Siemens C45 eller Nokia 3310?
Fra : Rune Schmidt

Dato : 05-05-02 01:05

Hejsa

Jeg står og skal købe ny mobiltelefon. Som det ser ud nu bliver det enten en
Siemens C45 eller Nokia 3310 (de koster begge omkring 1100, kr). Jeg kender
en del der har en Nokia 3310 og den ser jo fin ud. Er der nogen der har
erfaring med C45'eren?

Mange hilsner

Rune Schmidt

Fra : Bent Eriksen

Dato : 05-05-02 01:31

"Rune Schmidt" <runeschmidt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kender
> en del der har en Nokia 3310 og den ser jo fin ud. Er der nogen der har

Hej

Du kan købe en ny Nokia 3310 i Brugsen/Kvickly søndag (idag) for 299,- Kr.
!!!
+ 50,- Kr. i abonnements-oprettelse
+ 50,- Kr. til unlockning (så du kan bruge telefonen til hvilket selskab du
måtte ønske)
+ 6 mdr.a´ 40,- Kr. i abonnement til Telia (abonnement ialt 240,- Kr.)
samlet totalpris = (299+50+50+240) = 639,- Kr.
Du kan selvfølgelig undvære unlockningen, så er totalprisen kun 589,- Kr.
Det eneste der kræves, er at du er medlem i Brugsen/Kvickly.

Mvh.
Bent Eriksen

Fra : Rune Schmidt

Dato : 05-05-02 09:54

"Bent Eriksen" <bbe@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Du kan selvfølgelig undvære unlockningen, så er totalprisen kun 589,- Kr.
> Det eneste der kræves, er at du er medlem i Brugsen/Kvickly.

Wow! Tak for tippet!

Fra : Bent Eriksen

Dato : 05-05-02 15:51

> Wow! Tak for tippet!

Det var da så lidt!

Mvh.
Bent Eriksen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-05-02 22:22

Hej

"Bent Eriksen" <bbe@tdcadsl.dk> wrote:

>Du kan købe en ny Nokia 3310 i Brugsen/Kvickly søndag (idag) for 299,- Kr.
>!!!
Og imorgen Mandag !

Og også i de øvrige FDB (Coop) forretninger, hvis du har nærmere til en
sådan. - Dog vist med undtagelse af Merlin. (frit efter hukommelsen).

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bent Eriksen

Dato : 05-05-02 23:11

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og imorgen Mandag !
> M.v.h. Ole®

Hej

Ja, jeg har osse studeret annoncen nærmere og har
opdaget, at tilbuddet ikke kun gælder søndag (og
mandag) men derimod hele ugen! ( sidste dag
lørdag d. 11. maj )

Mvh.
Bent Eriksen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 05-05-02 10:24

"Rune Schmidt" <runeschmidt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kender
> en del der har en Nokia 3310 og den ser jo fin ud. Er der nogen der har

Jeg har hatt begge.

C45 er en flott telefon. Den mangler riktignok kalkulator og
nedtellingstidtaker (timer). Men den har en ok kalender, der man bl.a kan
gjenta avtaler på selvvalgte dager. Man krysser bare av de ukedager man
behøver. Det samme gjelder for vekkefunksjonen. Man kan således unngå å
måtte stille vekkerklokken hver dag. Man kan f.eks vekkes kl 07.00 mandag
til fredag, og slippe å bli vekket lørdag og søndag.

Så har C45 menyer som kan tilpasses. Dette har også Ericsson på sine
konkurrerende modeller; T20 og T65.

Tastaturet er bedre på Nokia; det samme menytastene.

C45 kan kobles til en PC med kabel. Det finnes programvare å få tak i, der
man kan synkronisere kalenderen, og lage logoer. Ett heter s25atonce
http://www.s25atonce.de/ Det kan man laste ned gratis, men dersom man vil
ha alle funksjoner, bestiller man det direkte fra utvikleren. Jeg har gjort
det. Prisen er 8,18 euro. Denne programvaren er tyskspråklig.

C45 har også en fanside jeg kan anbefale: http://www.s45info.de/C45/ Der er
det også en fordel å kunne tysk.

Dersom du ikke trenger kalkulator og nedtellingstidtaker, vil jeg anbefale
C45.

Bare husk en ting: Med 3310 har du ikke WAP. Dersom du ønsker å bruke WAP,
kan det være et alternativ å velge en telefon med GPRS. Man skal ikke wappe
mye med vanlig telefonoppkobling før det blir dyrt! Med GPRS kan man bruke
WAP til en overkommelig pris. Alternativene her er Ericsson R600 (kommer
snart) Ericsson T65 (finnes i handelen; har også e-mail) og Nokia 3510
(kommer snart). T65 og N3510 er nok noe dyrere enn N3310/3330 og C45.
Motorola har også GPRS, men jeg liker ikke menysystemet.

Lykke til med valg av telefon!

Mvh

Thorolv Valentinsen