MS Windows
briani 27239
hvordan deaktiverer "autowinzip" i winXP P~
Fra : j o e y

Dato : 03-05-02 21:00

???
Min WinXP associerer alle .zip-filer med dets eget "indbyggede" winzip
program - hvordan deaktiverer man det?

-joey

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 21:14

j o e y skrev:

> Min WinXP associerer alle .zip-filer med dets eget "indbyggede"
> winzip program - hvordan deaktiverer man det?

Ved at installere den rigtige WinZip f.eks.
Så bliver *.zip-filer associeret med WinZip i stedet. Det var i hvert
tilfælde det eneste der skulle til her.

Madsen.

Fra : j o e y

Dato : 04-05-02 19:32

jeg har installeret winace (som også genkender zip-filer) !!

-joey

Fra : Madsen

Dato : 04-05-02 22:05

j o e y skrev:

> jeg har installeret winace (som også genkender zip-filer) !!

Ja, men derfor er det jo ikke sikkert at zip-filer er blevet
associeret med Winace.

Se gerne: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-02 22:37

Sat, 04 May 2002 23:04:44 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> jeg har installeret winace (som også genkender zip-filer) !!
>
>Ja, men derfor er det jo ikke sikkert at zip-filer er blevet
>associeret med Winace.

Hvorfor alle de krumspring og gisninger? *.zip's association kan ses
og ændres under Mappeinstillinger | Filtyper ganske som for enhver
anden extension.

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 04-05-02 22:46

Peter Loumann skrev:

> Hvorfor alle de krumspring og gisninger?

?

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-02 23:50

Sat, 04 May 2002 23:46:15 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>?

krumspring:
>Ved at installere den rigtige WinZip f.eks.
>Så bliver *.zip-filer associeret med WinZip i stedet.

gisninger:
> derfor er det jo ikke sikkert at zip-filer er blevet associeret med Winace.

pl

Fra : Madsen

Dato : 05-05-02 02:12

Peter Loumann skrev:

> krumspring:

Ja, det var hvad der skete her. Det hjælper vel ikke ret meget at
gå ind i mappeindstillinger > filtyper og ændre associationen til et
tilfældigt program. Du skal have et program installeret som kan
håndtere filtypen. Derfor WinZip f.eks.

> gisninger:

Noget kunne jo tyde på at Winace ikke har overtaget *.zip i Joey's
tilfælde siden WinXP stadig har styringen over dem.
Det kan så ændres i Mappeindstillinger > Filtyper som du nævnede, men
min vurdering var at jeg vel ikke behøvede at fortælle det i første
omgang hvis Joey godt vidste hvor filassociationer skulle ændres henne.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-05-02 11:38

Sun, 05 May 2002 03:12:20 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>gå ind i mappeindstillinger > filtyper og ændre associationen til et
>tilfældigt program. Du skal have et program installeret som kan

Ja, vi er ikke uenige. Jeg gik bare ud fra, at Joey allerede havde
sådan et program, siden han ønskede at ændre zip-assiciationen. I
øvrigt bryder jeg mig ikke om, at programmer under install bare
overtager associationer uden at spørge, men det er en anden snak.

God søndag ønsker pl

Fra : Madsen

Dato : 05-05-02 16:28

Peter Loumann skrev:

> Ja, vi er ikke uenige. Jeg gik bare ud fra, at Joey allerede havde
> sådan et program, siden han ønskede at ændre zip-assiciationen.

Nå ok.

> I øvrigt bryder jeg mig ikke om, at programmer under install bare
> overtager associationer uden at spørge, men det er en anden snak.

Nej, det gør jeg heller ikke. Jeg kan bedst lide når de spørger først.

> God søndag ønsker

I lige måde.

Madsen.