Hund åd Lottomillionær!
Fra : Kosmonauten

Dato : 05-02-01 17:09

Hejsa gruppe,
denne meget "fængende" overskrift stod på forsiden af dagens BT.
Gad vide om det var fordi at manden ikke ville dele millionerne med hunden
;c)
Spøg til side, hunden(en schäfer) havde sultet fordi at manden havde ligget
død i 3 uger.
Den har jo bare været drevet af sult instinktet.

I en anden "lille" notits nævnes at en 3 længet gård brændte ned, de
mennesker som boede der nåede at alarmere brandvæsenet OG at få bragt det
allermest nødvendige i sikkerhed!
Alligevel indebrændte en hund.......................

"Bare en hund siger nogen"

Bare et par "spøjse" klip fra the real Danmark.
Fortsat snehilsen fra
Martin & Laika.

Fra : Aino

Dato : 06-02-01 09:39

Kosmonauten wrote:

> [...]
> allermest nødvendige i sikkerhed!
> Alligevel indebrændte en hund.......................

Underlig måde at prioritere på. Hvis vores hus brændte medens Pumba var
derinde, skulle der nogle meget stærke arme til at forhindre mig i at
løbe ind og prøve at redde ham - uanset hvor ufornuftigt det så end
ville være.

Jeg snakkede i øvrigt med nogle, der juleaften ville lade deres hund
blive hjemme, fordi der sker så mange indbrud den aften. Jeg ville have
Pumba med mig - bl.a. af samme grund ;0)

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-02-01 10:48

"Aino" <aij@topsoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derinde, skulle der nogle meget stærke arme til at forhindre mig i at
> løbe ind og prøve at redde ham - uanset hvor ufornuftigt det så end

Ja du må meget undskylde, men jeg synes det er dig der har en underlig
prioritering.
Jeg ville aldrig drømme om at sætte livet på spil for at redde en hund ud af
et brændende hus.
Jeg har 3 børn at tænke på, og så er det lige man må spørge sig selv hvad
der er vigtigst: At redde hunden, eller at ens børn også har en far i
morgen?
Svaret burde give sig selv.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Blue

Dato : 06-02-01 11:18

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har 3 børn at tænke på, og så er det lige man må spørge sig selv hvad
> der er vigtigst: At redde hunden, eller at ens børn også har en far i

Det er jo netop lige sket for ikke så mange dage siden at to børn stod
moderløse fordi hun partout ville redde sin kat ud af et brændende hus.
Stod jeg i samme situation ville jeg også overlade min kat til skæbnen og
lade mine børn beholde deres mor nogle år endnu.
Ved godt dette er en hundeNG, men historien passede ligesom ind her.

Det skulle da ikke undre mig om katten dukker op i løbet af et par dage, for
jeg mener da at dyr er ret gode til at komme ud hvis de kan lugte/mærke
fare.

*VH Katja

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-02-01 17:46

Vi snakkede om hvad vi ville gøre. Vi ville redde ungerne ud og lade dørene
stå åbne så dyrene kunne rede sig selv. Instinktivt ville de finde en udgang
hvis det var muligt. Vi ville kun gå ind hvis vi så det forsvarligt. Dog
bliver dyrene priorteret højere end samtlige vores ting!

R. Ilsøe

Fra : Blue

Dato : 06-02-01 20:10

--
"R. Ilsøe" <maa@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dørene
> stå åbne så dyrene kunne rede sig selv. Instinktivt ville de finde en

Ja, det mener jeg også at ha´ hørt engang.

>Vi ville kun gå ind hvis vi så det forsvarligt. Dog
> bliver dyrene priorteret højere end samtlige vores ting!

Her ville rækkefølgen også være som følger: børn, dyr og sidst materielle
goder.

*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-02-01 22:20

> Her ville rækkefølgen også være som følger: børn, dyr og sidst materielle
> goder.

Sjovt nok ville min liste inkludere min ægtefælle, men jeg er nu også så
kedelig - og relativ nygift.

Mvh Maria

Fra : Blue

Dato : 06-02-01 22:35

--

Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok ville min liste inkludere min ægtefælle, men jeg er nu også så
> kedelig - og relativ nygift.

*LOL*

Nu er jeg alene med mine unger så sikkert derfor han er glemt i farten.
Men udover det så går jeg da ikke udfra, at jeg ligefrem skal tage ham på
armen og slæbe ham ud også.

*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : Jacob Sørensen

Dato : 09-02-01 11:25

StartNettet.dk

Jacob Sørensen

---
StartNettet.dk - den ultimative startside!
http://www.startnettet.dk
"Blue" <blues@heaven.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja, det mener jeg også at ha´ hørt engang.

> Jeg ved ikke hvordan dette er med hunde, men jeg håber, at de er bedre til
det end heste.... Men jeg kunne godt tænke mig at vide det, hvis nogen ved
præcis hvordan dette forholder sig. Heste forsøger nemlig at holde sig til
det trygge (læs: stalden) hvis det brænder, hvilket jo ikke er specielt
fornuftigt. Faktisk kan det være utroligt svært at få en hest med ud af en
brændende stald, og hvis det sker er der stor chance for, at den løber
tilbage igen, når man slipper den.... Hvem sagde dumme dyr?

Fra : Aino

Dato : 07-02-01 09:01

Alex Linaa wrote:

> [...]
> Jeg har 3 børn at tænke på, og så er det lige man må spørge sig selv hvad
> der er vigtigst: At redde hunden, eller at ens børn også har en far i

Hej Alex

Jamen jeg forstår helt klart hvad du mener, og er da enig i, at det er
langt det fornuftigste. Jeg ved bare med mig selv, at var min hund ved
at indebrænde, ville jeg ikke kunne tænke så fornuftigt. Ville min nabo
til gengæld prøve at løbe ind i sit brændende hus for at redde et
kæledyr, ville jeg nok prøve at holde hende tilbage.
Og hvis Pumba indebrændte ville jeg ikke mene, at jeg havde fået reddet
det allermest nødvendige.

Men nu har jeg heller ikke børn. Jeg har før hørt, at man ændrer sine
prioriteter lidt når de kommer ind i billedet *S*

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-02-01 09:35

> [...]
> kæledyr, ville jeg nok prøve at holde hende tilbage.
> Og hvis Pumba indebrændte ville jeg ikke mene, at jeg havde fået reddet

Jeg tror vi alligevel er helt enige. Jeg ville selvfølgelig heller ikke
drømme om at slæbe noget som helst ud af et brændende hus, før jeg havde
sørget for at personer, hund, og katte var i sikkerhed, alt andet er jo en
fuldstændig sindssyg tanke. Men som gammel brandmand kan jeg sige, at det
kun er i amerikanske film man får heltestatus ved at tilsidesætte sin egen
sikkerhed for at redde et dyr ud af en brændende bygning. Blandt danske
brandmænd findes den slags mennesker kun i to kategorier: "Fjolser", og
"Døde fjolser".
Men det er en lidt tricky diskussion, for jeg tror ikke jeg ville tøve et
sekund hvis et af mine børn stadig var i huset, og det er vel ret beset også
ufornuftigt set fra de to andre børns synspunkt.

> Men nu har jeg heller ikke børn. Jeg har før hørt, at man ændrer sine
> prioriteter lidt når de kommer ind i billedet *S*

Man ændrer sit syn på mangt og meget, det er rigtigt. Måske bliver man bedre
til at lade fornuften sejre når man står som nøgleperson med et gigantisk
ansvar?

Venlig hilsen
Alex Linaa