MS Windows
briani 27239
Formatering af comp
Fra : Michael Thomsen

Dato : 04-05-02 14:52

Hejsa

Håber det er den rigtige gruppe.

Jeg har installeret WinME, og har brug for at formatere min computer, da der
efterhånden ligger så meget skrald på den, at den kører af H til. Hvordan
gør man det bedst??

Jeg har desværre ikke nogle DOS disketter, og derfor har jeg lidt svært ved
at komme ud i en DOS promt og formatere skidtet. Hvordan dælen får jeg det
formateret??

mvh
Michael

Fra : Gevaldi

Dato : 04-05-02 15:45

"Michael Thomsen" <michael.thomsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> at komme ud i en DOS promt og formatere skidtet. Hvordan dælen får jeg det

Hvis du ikke kan boote fra cdrom drevet, kan
du hente en bootdisk her:
http://www.bootdisk.com/

/Gevaldi

Fra : David Jensen

Dato : 06-05-02 07:16

Eller lave en startdisk under windows

Fra : Michael Thomsen

Dato : 06-05-02 11:14

Jeg har skam masser af bootdiske, men når jeg bruger dem, og booter op i
DOS, ja så vil den fx ikke godkende kommandoen format C: eller format d:

Så hvad gør man så?

mvh
Michael

newspB8.13165$HZ2.953691@news000.worldonline.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-05-02 15:35

Mon, 6 May 2002 12:14:05 +0200, skrev "Michael Thomsen"
<michael.thomsen@mail.dk>:

>Jeg har skam masser af bootdiske, men når jeg bruger dem, og booter op i
>DOS, ja så vil den fx ikke godkende kommandoen format C: eller format d:

Tjek at du format.exe på disketten ellers smid den på.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Pico

Dato : 06-05-02 16:07

Michael Thomsen wrote:
> Jeg har skam masser af bootdiske, men når jeg bruger dem, og booter
> op i DOS, ja så vil den fx ikke godkende kommandoen format C: eller
> format d:
>
> Så hvad gør man så?

Er du sikker på du har lagt Format.com på disken ?
I A:\> kan du skrive dir og trykke enter så kan du se om den er der.
Så vidt jeg husker kommer Format.com ikke med af sig selv når man
laver en boot diskette i Win 98.
Pico

Fra : Simon Kamber

Dato : 07-05-02 13:32

On Mon, 6 May 2002 12:14:05 +0200, "Michael Thomsen"
<michael.thomsen@mail.dk> wrote:

>Jeg har skam masser af bootdiske, men når jeg bruger dem, og booter op i
>DOS, ja så vil den fx ikke godkende kommandoen format C: eller format d:
Har du ntfs på drevene, har hørt at det skulle kunne give problemer
med formattering fra 9x bootdisks.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 07-05-02 16:18

Ja jeg bliver nødt til at spørge igen, for jeg er virkelig ikke nogen 'haj'
til det her.

Jeg står som sagt i en situation, hvor jeg skal have formateret min hardisk,
så jeg kan installere på en ren disk. Den er delt op i 3, og D og E er
formateret, og nu mangler jeg kun C. Jeg har prøvet at hente en bootdisk fra
bootdisk.com (dos622), men når PC'en har bootet op med den, kan jeg ikke
finde C drevet.

Sådan i helt normale termer, hvad skal jeg gøre for at få adgang til mit C
drev, så jeg kan formatere det. Jeg kan jo ikke gøre det fra WinME, da den
siger drevet er i brug.

Jeg ved der må være en nem måde at gøre det på, men som sagt er jeg ikke
særlig kendt på dette område.

På forhånd tak
Michael

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-05-02 01:29

Michael Thomsen wrote:

> hente en bootdisk fra bootdisk.com (dos622), men når PC'en har bootet
> op med den, kan jeg ikke finde C drevet.

Hvorfor hunden har du hentet sådan noget gammelt skrammel. Du løber i problemer
med bl.a. at dos6.22 kun kan håndtere harddiske på 2GB.
Hent en bootdisk til WinMe når du nu bruger WinMe eller lav selv en med WinMe.

> Sådan i helt normale termer, hvad skal jeg gøre for at få adgang til
> mit C drev, så jeg kan formatere det. Jeg kan jo ikke gøre det fra
> WinME, da den siger drevet er i brug.

Hvis Dine bootdisker driller, så hent Win98Se i sted for. Ellers gør du følgnde:
Put disken i diskdrevet, start maskinen og vælg start med cdrom support.
Tjeck at du har kontakt med cdromnme og skriv format C:

mvh
Henning