætte sit ADSL modem, det plejer nogen gange at hjælp?

Det er noget kundeservice kan gøre for ham eller også kan han prøve at tage
strømmen fra ADSL modemmet i et par minutter, det kan være at det hjælper.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-05-02 16:11

On Sun, 5 May 2002 11:14:18 +0200, "Morten Nielsen"
<morten@webunit.dk> wrote:

>Han har så aftalt en tid med en TeleDanmark teknikker på
>onsdag mellem 16 og 17 (Men hvem gider vente så lang tid...)

Dem der ikke gider kan betale sig fra ventetiden.

>Er det nogen der har forslag til hvad er an være galt eller til en løsning??

Nu kender jeg ikke Ericsson modemmet (har selv Simens) men er der ikke
en SYNC lampe på? hvis så, hvilken fave lyser den? på Simens skal den
lyse grøn, hvis den lyser rød, så har det ikke forbindelse til
centralen, og nogle gange kan det hjælpe at slukke for modemmet, og så
tænde det efter nogle minutter.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 05-05-02 17:14

On Sun, 05 May 2002 17:11:07 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Nu kender jeg ikke Ericsson modemmet (har selv Simens) men er der ikke
>en SYNC lampe på? hvis så, hvilken fave lyser den?

Ericsson-modemets pendant til sync-lampen er markeret med en globus,
men den kan ikke lyse forskellige farver - enten lyser den eller også
gør den ikke.

/Jarlskov

Fra : BF

Dato : 06-05-02 09:02

Prøv at sætte ip'en ind som fast ip, istedet for at få den med DHCP
Jeg har oplevet lignende, og løste det på denne måde

Fra : Morten Nielsen

Dato : 06-05-02 16:05

Sync knappen på modemet lyser slet ikke.

Modemet har også en knap til at afbryde alt trafik udenom til - den er
heller ikke aktiveret.

Med venlig hilsen,

Morten Nielsen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-05-02 14:04

On Mon, 6 May 2002 17:04:53 +0200, "Morten Nielsen"
<morten@webunit.dk> wrote:

>Sync knappen på modemet lyser slet ikke.

Det er galt.
Husk at nævne det, når du taler med TDC.

/Jarlskov

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 08-05-02 22:07

<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Dem der ikke gider kan betale sig fra ventetiden.

Ja nornmalt er det en udvej . Dog i disse dage er der også ventetid på
den tjeneste, Presset har været stort så de kan ikke følge med .

I samtaler med support fårt man dfet indtryk at man iikke selv kan
gøre noget for at løse problemet som ligger udenfor enkeltbrugernes
maskinetr og netværk , som en supporter sagde " der gik ged i det
under den landsdækkende opgradering" som er altså er årsagen til vores
problemer

Heldigt for dig . Jeg har en Opasia Netexpres 1 MB/ 256 KB og den gik
ned natten mellem d. 31. april og 1. maj . Fredag d. 3 maj oplyste
service telefonen på 80808037 at nu var der kun problemer på Sjælland,
de landsdækkende problemer var løst . HA En dårlig vits
simpelthen.

I dag d. 8. maj kører min ADSL forbindelse stadig ikke , man oplyser
hos support at fejlen er på den lokale central , en følge af alt det
der gik ned på landsplan skulle angiveligt være årsagen.

Man lovede at der "først i den her uge" skulle komme en løsning på
problemet , men den er til nu udeblevet . som flerårig kunde en noget
trist behandligg at få , især når man ved at de fleste er opppe at
køre igen.

ER der andre der har lignende erfaringer/oplevelser af samme slags i
den her aktuelle situation ? Det ville jeg meget gerne høre om der
nogen der har dette og vil skrive om det .

Så man måtte grave et gammelt V34 modem op for overhovedet at kunne
hente sim post o.l. , for dårligt når man betaler 549 kr. om måneden
for en fast forbindelse , at man er nød til at gøre sådan i længere
tid.

Men det er man jo tvunget til hvis man vil have sin mail og det er for
mig det vigtigt at få denne hver dag, sikkert også for mange andre
selvfølgelig

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-05-02 05:22

On Wed, 08 May 2002 21:07:08 GMT, lhv@post4.tele.dk (Henning
Vedsegaard) wrote:

>Jeg har en Opasia Netexpres 1 MB/ 256 KB og den gik
>ned natten mellem d. 31. april og 1. maj

At den gik ned på det tidspundt tror jeg ikke på

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 11-05-02 13:31

On Thu, 09 May 2002 06:21:40 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>At den gik ned på det tidspundt tror jeg ikke på

Fra "tele.internet.info" NG-en . Se endvidere under
driftsforstyrrelser på Opasia Hjemmeside de aktuelle datoer

fOn 30 Apr 2002 10:16:00 +0200, TDC Internet Kundeservice
<listmail@post.tele.dk> wrote:

>Vi oplever i øjeblikket landsdækkende ADSL driftsforstyrrelser.
>
>Det betyder, at en stor del af vore ADSL kunder kan opleve nedsat fremkommenlighed eller problemer at adgangen til Internettet.
>
>Der arbejdes en snarlig løsning, men der er pt. ingen tidshorisont.
>
>Vi beklager de gener det kan medføre for vore kunder.
>
>Venlig hilsen
>TDC Internet kundeservice
>/TOKO /DOF

Så her igen . De sagde det samme på de samme tidspunkter på 80808037
Hvad begrunder du dit "argument" med og hvorfor kommer du ikke med
noget man kunne bruge i stedet for ? Nok om det

Der MÅ være andre der oplevet lignende . Her kom det først igang
fredag d. 10 maj formiddag igen , og har iøvrigt kørt af h. til sdein
da . Før deres såkaldet "opgradering kørte det fint men nu med så
ringe hastigheder ca 60-70 kb opleves ofte, var før utænkeligt

Målte så hastighederne på ftp test adresse : test.tst.dk . Det
bragte faktisk ikke klarhed over noget som helst , tvært imof de var
nemlig som før .HErunder er de fra fredag d. 10 maj 2002 formiddag

Forbindelsen er en asynkron 1024 kb / 256 kb Netexpres. De kalder den
1 MB / 256 KB .

Her er test målingen med lidt konklusioner .. Brugt til TDC
henvendelse for at få klarhed over hvorfor om muligt . :

Initialiserer..
Sender til UDP port 52941
24% Færdig (207 of 830 pakker sendt)
49% Færdig (414 of 830 pakker sendt)
74% Færdig (621 of 830 pakker sendt)
99% Færdig (828 of 830 pakker sendt)

Gennemstrømnings-testresultater:

Source maskine : custom-pc (192.168.1.6)
Destination maskine : test.tst.dk
Testtype : Kun afsendelse
Test startet : 2002-05-10 13:12:07.307
Test afsluttet : 2002-05-10 13:12:25.708

Afsendelses-statistikker
Sendetid : 00:00:09.988
Pakker sendt : 830
Ikke istand til at sende : 0
Bytes sendt : 1245000 (1.19 Mbyte)
Bits/sekund sendt : 997196 (997.20 kbit/s)

Modtagelses-statistikker
Modtagelsestid : 00:00:17.124
Pakker modtaget : 279
Bytes modtaget : 418500 (408.69 Kbyte)
Bits/sekund modtaget : 195515 (195.52 kbit/s)

Mistede pakker
Pakker tabt på net : 551 (66.39%)
Ikke istand til at sende : 0 (0.00%)
Total antal mistede pakker : 551 (66.39%)
MÅLING 2

[...]

Test startet : 2002-05-10 13:29:43.584
Test afsluttet : 2002-05-10 13:30:02.079

[...]

Modtagelsestid : 00:00:17.204
Pakker modtaget : 276
Bytes modtaget : 414000 (404.30 Kbyte)
Bits/sekund modtaget : 192513 (192.51 kbit/s)

Mistede pakker
Pakker tabt på net : 554 (66.75%)
Ikke istand til at sende : 0 (0.00%)
Total antal mistede pakker : 554 (66.75%)

      KONKLUDERING GENERELT / OVERALL PERFORMANCE PÅ TEST
SERVER !

Generelt . flere målinger giver især ved at sende fra mig til nettet
svingende resultater . Fra nettet mod mig er resultaterne mere
ens/jævne . Alt i alt viser måling på testserven accebtable værdier.

Mod mig / ind :
Bytes sendt : 1245000 (1.19 Mbyte)
Bits/sekund sendt : 997196 (997.20 kbit/s)

Det ser ud som det skal
      --      --      --      --
--
Fra mig / ud :

Bytes modtaget : 414000 (404.30 Kbyte)
Bits/sekund modtaget : 192513 (192.51 kbit/s)

Det svinger lidt mere , det her er lige i underkanten og er det man
som oftest får . Men det er vel inden for det accebtaple .? En måling
få min efter : 197.86 kbit/s . Så den værdi er rimeligt konstant .
Lige i underkanten men inden for det acceptable .

Det ser jo rimeligt ud men ha ! Var ind på Microsoft og Synantec for
at kontrollere hastighed mod mig ved downlaod, de 2 steder har altid
kørt med det min båndbredde kunne bære , nemlg som regel 999 kb mod
mig.

Men ikke nu ! Nu kører de med 60-70 kbnår man tager materiale ned .
Eneste sted hvor jeg fik lidt hastighed var på " www.Cnet.com" hvor
det kørte med ca 330 kb da jeg tog en fil ned . Det er ikek så langt
fra det man sædvanligvis oplever fra den site af.

Til slut . ER der andre der hatr oplevet ogf staig oplever at tingene
ikke kører som før efter dne her landsdækkende opgradering ? Det kunne
værer rart at høre . "Argumentation" alá "det tror jeg ikke på"
er det lidt svært at bruge til noget.

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

the daily tagline thief : "It have ears , it MUST be a face"

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 11-05-02 14:22

On Sat, 11 May 2002 12:31:16 GMT, lhv@post4.tele.dk (Henning
Vedsegaard) wrote:

> Fra "tele.internet.info" NG-en . Se endvidere under
>driftsforstyrrelser på Opasia Hjemmeside de aktuelle datoer

Hvor mange dage var det nu lige der var i april måned?
Hint: 31 er ikke det rigtige svar.

/Jesper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 01:00

Du fangede den da,,,

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 22-05-02 11:04

<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>At den gik ned på det tidspundt tror jeg ikke på

Så her igen .Tro er ikke relevant udenfor kirkelige kredse o.l.

Selvfølgelig er datoen d. 30 april , det burde være indlysende at
datoen d. 31 april var en fejl . Men så igen da .den sidste dag i
april måned en tirsdag , sad jeg op brugte maskinen til kl: 02:30 ca.

Næste morgen onsdag d. 1, maj kl 06:00 var forbindelsen afgået ved
døden ,og først d. 16 maj kørte tingene igen via ADSL .

Det kunne have været interessant ( og er det stadigvæk ) at høre fra
andre om lignende problemer i samme periode .

Efter deres "opgradering" som man oplyste var årsagen til problemerne
, kører nettet via ADSL forbindelsen meget ujævnt . Forbindelsen jeg
har er en 1024 / 256 kbps .

Nogle steder kører nu med yderst ringe hastighed , andre kører med de
hastigheder de før kørte med .

Eksempelvis kører en opdarings forbindelse o.a. forbindelser til
Microsoft med hastigheder på ca 60 kbps . Før "opgradering" kørte
samme med ca . 999 kbps når man hentede opdateringer e.a.materiale hos
MS .

Igår hentede jeg en opdatering til NS 6 .2x hos Netscape , og den
kørte med 999 kbps ca.

Der er mange af den slags eksempler , de her 2 er valgt ud som de
typiske repræsentanter for de 2 yderligheder . Der er en del faktisk
ret mange flere af samme slags .

Dette er selvfølgelig sendt videre til Netexpres support med
dokumentation for de målte værdier , men der har man travlt
forståeligt nok, så der er ikke svaret på det endnu .

ER der andre der har lignende erfaringer ? Det her er IKKE brok
Jeg er yderst tilffreds som TDC kunde og synes de gør det normalt
meget godt , men det her er første gang jeg har oplevet noget der
ligner en kvalitetsforringelse af deres produkt , og det er så atypisk
at der må være en anden forklaring.

Så hvis andre har lignende oplevelser efter deres opgradeing så ville
det være rart at høre om det lige så om nogen kunne komme med et bud
på de ujævne hastigheder der er nævnt her . På forhånd tak .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-05-02 19:54

On Wed, 22 May 2002 10:04:01 GMT, lhv@post4.tele.dk (Henning
Vedsegaard) wrote:

>Så her igen .Tro er ikke relevant udenfor kirkelige kredse o.l.
>Selvfølgelig er datoen d. 30 april , det burde være indlysende at
>datoen d. 31 april var en fejl

Jeg var naturligvis godt klarover at du mente 30. April, det var en
joke, at jeg ikke troede på at den gik ned på det tidspunkt,,,