Kald mig gammeldags, men --- citater om or~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-05-02 19:19

Jeg fik sendt kopi af noget ng-skriveri om mig på dk.sniksnak,

hvor der blev påstået, at jeg hader kvinder, og at citater bør aldrig føjes
til et indlæg i større antal end TRE!

Det er frivilligt at læse kun 3 hvis jeg overfodrer - og evt tage de næste 3
den næste dag!

Og det er tilladt at skumlæse - og skimme hen over dem, der pga længe eller
forfatter næppe er ens smag.

Jeg har lige opdateret vedr de emneordnede aforismer på www.glistrup.com -
her om _ORGASME_

" Sexlivet er i sig selv bedøvende ligegyldigt. Og selv om orgasme
kan være meget spændende, så er den hurtigt overstået. Det, mennsker bør
søge hos hinanden, er hensynsfuldhed, omsorg, poesi og ømhed - først og
sidst. Elsa Gress

" Den glæde, som en orgasme giver en kvinde, rangerer på hendes
værdiskala langt efter den, som hun får ved ata deltage i et cocktail party
eller ved at købe et par auberginefarvede lakstøvler. Esther Vilar

" Denne lille latterlige krampetrækning. Elsa Gress

" Hoss visse kvinder tager det en hel del tid at opnå orgasme. Før man
binder sig til en sådan partner, skal man være sikker på, at man er villig
til at reservere f. eks. juni måned, og at man får smørrebrød bragt ind.
Bruce Jay Friedman

"One orgasm in the bush is worth two in the hand. Graffiti

Orgasme er som et svagt angreb af apoplexi. Demokritus

Trods årtusinders erfaring ved manden stadigvæk lige så lidt om kvinden
som maddiken om ferskenkerner. Norma Woods

Kvinder er aldrig afvæbned af komplimenter mænd er altid
det er forskellen på kønnende Oscar Wilde

Women have intelligence; men have character and passion. Nietzsche

Women love us for our faults.If we have enough of them
they will forgive us everything.even our intellects
Kvinder elsker os for vores fejl.hvis vi har nok af dem
de vil tilgive os alt selv vores interligens Oscar Wilde

Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv tro
fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?- Nietzsche

For hvis hun begynder at sige sandheden, skrumper sikkelsen i
spejlet ind; hans livsduelighed formindskes.
Hvordan skal han blive ved at dømme, bringe kultur til de infødte, give
love, skrive bøger, klæde sig ud og holde taler ved middagsselskaber,
medmindre han kan se sig selv i dobbelt størrelse ved morgenmaden og
frokosten?Virginia Woolf citeret af H Lerner i Kvinders selvbedrag 1929

Sæd får succes hvis kvinden får orgasme. To engelske biologer, Robert
Baker og Mark Bellis, har opdaget, at hvis kvinden får orgasme lige før
eller inden for 45 min. efter mandens udløsning, beholder hun langt mere sæd
inden i sig, end hvis hun ikke havde fået orgasme. Forsøgene viser, at i de
perioder, hvor kvinden er utro, beholder hun mindre sæd fra sin
hverdags-partner inden i sig. Under stævnemøder med elskeren får hun
derimod hyppigere orgasme. De engelske forskere mener derfor, at orgasmen er
kvindens ubevidste middel til selv at vælge, hvem hun vil besvangres af.
Den amerikanske forsker Stephen Jay Gould mener, at kvinders orgasme har
lige så stor en funktion som mænds brystvorter og en blindtarm.
Illustreret Videnskab nr. 10/96.p26

Hvis du vil elskes, vær elskelig. Ovid

Bortset fra kønsorganerne, de sekundære kønskendemærkers og orgasmens
særpræg findes der ingen virkelige forskelle mellem mand og kvinde. Kate
Millett

MANDEN Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt!
Er det ikke en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger
ham jo ikke dertil?

KONEN I SENGEN(SENGEN ER KVINDERS PRÆDIKESTOL): Du tvinger vist Ingen til at
gi'e Dig Noget, kjere Johan, dertil er Du altfor ædel og uegennytting

MANDEN .Og Skavanken, den behøver jeg da ikke at tale om?

KONEN: Du veed jo slet ikke om Hesten feiler noget, Du troer det jo kun.Ja,
ikke sandt?

SMIGRET MAND: Jeg kan jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød
Kone, Godnat! Fritz Jurgensen

Through love, Women actually become what they appear to be in the
imagination of their lovers. Nietzsche

Women make fools of the spiritual men. And when, as men, they´ve
gone flop in their spirituality, they can´t pick themselves up whole any
more. So they just crawl, and die detesting the female, or the females, who
made them fall. DH Lawrence

Kysset er den mest oprigtige form for smiger. Anonym

No man has ever lived that had enough, / Of children's gratitude or
woman's love. William Butler Yeats

Kys er, hvad der er blevet tilbage af paradisets sprog. Joseph Conrad

Kjønnene tar feil av hverandre. Det fører til at de egentlig bare
ærer og elsker seg selv (eller sitt eget ideal, for å uttrykke det noe
mildere -). Derfor ønsker mannen seg en fredsommelig kvinne, - men nettopp
kvinnene er vesentlig ufredsommelige, som kattene uansett hvor mye de har
øvd seg på å gi inntrykk av fredsommelighet. Nietzsche

Jeg oplever clitoris-orgasmerne for "marxistiske, subjektorienterede
individualistiske lyst-oplevelser" og vaginal orgasmerne for "dionysiske
zen, buddhistiske lyst-oplevelser" Maria Damsholt

May I Feel Said He?-may i feel said he-(i'll squeal said she-just once
said he-it's fun said she)--(may I touch said he-how much said she-a lot
said he)-why not said she--(let's go said he-not too far said she-what's too
far said he-where you are said she)--may i stay said he-(which way said
she -like this said he-if you kiss said she)--may i move said he-is it love
said she)-if you're willing said he-(but you're killing said she--but it's
life said he-but your wife said she-now said he-ow said she--(tiptop said
he-don't stop said she-oh no said he)-go slow said she--(cccome? said
he-ummm said she-you're divine! said he-(you are Mine said she) -EE Cummings

[...]

Sex! - Jeg ved, det gør folk glade, men for mig er det som at drikke en
kop te Cynthia Payne

Sex er til af begynde med ganske tilokkende, men det, der tæller i
længden, er magt. Jiang Qing (hustru til Mao)

She deceiving, I believing;/ What need lovers wish for more? Sir Charles
Sedley

We don't love a woman for what she says, we like what she says because we
love her. Andre Maurois

Hos kvinden opstår lysten til at behage før trangen til at elske.
Ninon de Lenclos

After a personal quarrel between a man and a womean , the former
suffers chiefly from the idea of having wounded the other, while the latter
suffers chiefly from the idea of not having wounded the other enough. Thus
she will endeavour by tears, sobs and discomposed mime to make his heart
even heavier. Nietzsche

Women are a decorative sex.They never have anything to say, but
they say it charmingly. Oscar Wilde

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46