MS Windows
briani 27239
dårlig diskette
Fra : John

Dato : 03-05-02 19:54

Hvis man på et tidspunkt har lagt nogle filer på diskette.

Og man så efter en genistallering af harddisk ikke kan åbne disketten - hvad
gør man så ?

Windows skriver bare at disketten ikke er formateret og om den skal det
nu!!!!

Findes der en måde/ programmer der kan klare det - det ¨håber jeg - det er
nemlig mine pgp-nøgler der ligger på disken.,....

John

Fra : Torbenth

Dato : 03-05-02 20:26

John skrev i meddelelsen
<3cd2dddd$0$18604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hvis man på et tidspunkt har lagt nogle filer på diskette.
>

>Windows skriver bare at disketten ikke er formateret og om den skal det
>nu!!!!

Kan du åbne den i dos? Og derefter kopiere indholdet til en mappe.
Den kan måske åbnes på en anden computer.

Mvh.
Torben

Fra : Poul Nyrop Rasmussen

Dato : 03-05-02 20:52

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> [...]

Jeg har et dårligt diskettedrev og får af og til også nævnte meddelelse,
så gør jeg sådan:

Sætter disketten ind i drevet og trykker med tommelfingeren disketten
nedaf til den får kontakt, holder den der og kan så åbne, må så bruge
venstre hånd til tasteturet, heldigvis kan jeg 100% blindskrift - så
jeg ved hvor tasterne sidder

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-02 21:55

"John" <postX@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en måde/ programmer der kan klare det - det ¨håber jeg - det er
> nemlig mine pgp-nøgler der ligger på disken.,....

Uden dog at vide det med sikkerhed, kan jeg ikke tro at du finder noget
software der kan hjælpe dig.

Prøv i stedet at finde et andet diskettedrev. Jeg har i tidens løb haft bøvl
med så mange diskettedrev at der en én komponent, som følger mig hver gang
jeg opgraderer computeren - Rigtigt gættet; mit diskettedrev, for gennem de
sidste 9 år har det bevist at det bare funker.

Er du lidt heldig kan du finde et andet drev evt. i en vens computer som kan
læse din halvdårlige diskette og så kan du jo kopiere dem over på et andet
medie.

Held og lykke med projektet

Claus