Farvemiddel til baggrund - Hygæa ?
Fra : Michael Sørensen

Dato : 04-05-02 17:52

Er lige ved at lave en baggrund i flammingo til mit 325 liters akvarie.
Det eneste farve jeg kunne finde i byggemarkedet ( til at blande i Alfix'en)
var et Hygæa produkt der hedder Oxydbrun 6408.
Mit spørgsmål er vil det forurene mit vand ?
På bøtten står der at det er ren jernoxyd i pulverform uden bindemiddel og
at det er alkalie bestandigt.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Michael

Fra : Per

Dato : 04-05-02 18:28

"Michael Sørensen" <ms@hco.kollegienet.dk> wrote in

> [...]
> På bøtten står der at det er ren jernoxyd i pulverform uden
> bindemiddel og at det er alkalie bestandigt.

Den kan du ganske roligt bruge! Jeg har selv lavet en baggrund, hvor
jeg har brugt nøjagtig det samme produkt. Det vil ikke forurene
vandet på nogen måder.

--
Hilsen Per,
som søger arbejde som maskinmester.

To reply by e-mail remove "fjern"

Fra : ole larsen

Dato : 04-05-02 20:50

Michael Sørensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Mit spørgsmål er vil det forurene mit vand ?
>På bøtten står der at det er ren jernoxyd i pulverform uden bindemiddel og

Du kan være helt sikker på at det vil forurene.
Men da det "er" jernoksi(y)d, er det bedøvende ligegyldigt.

Ole

Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-05-02 01:36

> Du kan være helt sikker på at det vil forurene.
> Men da det "er" jernoksi(y)d, er det bedøvende ligegyldigt.
>
> Ole

Mange tak for svarene.

Mvh. Michael