Familien Hornbæk på Djursland omkring 1915~
Fra : Lars Thore Jensen

Dato : 05-05-02 09:12

Jeg har desværre kun meget få oplysninger, men jeg håber alligevel at denne
gruppe kan være mig behjælpelig med at fremskaffe flere oplysninger om
familien Hornbæk. Familien boede omkring 1915 et eller andet sted på
Djursland.

Husfaderen var Laurids Hornbæk (født 31.01 ukendt år). Han var gift med
Jenny Høj (født 09.07 ukendt år). Parret fik i 1915 deres første barn ud af
en børneflok på 9. Formodentlig er både Laurids og Jenny født i nærheden af
Randers.

venlig hilsen

Lars Thore Jensen
Svendborg
E-mail: ltj@post.tele.dk

Fra : Ole Munk

Dato : 05-05-02 09:08

> [...]
af
> en børneflok på 9. Formodentlig er både Laurids og Jenny født i nærheden

Du skulle nok prøve at kigge i Hornbæk sogn, Sønderlyng herred, Viborg amt.
Hornbæk sogn ligger faktisk lige vest for Randers, selv om det ligger i
Viborg amt.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Jan Løve Østerbye

Dato : 05-05-02 17:11

Jeg kender lidt til en familie Hornbek:

Marie Hornbek, datter af Niels Johansen Hornbæk og hustru Edel Pedersen
(gårdmand i Hørning sogn på Djursland). Marie var født i Hørning 8/8 1876 og
døde i Kolding 1964. Måske havde hun søskende.

Venlig hilsen
Jan Løve Østerbye

Fra : N/A

Dato : 11-05-02 09:24

Fra : Lars Thore Jensen

Dato : 11-05-02 09:24

Mange tak for hjælpen

Lars Thore Jensen

"Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Lars Thore Jensen <ltj@oncable.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3cd4e7c9$0$18606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> denne

> af
> af

> Hej Lars.
> På vores lokale arkiv her i Hornslet, kommer en mand ved navn Peter
Hornbæk

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 15-05-02 20:22

> [...]
af
> en børneflok på 9. Formodentlig er både Laurids og Jenny født i nærheden

Hej Lars.
Jeg har lige været på arkivet. Peter var der desværre ikke i dag. Han kommer
måske på fredag.
Var nede for at finde noget til Ulf, som havde et brev her i NG. den 10. maj
angående Stæhr familien.
Du kan prøve at se mit svar til Ulf. her var nogle med navnet Hornbæk.
Mvh. Kurt Nielsen