ECS K7S5A - Diske ??
Fra : Iver

Dato : 03-05-02 23:12

Jeg har lige flashet bin bios med en forkert .bin og nu er den død.

Jeg må nok investere i et nyt motherboard - SURT SHOW !

Nu går spørgsmålet på om ECS K7S5A kan køre med min gamle IBM Ultra ATA-66
disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Iver

Fra : Esben

Dato : 04-05-02 07:14

"Iver" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige flashet bin bios med en forkert .bin og nu er den død.
>
> Jeg må nok investere i et nyt motherboard - SURT SHOW !

Lort - godt det ikke var dyrere i det mindste :)

> Nu går spørgsmålet på om ECS K7S5A kan køre med min gamle IBM Ultra ATA-66
> disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Sagtens, IDE-standarden er ret bagudkompatibel.

--
Esben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-05-02 12:59

Iver <Igam@sol.dk> wrote:
> [...]
>
> Nu går spørgsmålet på om ECS K7S5A kan køre med min gamle IBM Ultra
> ATA-66 disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Nej, det er selvfølgelig bagudkompatibel. Den kan klare ATA100 og
nedefter.

--
Lars

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 04-05-02 13:59

"Iver" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nu går spørgsmålet på om ECS K7S5A kan køre med min gamle IBM
> Ultra ATA-66 disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Du kan sagtens køre ATA/66 på en ATA/100 controller.

--
Ulrik Christiansen
@: uac_dk@hotmail.com * Homepage: www.uac.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-05-02 22:24

> [...]
>
> Nu går spørgsmålet på om ECS K7S5A kan køre med min gamle IBM Ultra ATA-66
> disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Hvorfor ikke få flashet din bios om?

Der er to muligheder:

Den ene er at få flashet din bios-chip hos én der har en EEPROM-brænder. Jeg
mener der er én der gør det for en 50-er. (Niels Emil p.?)

Den anden er at finde én der har et MB mage til dit. Så booter du boardet,
skifter dets chip ud med din egen (forsigtigt selvf., og uden at slukke) og
flasher den så med den rigtige .bin-fil.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Igam

Dato : 04-05-02 23:29

Tak for dine gode forslag...

Det er ikke lykkedes for mig at finde en der har en brænder og heller ikke
en, der kunne låne mig en BIOS, så
nu har jeg købt et nyt board. Jeg er stadig interesseret i at få BIOS brændt
så en anden kan få glæde af det gamle board.

Jeg fik et ECS K7S5A med LAN til kr. 555,- hos Føniks på frederiksberg.
Boardet kører som en drøm...

Ellers kan jeg varmt anbefale Føniks. De er billige og ved hvad de snakker
om og så er der en service der siger spar 2....

Iver

Fra : Arne

Dato : 05-05-02 17:39

ja de er ikke så tossede

Eivind

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 07-05-02 01:05

> [...]

og
> flasher den så med den rigtige .bin-fil.

Er den metode ikke meget farlig? - det kræver vel bare en lille smule uheld
og så er helvede løs?

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : renekure

Dato : 09-05-02 23:02

"Iver" skrev d. 03-05-02 23:12 dette indlæg :
> [...]
ATA-66
> disk eller om det board kun kan køre med ATA-100

Jeg kører med det pågældende bundkort - og har to ATA-100 diske og Én
ATA-33 disk.
Og det fungerer uden problemer. Så svaret er: Det kan du godt.

Iøvrigt et rigtigt godt bundkort til prisen

René

http://www.kandu.dk/