Need for speed, kan den ikke køre under xp~
Fra : Noller

Dato : 03-05-02 18:49

Jeg kan ikke starte Need for speed 4 High stakes på min nye maskine med win
xp,
på den gamle med win me kører den godt nok, jeg kan godt køre
nfs 3 og nfs 5 porche men ikke 4'eren, jeg får en fejlmeddelelse
når jeg prøver at starte med nfshs.exe "dette er ikke et gyldigt win32
program".
Hvis det er fordi den ikke kan køre under xp må der være andre der har
oplevet
det samme.

Noller.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-05-02 19:19

Noller wrote:

> Hvis det er fordi den ikke kan køre under xp må der være andre der har
> oplevet
> det samme.

Fundet med Google på et øjeblik:

http://www.myshipmates.net/xpsc/guestbook.asp?action=search_results

Derfra kan du komme videre til mere info med evt. løsninger.

Mvh

Bruno

Fra : Noller

Dato : 03-05-02 20:08

Ingen løsninger blot flere indlæg med samme problem, men ingen svar.
Noller.

Fra : Karsten Borchers

Dato : 04-05-02 01:44

Ved at ved NFS 5 kan man enten omdøbe eller fjerne filen "gimme.dll".
Ved ikke om det også er tilfældet ved resten af NFS serien ?

Karsten Borchers
www.simracing.dk

Fra : Kelloggs

Dato : 04-05-02 18:06

"Karsten Borchers" <karsten@borchers.dk> wrote in message
> Ved at ved NFS 5 kan man enten omdøbe eller fjerne filen "gimme.dll".

Det er da det ringeste fix jeg længe har hørt om.
Jeg heller ikke har kunne få ordetligt liv i NFS5 på WinXP, introen kørter
godt nok men så kom jeg heller ikke længere.
Nu har jeg omdøbt filen og så spiller det, underligt

> Ved ikke om det også er tilfældet ved resten af NFS serien ?

Jeg tror ikke det hjælper på NFS4 da det vist er en anden type problem.
(filen findes slet ikke)
Desuden så er der også grafikproblemer med NFS4, hvis man har et af de nyere
grafikkort så kan 3DSetup.exe ikke finde ud af hvilket et man har. F.eks.
med et Kyro II og et GeForce3 Ti200 kan man kun vælge software Renderer og
det spiller jo ligesom ikke.

Mvh
Henrik

Fra : Kelloggs

Dato : 04-05-02 19:06

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> med et Kyro II og et GeForce3 Ti200 kan man kun vælge software Renderer og

Så kom løsningen til NFS4
Installer denne patch og voilá, så kører spillet
http://www.earacing.com/patch/NFSHSpatch4_50.exe
Med hensyn til grafikken, så kunne jeg godt vælge noget Direct3D, selvom den
brokkede sig over at min kort ikke kunne køre det, men det virker fint.

Mvh
Henrik

Fra : Karsten Borchers

Dato : 05-05-02 10:59

> [...]
> godt nok men så kom jeg heller ikke længere.
> Nu har jeg omdøbt filen og så spiller det, underligt

Hvis det spiller, hvorfor er det så en ringe fix ?

Borchers

Fra : Kelloggs

Dato : 05-05-02 12:10

> Hvis det spiller, hvorfor er det så en ringe fix ?

Normalt skal man hente en patch, starte spillet op på en speciel måde el.
lign., men det med at bare slette en .dll-fil, den har jeg godt nok ikke set
før. Men som du siger det spiller og det er hovedsagen, jeg undrede mig bare
over "fixet"

Fra : --=([ Cerberus the H~

Dato : 06-05-02 22:08

Den autoriserede måde at få NFS5 til at køre på XP er at opdatere Windows.
Kompatibilitetspakke 2 gør det muligt at køre NFS5 uden problemer,
ihvertfald ifølge MS... har ikke lige prøvet selv endnu...

Cerb

On Sat, 4 May 2002 02:44:08 +0200, "Karsten Borchers" spent some time
writing this:

--
Visit my website, Cerberus' Hot Spot:
http://www.geocities.com/cerberus_hotdog

Fra : Kelloggs

Dato : 06-05-02 22:17

"--=([ Cerberus the Hot Dog ])=--" <cerberus@mail-telia.dk> wrote in message
> Den autoriserede måde at få NFS5 til at køre på XP er at opdatere Windows.
> Kompatibilitetspakke 2 gør det muligt at køre NFS5 uden problemer,
> ihvertfald ifølge MS... har ikke lige prøvet selv endnu...

Hvad er det lige for en pakke du snakker om der ?
Hvis jeg kører en "windows update", får jeg af vide at alt er hentet ned

Fra : Emil Jensen

Dato : 08-05-02 08:00

Jeg er nok ikke til megen hjælp, men jeg kan fortælle at jeg kører NFS
4 + NFS 5 under Windows XP Home Edition på en AMD Palomino 1600+ med
en GeForce 2 MX400 (64MB RAM), uden problemer... Jeg har opdateret
mine GeForce detonator drivers til de sidste nye, opdateret DirextX
til 8.0 plus at jeg via windowsupdate har opdateret Windows XP. Bare
så at I ved, at det ER muligt at få spillene til at køre på en Windows
XPer.

Mvh

Emil

Fra : Kelloggs

Dato : 08-05-02 18:21

"Emil Jensen" <emil@jensen.tf> wrote in message
> [...]
> til 8.0 plus at jeg via windowsupdate har opdateret Windows XP. Bare
> så at I ved, at det ER muligt at få spillene til at køre på en Windows

Det ved vi jo godt