Star Wars - nogle spørgsmål (spoilers) ...~
Fra : / / dentro / /

Dato : 04-05-02 22:14

Lige nogle spørgsmål jeg kom til at tænke på i løbet af dagens film:

1) Præcis hvad fik Darth Vader til at skifte side og dræbe kejseren?
Var det fordi han ikke kunne tåle se sin søn blive pint? Det har han
da kunne klare længe, så hvorfor skulle filmen lige knække nu?

2) Var der ikke ret mange ting der var blevet digitaliseret i speciel
edition udgaven af SW6? Hvor er det nu man kan se præcis hvad der er
tilføjet?

3) Hvornår kommer der en officiel udgivelse af Star Wars 4-6 på DVD?
Først efter episode 1-3 er udkommet?

4) Nogen der ved hvad episode 7-9 handler om? Jeg har svært ved at
forestille mig det. Jo mindre der kommer en ny frontfigur på den onde
side, som Luke skal besejre. Så kan episode 7-9 være kopier af 1-3
hvor en ny jedi bliver oplært i ep. 7, han skifter side i ep. 8, og
han bliver besejret i ep. 9.

.....Og til sidst - det var dejligt endelig at se Star Wars igen - der
var alligevel mange ting som jeg havde glemt.

Mvh / / dentro / /
- Som tænker tilbage på alt det Star Wars legetøj han legede med da
han var lille, hver gang han ser filmene igen. Man bliver helt
nostalgisk.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-05-02 22:44

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0086190

> - Som tænker tilbage på alt det Star Wars legetøj han legede med da
> han var lille, hver gang han ser filmene igen. Man bliver helt
> nostalgisk.

Jeg har aldrig haft noget SW legetøj - jeg var for gammel da den første film kom.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Allan Nielsen

Dato : 05-05-02 01:06

>3) Hvornår kommer der en officiel udgivelse af Star Wars 4-6 på DVD?
>Først efter episode 1-3 er udkommet?

Det sidste jeg har hørt er 2005, da Hr. Lucas er en smugle "perniffen" med
kvaliteten... Men jeg ved ikke om det passer! Er der nogle der kan bekræfte
mig?

> [...]
>side, som Luke skal besejre. Så kan episode 7-9 være kopier af 1-3
>hvor en ny jedi bliver oplært i ep. 7, han skifter side i ep. 8, og

Episode 7-9 skulle "vist" bare handle om hvordan de bygger samfundet op igen
( i grove træk :)

>....Og til sidst - det var dejligt endelig at se Star Wars igen - der
>var alligevel mange ting som jeg havde glemt.

ENIG!

Afslutningsvis vil jeg da lige komme med lidt StarWars-filosofi:
Når man ser Episode 1 er The Empere og ham Valorum fra senatet ikke den
samme person?!?!?!?
Jeg har diskuteret det med et par venner, og det vi kommer frem til, er
noget der sker i slutningen at Episode 1.
Den allersidste linje i filmen er ( frit oversat til dansk ) : "Men var det
nu lærlingen eller mesteren vi dræbte" Hvilket der jo ikke er noget underlig
i og sige, hvis det ikke lige var fordi det næste klip er af Valorum!!!
Det giver nemlig mening, da vi jo ikke ser ansigtet at The Empere, og så
vidt jeg kan forstå vil Valorum i Episode 2 overtage senatet.
Ligeledes, hvis man lytter godt efter, er deres stemmer meget ens.......
Bare noget at tænke over..... :)

Hilsen Allan

Ps Har i billetter til 2.? :)

Fra : CybaMerc

Dato : 05-05-02 01:31

A long time ago in a galaxy far, far away....
Allan Nielsen wrote:

[snip]

>Afslutningsvis vil jeg da lige komme med lidt StarWars-filosofi:
>Når man ser Episode 1 er The Empere og ham Valorum fra senatet ikke den
>samme person?!?!?!?

Nope. Kejseren er Palpatine.

[snip]

> [...]
>i og sige, hvis det ikke lige var fordi det næste klip er af Valorum!!!

Nej, det er Palpatine.

[snip]

Fra : Allan Nielsen

Dato : 05-05-02 01:34

>Nej, det er Palpatine.

Sorry! Min fejl... Jeg er nok ved at være træt.

http://www.starwars.com/databank/character/palpatine/index.html
Det var selvfølgelig Palpatine jeg mente.... Thanks!!!

Fra : Pipeline

Dato : 05-05-02 01:53

"Allan Nielsen" <bubb@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry! Min fejl... Jeg er nok ved at være træt.
>
> http://www.starwars.com/databank/character/palpatine/index.html
> Det var selvfølgelig Palpatine jeg mente.... Thanks!!!

Som Palpatine siger til sidst i EP1 til Anakin: "Vi vil følge din udvikling
med stor interesse".

Fra : Pipeline

Dato : 05-05-02 02:50

> Episode 7-9 skulle "vist" bare handle om hvordan de bygger samfundet op
igen
> ( i grove træk :)

Her er lidt mere detaljerede træk:

IMPERIET GENOPSTÅR:
Storadmiral Thrann genskaber Imperiet, men bliver slået af The New Republic
og senere forrådt og myrdet af sin bodyguard Rukh.

SOLO´s BØRN:
Leia og Han bliver forældre til tvillingerne Jacen og Jaina Solo.

KEJSEREN GENOPSTÅR 1:
En glemt kloningsfabrik kloner Kejser Palpatine, som med sine nye World
Devistators forsøger at udrydde The New Republic. Palpatine får lokket Luke
over til The Dark Side, men han reddes af sine venner som dræber Palpatine.
Det lykkes Artoo at ødelægge kejserens World Devistators med en hemmelig
kode.

KEJSEREN GENOPSTÅR 2:
Palpatine bliver klonet igen og får konstrueret en Galaxy Gun som kan
ødelægge et helt solsystem. Senere forsøger han at kidnappe Leia´s og Han´s
børn. Det lykkes Han at dræbe Palpatine. En Jedi Knight ved navn Brand ofrer
sig, og lader Palpatines sjæl vandre ind i sin krop. Brand bliver derefter
dræbt, og Palpatine er dermed ude af billedet for evigt. Artoo ødelægger
igen kejserens nye våben ved at kollidere et Imperial Starship med Galaxy
Gun.

SOLO´s BARN:
Leia og Han bliver forældre til Anakin Solo.

JEDI SKOLE:
Luke starter en Jedi skole på planeten Yavin 4. Skolen bliver forstyrret af
Jedi´en Kun, som har skiftet til The Dark Side. Kun lykkes at lokke Luke´s
elev Durron over til The Dark Side, men han bliver reddet af Luke og
eleverne fra Jedi skolen. Kun dræbes.

THE EYES OF PALPATINE:
Luke og to elever bliver tilfangetaget af en gut der kalder sig for The Eyes
Of Palpatine. På hans starship møder de den ligeledes tilfangetagede Jedi
Callista, som Luke bliver forelsket i. Sammen lykkes det at overvinde The
Eyes Of Palpatine, og Callista følger med Luke tilbage til Yavin 4. Callista
forsvinder dog pludseligt.

PEST:
En mystisk pest hærger i galaksen. Leia er på jagt efter en vaccine og det
fører hende til planeten Choros, hvor hun finder Callista. Luke og Han
rejser til Choros hvor Leia finder en vaccine mod pesten. Selvom Luke og
Callista finder hinanden igen, vælger Callista at forlade Luke.

SOLO´s BØRN KIDNAPPES:
Leia og Han´s børn; Jacen, Jaina og Anakin, bliver kidnappet af Imperial
Warlord Hethrir. Leia, Chewbacca og Artoo redder dem.

THE NEW REPUBLIC TRUES:
Republikken trues af en ukendt art rumvæsner (Yevetha´er) som dræber alle
andre arter end dem selv. De tilfangetager Han Solo, som dog bliver reddet
af en flok wokiees ledet af Chewbacca.

DEN ONDE SOLO:
Han´s fætter Thracken Sal-Solo forsøger at genopbygge Imperiet. Det lykkes
ham at få kontrol over Bakurans flåde, og at skabe en mindre revolution
blandt The New Republics allierede. Men Sal-Solo bliver i tide fanget af The
New Republic og det lykkes at genskabe freden.

DE NYE JEDI KNIGHTS:
Leia´s og Han´s børn bliver oplært i Jedi ordenens mysterier på Lukes skole.
Sammen med de andre elever drager de ud på mange missioner, der bla.
includerer mordet på dusørjægeren Boba Fett.
Den nye generation af Jedi Knight´s er født.

Ovenstående er frit oversat efter Lucas´ "STAR WARS - Behind The Magic".
--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Mogens

Dato : 05-05-02 10:04

--------klip klip ----------

>Ovenstående er frit oversat efter Lucas´ "STAR WARS - Behind The Magic".

Et spørgsmål.

Står der også at det vil være handlingerne i de sidste 3 film ?

For de historier du referer til er jo dem som man har kunne
læse igennem de sidste 10-12 år hvor forskellige forfattere
har fået lov til at digte videre på sagaen.

Det er spændende bøger, men jeg har svært ved at tro at
det bliver nogen af disse bøger som skal filmatiseres hvis
Lucas bestemmer sig for at lave episode 7, 8 og 9.
Mon ikke snarere at forfatterne har fået nogen retninglinier
for hvad de må og især ikke må lade ske i SW universet,
så f.eks. de ikke kommer til at "aflive" personer som Lucas
måske skal bruge senere.

Just my 2 cents worth

Mvh Mogens

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 05-05-02 10:25

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> [...]
> læse igennem de sidste 10-12 år hvor forskellige forfattere
> har fået lov til at digte videre på sagaen.

Så vidt jeg ved er det da Lucas selv der har brygget alle ni kapitler?!

> [...]
> for hvad de må og især ikke må lade ske i SW universet,
> så f.eks. de ikke kommer til at "aflive" personer som Lucas

Lucas har lovet os at Ep. 1-3 bliver de sidste i sagaen på film. Han
gider ikke lave mere Star Wars og har masser af andre idéer han gerne vil
kaste sig over. Det er egentlig også fint med mig, jeg har efterhånden set
hvad jeg skal se (når jeg altså har set 2'eren og 3'eren!).

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 05-05-02 15:02

On Sun, 5 May 2002 11:24:38 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> wrote:

>Så vidt jeg ved er det da Lucas selv der har brygget alle ni kapitler?!

Filmene ja, men ikke de historier du referede til tidligere.
Det var Star Wars roman serien som er skrevet af bl.a.
Timothy Zahn, Steve Perry, Kevin Anderson, Barbara
Hambly og mange flere.
Lucas har ikke forfattet disse historier, men kun godkendt
dem efter at have sikret sig at handlingerne ikke piller ved
hans SW univers.

Mvh Mogens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-05-02 12:54

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> writes:

> Lucas har lovet os at Ep. 1-3 bliver de sidste i sagaen på film. Han
> gider ikke lave mere Star Wars og har masser af andre idéer han gerne vil
> kaste sig over.

Jeps. Jeg kan næsten ikke vente på den gennemdigitaliserede version af
Howard the Duck.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Michael Westi

Dato : 06-05-02 16:35

> Jeps. Jeg kan næsten ikke vente på den gennemdigitaliserede version af
> Howard the Duck

Åh ja, Howard the Duck. Er det ikke hans største flop til dato?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-05-02 20:31

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> writes:

> Åh ja, Howard the Duck. Er det ikke hans største flop til dato?

Noget i den retning. Den er nu ganske munter.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 05-05-02 22:25

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> includerer mordet på dusørjægeren Boba Fett.
> Den nye generation af Jedi Knight´s er født.

Jeg trode egenligt at Boba Fett døde i Return of the Jedi. Ryger han ikke
ned i Sarlacc'en. Men hvis Palpatine kan komme tilbage 3-4 gange kan Boba
Fett vel også.

Magnus

Fra : Mogens

Dato : 05-05-02 23:52

On Sun, 5 May 2002 23:25:18 +0200, "Magnus Dreyer" <magnus@mcnus.dk>
wrote:

>Jeg trode egenligt at Boba Fett døde i Return of the Jedi. Ryger han ikke
>ned i Sarlacc'en. Men hvis Palpatine kan komme tilbage 3-4 gange kan Boba
>Fett vel også.

Du glemmer at Jabba fortalte at det tog tusind år at blive fortæret
i Sarlac'en. Boba Fett havner i dens fordøjelse, men bliver reddet
på et senere tidspunkt i en af de bøger der fortsætter sagaen.

Faktisk er Boba slet ikke så slem en fyr når man lærer ham at kende.
Der er skrevet en hel roman om ham.

Mvh Mogens

Fra : Per K

Dato : 05-05-02 06:16

> [...]
> Var det fordi han ikke kunne tåle se sin søn blive pint? Det har han
> da kunne klare længe, så hvorfor skulle filmen lige knække nu?

Den kan jeg vist godt svare på.
Luke nævner en del gange at han stadig kan mærke det gode i sin far, så
gættet
vil være hans bløde hjerte han alligevel har over for Luke.
Men hvor mange fædre kan li at se deres børn blive pint ?

Men hvor har du hørt at der skulle komme episoderne 7-9 ?

Venligst Per

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-05-02 07:10

> Men hvor har du hørt at der skulle komme episoderne 7-9 ?

det er ikke nævnt de skulle komme, men de er oppe i kasketten på lucas og
har været det siden han lavede den første i 77

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-05-02 11:17

> det er ikke nævnt de skulle komme, men de er oppe i kasketten på lucas og
> har været det siden han lavede den første i 77

Det vil han nok benægte kraftigt selv. I forbindelse med produktionen af The
Phantom Menace forvirrede Lucas flere gange fankredsen ved at udtale, at der
ALTID kun havde været planlagt 6 episoder...det uanset, at der naturligvis
findes en bunke gamler artikler og interviews, der nævner ni film (og sågar
enkelte fra omkring 1979, der nævner 12).

Min pointe? Stol ikke på noget som helst, Lucas har udtalt. Han er berygtet
for at revidere sig selv med jævne mellemrum. Og myten, om at Lucas har
skrevet alle afsnit helt tilbage i 1970'erne, er ikke andet end netop en
myte.

MVH
Jens

Fra : Fenris

Dato : 05-05-02 12:11

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> er blandt andet berygtet for i
news:3cd5059b$0$49121$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk at have ytret:

[Episode 7-9]

> [...]
> findes en bunke gamler artikler og interviews, der nævner ni film (og sågar
> enkelte fra omkring 1979, der nævner 12).

Som jeg har forstået det har for længe siden udtalt noget i retning af at
have "stof til 9 film".
Det lykkedes ham imidlertid at koge alt stof efter A New Hope ned til 2 film.
Dermed bliver der kun tale om episode 1-6. Altså 6 film i alt.
Udtalelserne om at Star Wars handler om "The rise and fall and redemption of
Anakin Skywalker" understøtter denne forståelse.

Alt efter Jedi er altså overladt til diverse forfattere, med LucasFilm Ltd.
som "kurator" (alle historier skal godkendes af LF i synopse-form).

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-05-02 13:02

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg har forstået det har for længe siden udtalt noget i retning af at
> have "stof til 9 film".
> Det lykkedes ham imidlertid at koge alt stof efter A New Hope ned til 2
film.

Det harmonerer bare ikke særligt godt med, at udtalelserne om "en trilogi af
trilogier" også faldt længe efter produktionen af Return of the Jedi.

> [...]
of
> Anakin Skywalker" understøtter denne forståelse.

Det siger Lucas så nu. Oprindeligt udlagde han droiderne som seriens
gennemgående figurer.

MVH
Jens

Fra : Fenris

Dato : 05-05-02 13:09

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> er blandt andet berygtet for i
news:3cd51e49$0$49203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk at have ytret:

> "Fenris" <fenris@deathsdoor.com> skrev i en meddelelse

> Det harmonerer bare ikke særligt godt med, at udtalelserne om "en trilogi af
> trilogier" også faldt længe efter produktionen af Return of the Jedi.

Det udtryk har jeg så kun hørt fans bruge. Artiklerne hvor Lucas udtaler sig
om stof til 9 eller 12 film er fra før Jedi (dem jeg har set).

> Det siger Lucas så nu. Oprindeligt udlagde han droiderne som seriens
> gennemgående figurer.

Det er de jo så også stadigvæk, så det skyder ikke Anakin i sænk :)
Men det er rigtigt at det åbner for muligheden af 7-9, hvorimod
Anakin lukker for denne mulighed.

Altså ved vi i hvert fald hvad Lucas mener nu: Ingen 7-9.
Og det har han efterhånden sagt RIGTIG mange gange, i en del år...

Fra : / / dentro / /

Dato : 05-05-02 11:56

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> vil være hans bløde hjerte han alligevel har over for Luke.
> Men hvor mange fædre kan li at se deres børn blive pint ?

Ja, det ved jeg godt, men jeg undrer mig bare over hvorfor......
iiih.... jeg kan ikke forklare det..... altså.... Darth har jo været
med til at pine Luke mange gange, og hvorfor er det så lige at han
ikke kan klare at se det nu?

> Men hvor har du hørt at der skulle komme episoderne 7-9?

George Lucas har skrevet ni bøger (og ikke 6, som jeg tidligere har
kommet til at sige). Men som det også er blevet nævnt, så har Lucas
udtalt at han ikke vil lave flere film, efter 1-3 er fuldført. .
.....øv, jeg gad ellers godt have en kæmpe afslutning på historien med
noget ordentligt tjubang i... Jeg ville væe glad hvis derbare kom en
7'er til at slutte det hele af med. Men det kan selvfølgelig godt være
at man får nok efter de tre nye.

/ / dentro / /

Fra : Fenris

Dato : 05-05-02 12:27

/ / dentro / / <kena@mail.dk> er blandt andet berygtet for i
news:3cd50fe7$0$49205$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk at have ytret:

> [...]
> iiih.... jeg kan ikke forklare det..... altså.... Darth har jo været
> med til at pine Luke mange gange, og hvorfor er det så lige at han

Jeg forstår det sådan, at Luke ved at kaste sit lyssværd fra sig
og nægte at tjene kejseren efter sit raseri-anfald 10 sekunder tidligere
har vist sin far, at det _er_ muligt at forlade den mørke sides sti.

Jævnfør Lukes insisteren på at det ikke er for sent, mod Vaders
"You don't know the power of the dark side. I must obey my master."

> George Lucas har skrevet ni bøger (og ikke 6, som jeg tidligere har
> kommet til at sige). Men som det også er blevet nævnt, så har Lucas
> udtalt at han ikke vil lave flere film, efter 1-3 er fuldført. .

Lucas har nu aldrig skrevet bøger. Han holder sig til manuskripter.
De filmede SW-manuskripter er så blevet novelliseret af diverse forfattere.
Lucas har udtalt at have "stof" til 9 film, men det har alt sammen været
i hans hoved, og dét "stof" er på papiret blevet til 6 film (4 so far).