A7V333 med USB 2
Fra : John Madsen

Dato : 04-05-02 21:08

Har nogen haft problemer med få disse USB porte til at virke i XP. Jeg
oplever af og til at min mus bliver smidt af. Der kommer også af og til fejl
under opstart af windows, halvvejs henne i opstarten booter maskinen igen.

John

Fra : John Madsen

Dato : 04-05-02 21:45

Bios version 1006 og med nyeste USB drivere installeret.

Fra : henrik

Dato : 04-05-02 21:47

> [...]
fejl
> under opstart af windows, halvvejs henne i opstarten booter maskinen igen.

Det kan skyldes at du bruger den USB driver, der er asus cden. Istedet skal
du bruge den opdaterede driver der er asus homepage. Hvis du allerede bruger
denne driver kan jeg desværre ikke umiddelbart hjælpe!

mvh
henrik

Fra : John Madsen

Dato : 05-05-02 05:33

Jeg bruger den fra Asus´ s hjemmeside.

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-05-02 08:37

"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
fejl
> under opstart af windows, halvvejs henne i opstarten booter maskinen

Hvor mange rammoduler sidder der på MB'et og hvor hurtigt er frekvens og
timing sat?

/Jens Ulrik

Fra : John Madsen

Dato : 06-05-02 16:25

Et modul. 4:5

John

Fra : Jens U. K.

Dato : 07-05-02 09:28

> Et modul. 4:5
>
> John
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
Jeg

Du kan jo prøve at sætte timingen ned og se om det hjælper, hvis det gør
er det måske rammen der ikke er så god. Personligt prøvede jeg at sætte
hastigheden på rammene op og det medførte at pc'en bootede op, men engang
i mellem restartede selv og WinXP kom faktisk også med fejlmeldinger om
ram-læsning/skrivning (jeg kan ikke lige huske fejlbeskeden præcis).

Der hvor jeg vil hen med alt dette, er at du skal fjerne alle de mulige
fejlkilder der kan være... ram/-hastighed/-spænding,
cpu/-hastighed/-køling/-spænding, psu/-strømstyrke/-stabilitet,
indstikskort, bios-version, drivere osv. osv. Bare fordi det er din mus
der bliver smidt af og den bruger USB er det ikke nødvendigvis i
USB-porten problemet ligger. Sørg for at muse-driveren er opdateret og
ikke har kendte problemer med USB/WinXP/osv. Prøv med en ps/2-mus og se om
det hjælper. Hvis det gør det så prøv med andet USB-grej end musen. Prøv
USB-musen i en anden PC og se om der er problemer. Find selv på mere. Jo
mere du har prøvet jo større chance er der for at du finder den egentlige
fejl og evt. få byttet det fejlbehæftede udstyr.

Held og lykke

/Jens Ulrik

Fra : John Madsen

Dato : 07-05-02 14:51

Hej Jens Ulrik

Jeg er så småt begyndt på at udelukke. Jeg kan straks placere fejlen på mb
et eller sted. Jeg har lige skiftet fra Soltek SL-75drv5 til A7V333. På
Soltek kørte alt perfekt. Så fejlen må være et eller andet sted på MB. Jeg
kan at Asus jævnligt kommer med nye bios´, så det kan være det løser sig
selv. Jeg har testet ps2 mus, denne kører fejlfri.
Tak fordi du gav dig tid til at besvare mit indlæg.

John / kæmper videre

Fra : Mons

Dato : 07-05-02 22:51

Har oplevet det samme på et A7V266 board med XP. Musen "forsvandt" ca 1 gang
pr. måned. Jeg tog stikket ud og satte det ind igen og musen virkede igen.
Har lige skiftet til A7V 333 og venter i spænding. Bruger iøvrigt
Intellimouse explorer.

Mogens

Fra : Jens U. K.

Dato : 08-05-02 08:54

[...]

Du kan jo prøve at spørge din forhandler om der er rapporteret lignende
fejl ved MB'et/musen/begge. Det kan jo være at der er et
kompatibilitetsproblem mellem de to dele. Jeg har læst om problemer med et
SoundBlaster 5.1 Live og Asus A7M266, men det viste sig at være en
kombination af den Northbridge (686b :-/) der sidder på MB'et og det
faktum at SB vist bruger PCI-bussen lidt aggresivt. Jeg har dog selvsamme
kombination på en af mine PC'er men har formentlig været heldig med den
rette rev. af MB'et.

/Jens Ulrik

Fra : John Madsen

Dato : 08-05-02 17:04

Jeg har prøvet og sætte mus/tastatur i de 2 øverste USB porte. Dette er
version 1.1, og indtil nu har der ikke været nogen problemer.