ATA/100 og ATA/33
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 04-05-02 13:37

Hejsa

Et lille måske dumt spørgsmål.

Kan man blande ATA100 og ATA/33 (66)?

Jeg tænker her på samme kabel - altså en HD ATA/100 og et alm. cdrom eller
DVD på samme kabel - selvfølgelig på et ATA/100-kabel.

--
Ulrik Christiansen
@: uac_dk@hotmail.com * Homepage: www.uac.dk

Fra : Ole & Christina

Dato : 04-05-02 14:13

"Ulrik Chr." <uac_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3cd3d5e5$0$49115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Et lille måske dumt spørgsmål.
>
> Kan man blande ATA100 og ATA/33 (66)?
Ja, men langsomste bestemmer hastigheden!
Dvs. dit DVD ATA100 drev kører med ATA33 sammen med den gamle ATA33 harddisk, som også sidder på kablet.

--
Mvh Ole S

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 04-05-02 15:24

"Ole & Christina" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men langsomste bestemmer hastigheden!

Ok... :-/

> Dvs. dit DVD ATA100 drev kører med ATA33 sammen med den gamle
> ATA33 harddisk, som også sidder på kablet.

Det var altså min HD der er ATA/100

Men har følgende drev:

2 HD ATA/100
1 DVD-brænder (ikke købt endnu) ATA/33 (66)
1 DVDrom ATA/33 (66)

Ville den bedste løsning så ikke være:

1. controller - ATA/100-kabel med de to HD'er
2. controller - ATA/33-kabel med DVD-brænder og DVDrom.

Og ja, der skal være både DVDrom og DVD-brænder.

??

Fra : Ole & Christina

Dato : 04-05-02 16:32

"Ulrik Chr." <uac_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3cd3eee2$0$49107$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ville den bedste løsning så ikke være:
>
> 1. controller - ATA/100-kabel med de to HD'er
> 2. controller - ATA/33-kabel med DVD-brænder og DVDrom.
Jo, sådan som jeg har forstået tingenes sammenhæng!

--
Mvh Ole S.