MS Windows
briani 27239
Lansom conn. XP -> XP
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 04-05-02 16:11

Hej,

Håber der er nogle der kan give et hint.

Jeg har to maskiner på net. Begge er tilsluttet min hub, og begge
maskiner er sat til automatisk at få en IP.

Jeg har bemærket at når jeg vil tilgå min anden maskine på netværket
så går det ufatteligt langsomt.

Dvs. Jeg vælger:

"My Network Places" så
"Entire Network" så
"Microsoft Windows Network" så
"Workgroup" (Ja jeg har beholdt default) så vælger jeg den anden
computer hvorefter jeg så kan se de delte mapper.. Alt dette går
hurtigt, men lige så snart jeg vælger en af de delte mapper, går der
15-30 sekunder inden indholdet dukker op. Irriterede.

På begge maskiner har jeg WinXP Pro. UK installeret. (Den ene er
forøvrigt en bærbar).

Jeg har lige haft en anden computer stående med W98, og der var ingen
problemer.

Jeg har disablet XÅ's indbyggede firewall i begge maskiner. Jeg har
SYGATE personal firewall på begge maskiner, og har givet adgang til
at der må browses filer og mapper på lokal netværket.

Nogle der har et bud til hvad jeg skal kigge efter?

På forhånd tak..

Palle

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-05-02 16:26

Palle Hans Jensen wrote:

> Nogle der har et bud til hvad jeg skal kigge efter?

Jeg har et bud der virker på Win98/2k.

Der burde være noget der hedder "Browse Master" dybt inde i
indstillingerne for en af protokollerne. Sørg for at den står på "Yes"
ved den ene og "Automatic" på den anden.

--
..signature

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 04-05-02 18:30

Christian Andersen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har et bud der virker på Win98/2k.
>
> Der burde være noget der hedder "Browse Master" dybt inde i
> indstillingerne for en af protokollerne. Sørg for at den står på
> "Yes" ved den ene og "Automatic" på den anden.

Hmm.... Kan ikke finde noget.. Nogle der kan hjælpe?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-05-02 08:13

Palle Hans Jensen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> Hmm.... Kan ikke finde noget.. Nogle der kan hjælpe?

Det kunne jeg.... Det hjalp at fjerne Sygate Firewall

Øv!