Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken Flash til G2?
Fra : Bent

Dato : 03-05-02 16:27

Hej Group

Jeg står og skal til at købe et Canon G2 kamera, men kan ikke bestemme mig
hvilken ekstern flash jeg skal købe.

Hvad er forskellen på SpeedFlash 220 og 420?
Hvad kan anbefales?

Jeg regner med at købe et 256 mb flashram kort, og måske et ekstra batteri.
Er der andet der et en must at have til dette kamera.

På forhånd tak

BENT

Fra : Bent

Dato : 03-05-02 16:50

Lige et ekstra spørgsmål.
Nogen der ved om dette kamera kan bruge et Sandisk Ultra CF 256 mb flash
kort? (får til 1587 hos itbutikken)

Fra : Per Madsen

Dato : 03-05-02 21:20

Dit G2 kan kun køre sammen med en af følgende 3 flash: Canon Speedlite
220EX, 420EX eller 550EX.
Jeg har selv et G2, og håbede, at kunne spare en del kroner på at købe en
uoriginal, men ak.... den virkede overhovedet ikke, d.v.s. den kunne fint få
den motorzoom der var på flashen til at virke sammen med kameraets zoom, men
skyde flashen af ... ikke en sk... skete der. Min fotomand måtte så have fat
i Canon Danmark, og måtte beskæmmet meddele at G2'eren kun kører med de
ovennævnte tre modeller flash. Lidt af en kedelig opdagelse, når man nu har
købt apparatet.

Så det er op med den store pengepung, for en 220EX koster 1584 på nettet, og
omkring 2200 hos en fotofagmand. Surt men desværre sandt.

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Morten Sørensen

Dato : 03-05-02 21:24

> Jeg regner med at købe et 256 mb flashram kort, og måske et ekstra
batteri.
> Er der andet der et en must at have til dette kamera.

Hej Bent og NG

Jeg har lige fået et G2 med 1GB microdrive

Det kører fantastisk - også hastighedsmæssigt.

/Morten

Fra : Bent

Dato : 04-05-02 07:34

Takker for svarene.

Jeg fik et link tilsendt til Canons europæiske hjemmeside, hvor de har
beskrevet deres flashes:

http://www.canon-europa.com/products/products.html
vælg: Cameras.
vælg: SLR camaras and Lenses (ikke digital)
vælg: Speedlights.

Bare hvis der skulle være andre der sad med samme spørgsmål.....

Mvh
Bent

Fra : J@N

Dato : 04-05-02 16:59

"Bent" <kzzeezzer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken ekstern flash jeg skal købe.
>
> Hvad er forskellen på SpeedFlash 220 og 420?

Jeg vil anbefale en 420EX, der får du meget mere for pengene, højere ledetal
samt den kan fungere som slave sammen med en 550EX.
220EX er også en ældre model, og efter min mening alt for dyr i forhold til
ydelsen.

Jan

Fra : Bent

Dato : 04-05-02 17:29

Takker for svarene.
Det bliver en 420EX så. Så må jeg jo håbe at den er de ekstra 500 værd......