Bambus??
Fra : Martin Magnussen

Dato : 05-02-01 15:04

jeg har brugt bambus i mit nye akvarium, som er skruet fast i en
plasticplade og sat ned på bunden under gruset.
Men nu er det kommet noget mug lignende ting på bambusen er det normalt
eller skal de op igen, de har stået i akvariet i 6 dage.

--
M.v.h Martin Magnussen

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 05-02-01 15:18

"Martin Magnussen" <Mag@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
normalt
> eller skal de op igen, de har stået i akvariet i 6 dage.

Hejsa

Der kommer mug på dem! Det forsvinder efter et stykke tid.
Hvis du en anden gang vil undgå det, kan du ligge dem i noget
atamon-vand i et stykke tid. Sidste gang jeg lage bambus i atamon, kom
de til at ligge i vandet i to dage, men det var mest fordi jeg ikke
havde tid til at få dem brugt...

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Frede.K

Dato : 05-02-01 21:45

Ang. bambus skulle nogen have interesse i nogle tykke stammer af bambus
10-12 cm i diameter så har jeg nogle i overskud fra mit ny-indrettede
abe-bur
(ja nu har vi også sådan en størrelse i vores hjem )
Mvh Frede

Fra : Thomas Olsen

Dato : 05-02-01 22:07

Hej.

Jeg skal til at indrette mit nye akvarium, og havde tænkt mig at forsøge med
nogle bambus, skal man bare tage dem fra haven og sætte i akvariet eller
hvor for man fat i dem ??
Du nævner atamon, hvad er det ???

Thomas

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 05-02-01 22:42

"Thomas Olsen" <mistero@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
forsøge med
> nogle bambus, skal man bare tage dem fra haven og sætte i akvariet

Hejsa

Du kan i princippet godt ta' bambussen fra haven. Jeg er dog ikke sikker
på hvorlænge den vil holde. Du bør nok ta' den nu, hvor det er
frostvejr.
Jeg plejer at bruge dem som kan købes som plantepinde i supermarkeder og
planteskoler.

Atamon er et anti-svampe-middel man køber nede i sitsupermarked.
Hvis nogle i din familie selv sylter kender de det også. De bliver som
regel brugt til at "sterilisere" sylteglas :)

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-02-01 23:22

Thomas Olsen <mistero@post9.tele.dk> skrev i en
> [...]
med
> nogle bambus, skal man bare tage dem fra haven og sætte i akvariet eller

Du kan ikke være så gammel Det ville din kone have kunne fortælle
dig.
Atamon er er svampedræbende middel der bruges til at rengøre flasker og
lignende ved syltning og
henkogning.
Det kan købes i alle supermarkeder.

Carsten