Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uskarpe billeder på Canon Ixus
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 04-05-02 10:23

Hej er der nogen der også har oplevet uskarpe billeder på Canon Ixus V.

Jeg har især problemet med optagelse af billeder med optisk zoom og ved
indendørs billeder, hvor jeg slår blitzen fra pga god dagslys.

Udendørs er der ingen problemer så det kunne tyde på noget med manglende
lys.

Er der ligeledes nogen der har erfaringer/tips med at lege med de manuelle
instillinger af f.eks. blænden. Jeg synes de meget let bliver rystede når
man kører manuel blænde (må have noget med forlænget lukketid at gøre).

Jeg ville også gerne ændre blænde for at få stemningsbilleder om aftenen
indendørs (uden blits). Ved brug af blitz virker et aftenbillede så "koldt"
(ingen stemningsfuld belysning fra lamper m.v. gengives).

Henrik Hougaard

Fra : F.Larsen

Dato : 05-05-02 15:56

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg har især problemet med optagelse af billeder med optisk zoom og ved
> indendørs billeder, hvor jeg slår blitzen fra pga god dagslys.

Billederne er nok uskarpe fordi lukketiden er "lang". Jeg har god erfaring
med at bruge stativ og automatisk tidsudløser til den slags aften/nat
billeder ...

--
Flemming