Gamle kort
Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 03-05-02 23:09

Jeg havde en gang et link til gamle kort, desværre har jeg mistet dette, da
jeg i vinterens mulmende mørke havde problemet med 'puteren (den gik helt
død, men er heldigvis blevet genoplivet 8-D )
Er der derude i nattens og nettets mørke en venlig sjæl som kan hjælpe mig
med dette??
Venligst
--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Steen Mortensen

Dato : 03-05-02 23:35

måske tænker du på det her?
http://www.dhm.lm.se/prototype/eng/dhmmain.htm

Mvh Steen Erik

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 03-05-02 23:41

Hej Jytte

måske er det dette link http://www.dhm.lm.se/prototype/dan/dhmmaindk.htm

Ulla Vitus Bering
riisom-bering@mail1.stofanet.dk
www.riisom-bering.dk

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 05-05-02 00:04

> måske er det dette link http://www.dhm.lm.se/prototype/dan/dhmmaindk.htm

tak til både Steen og Ulla, det var netop dette jeg tænkte på, men mer' vil
jo gerne have mer', der var også en der den gang var så venlig at lægge en
'vejledning' i gruppen til hvordan man arbejde med disse kort så de blive
til en manerlig størrelse på skærm og udprint!! min tefalhukommelse svigter
mig og vil ikke fortælle hvor jeg har arkiveret denne vejledning - hjælp
))

Flere venlige hilsener og takker fra Jytte

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-05-02 02:57

"Jytte Frank Dekov" <jytte.dekov@mail.dk> skrev Sun, 5 May 2002 01:04:07
+0200

> [...]
>'vejledning' i gruppen til hvordan man arbejde med disse kort så de blive

Den omtalte metode virker ikke længere.

Du må enten nøjes med at se kortene on-line, eller også skal du kende
nogen der allerede har dem du har brug for.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 05-05-02 22:10

"Arne Feldborg" skrev i en meddelelse >
> Den omtalte metode virker ikke længere.
> Du må enten nøjes med at se kortene on-line, eller også skal du kende
> nogen der allerede har dem du har brug for.

Tak for udvist deltagelse jeg må jo se at leve med dette (

Venligst Jytte

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 07-05-02 12:48

Hej Jytte!

Nu har jeg ikke fulgt tråden fra start og er derfor ikke helt klar over,
hvad det er du vil med disse smukke gamle kort.
Hvis det drejer sig om, at kunne gemme kort/kortudsnit i en fil på din
harddisk til senere anvendelse i en eller anden sammenhæng, så er det ikke
noget problem, det lykkes for mig hver gang. Du behøver altså ikke at nøjes
med at se kortene on-line som Arne Feldborg skriver.

Kontakt mig, hvis det er det der er problemet.

Med venlig hilsen

Poul Erik

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 08-05-02 00:13

Hej Poul Erik, tak for interessen jeg har sendt dig en privat mail.
Venligst Jytte

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-05-02 06:51

"Poul Erik Vad Nielsen" <pevn@post6.tele.dk> skrev Tue, 7 May 2002
13:48:14 +0200

>Nu har jeg ikke fulgt tråden fra start og er derfor ikke helt klar over,
>hvad det er du vil med disse smukke gamle kort.

Spørgsmålet gik på, at det tidligere har været muligt (med en lidt
alternativ metode...) at hente de originale SID-filer for et helt sogn,
og konvertere det til tiff-billeder i høj kvalitet.

Den mulighed eksisterer ikke længere, derfor mit svar.

>harddisk til senere anvendelse i en eller anden sammenhæng, så er det ikke
>noget problem, det lykkes for mig hver gang. Du behøver altså ikke at nøjes
>med at se kortene on-line som Arne Feldborg skriver.

Ja, du kan få et mindre udsnit i en halvgod kvalitet.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Kristian Jensen

Dato : 04-05-02 17:32

Hej
Der var også et tidspunkt hvor man kunne hente gamle kort sil sin egen
computer på dette link
http://www.dhm.lm.se/gsdlager/raklms%20komp/denmark/s03209a.sid hvor
s03209a.sid er navnet på filen som man henter, men jeg kan ikke få det til
at virke er der nogle som kan ?

Kristian Jensen
http://hjem.get2net.dk/kjj

Jytte Frank Dekov <jytte.dekov@mail.dk> skrev i en