Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
www.topvisionshop.de
Fra : Pipeline

Dato : 03-05-02 17:22

Jeg bestilte et Canon A40 hos ovenstående d. 13. april, pengene blev hævet
fra min konto d. 25. april, men kameraet har jeg endnu ikke set noget til!
Jeg har sendt to mails til dem d. 25/4 og i går, men har ikke fået noget
svar.

Er der nogen her der har handlet med dette firma, og hvis ja, hvad var så
jeres erfaringer?
Hvis ikke kameraet (eller i det mindste et svar) er mig i hænde senest på
onsdag, går jeg i banken og beder dem om at tilbageføre pengene.

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Trickysparrow

Dato : 03-05-02 17:48

Pipeline wrote:
> [...]
> Hvis ikke kameraet (eller i det mindste et svar) er mig i hænde
> senest på onsdag, går jeg i banken og beder dem om at tilbageføre

Bestilte onsdag 17/4 (om aftenen) fik kameraet torsdag 25/4.
Så jeg kan ikke klage over deres service.

Martin.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-05-02 19:47

> Bestilte onsdag 17/4 (om aftenen) fik kameraet torsdag 25/4.
> Så jeg kan ikke klage over deres service.

De skriver der er "delivery time" på A40, så kan du ikke skrive når du får
svar og gerne svaret . Jeg tænker nemlig på at købe Min.S404 der, og der
er oxo d.t..

JMR

Fra : Pipeline

Dato : 04-05-02 02:10

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3cd2db56$0$78684> De skriver der er "delivery time" på A40, så kan du
ikke skrive når du får
> svar og gerne svaret . Jeg tænker nemlig på at købe Min.S404 der, og
der
> er oxo d.t..
>
> JMR

Jeg har set at der står "delivery time", betyder det at der er udsolgt?
Men jeg forstår nu ikke hvorfor de ikke svarer på de mails man sender.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-05-02 06:07

> Jeg har set at der står "delivery time", betyder det at der er udsolgt?

At der er leveringstid, dvs. det højest sandsynligt bliver leveret uger
efter bestillingen. Prøv at "snakke" tysk med dem, et sted på
altalavista.com er der en online oversætter.

JMR

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-05-02 09:27

> Jeg har set at der står "delivery time", betyder det at der er udsolgt?
Ja, eller ihvertfald at der er lidt længere leverings tid...

> Men jeg forstår nu ikke hvorfor de ikke svarer på de mails man sender.
Hva email skriver du til ?

Fra : Pipeline

Dato : 04-05-02 14:28

sales@topvision.lu

Fra : Anders Bystrup

Dato : 04-05-02 15:54

Jeg bestilte ved dem den 15/4 - Har også prøvet et emaile til dem for at
høre om de havde sendte det eller hva' - men de svarer åbenbart ikke på
mails.
Så jeg ringede derned i mandags hvor jeg fandt ud af at mit kreditkortnummer
ved en fejl ikke var kommet med på ordren - men de lovede at sende det samme
dag (29/4). Jeg ringede derned igen fredag og de bekræftede at de sendte det
mandag så jeg går bare og venter på posten (som normalt udviser et
usædvanligt niveaue af inkompetance i mit område) får snøvlet sig sammen til
at komme med det

Men hvis du er i tvivl om noget så ring til dem - de er flinke nok og taler
alle rimeligt engelsk.

Anders

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-05-02 18:19

> Men hvis du er i tvivl om noget så ring til dem - de er flinke nok og
taler
> alle rimeligt engelsk.

Hvis de ikke ulejliger sig med at besvare en mail, bliver det hurtigt dyrt
tjente/sparet penge. Det nemmeste er at få banken til at tilbageføre
pengene, og finde et andet sted at handle.

JMR

Fra : J@N

Dato : 04-05-02 17:04

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har sendt to mails til dem d. 25/4 og i går, men har ikke fået noget

Vil umiddelbart mene at det er forkert at hæve pengene fra din konto, hvis
ordren ikke er ekspederet og kameraet er afsendt.

Jan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-05-02 18:25

> Vil umiddelbart mene at det er forkert at hæve pengene fra din konto, hvis
> ordren ikke er ekspederet og kameraet er afsendt.

Du har ret ud fra et moralsk synspunkt, men juridisk er vi i en gråzone. Det
er derfor at man kan få bankerne til at tilbageføre betalingen, til de
forhandlere som ikke holder det de lover.

JMR

Fra : J@N

Dato : 05-05-02 08:56

> [...]
> er derfor at man kan få bankerne til at tilbageføre betalingen, til de
> forhandlere som ikke holder det de lover.

Ja, men hvis firmaet krakker i mellemtiden, så bliver det vanskeligt at få
sine penge retur.

Jan

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 05-05-02 13:18

Og også ulovligt hvis det var et dansk firma. I lov om betalingskort står
der, at beløbet IKKE må hæves før varen forsendes til kunden. Men denne
danske lov gælder jo ikke i tyskland. Om de har en tilsvarende dernede vides
ikke.