Excel X er lige så ustabilt som Word X.
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 16:29

Jeps, ned brager det. Uden at gemme mit arbejde.

Jeg er ikke imponeret.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-02 16:39

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeps, ned brager det. Uden at gemme mit arbejde.
>
> Jeg er ikke imponeret.

hvad laver du ? :)
jeg har kørt firmaregnskab uden et crash siden den kom...
eneste sure ting har været at jeg skulle "høj kvalitet" når der skal
udskrives ellers kommer der ikke noget ud
(epson 740)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 16:52

On 3.5.2002 17:39, in article 1fbmbln.351fgz1t5vmpsN%kiaikidoREMOVE@mac.com,
"Michael Holm" <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> eneste sure ting har været at jeg skulle "høj kvalitet" når der skal
> udskrives ellers kommer der ikke noget ud

Jeg har samme Epson 740, og den kan det hele Š i Office v. X
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-02 17:25

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jeg har samme Epson 740, og den kan det hele Š i Office v. X
> --

dejligt at hører (læse) har du været inde og se i pagesetup, hvad
kvalitet den skriver ud i...?

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 18:47

On 3.5.2002 18:24, in article 1fbmdr2.1d2hn97qc05piN%kiaikidoREMOVE@mac.com,

> dejligt at hører (læse) har du været inde og se i pagesetup, hvad
> kvalitet den skriver ud i...?

Ja, ja ‹ lige fra en hurtig sort/hvid 360 dpi til en 1440 i farver ‹ det ser
man da for resten ikke i page set up men i print?
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-02 19:11

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Ja, ja ‹ lige fra en hurtig sort/hvid 360 dpi til en 1440 i farver ‹ det ser
> man da for resten ikke i page set up men i print?

så er det ikke det samme vi taler om den del du nævner er jeg med
på ! Men inde i Excel kan man under pagesetup lave nogle
printindstillinger : se billed her: http://217.157.188.253/pageset
hvis jeg sætter den på normal, kommer der en blank side ud
har godt nok ikke testet det under 10.0.4, kun under 10.0.4..

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 20:55

On 3.5.2002 20:10, in article 1fbmify.88byu87mi9qcN%kiaikidoREMOVE@mac.com,

> [...]
> hvis jeg sætter den på normal, kommer der en blank side ud
> har godt nok ikke testet det under 10.0.4, kun under 10.0.4..

Oh. Sorry! Du mener, at du ikke har 10.1.4 ??? Det må du hellere skynde dig
at få! Jeg kan desværre ikke teste page set up i Excel lige nu, da jeg
netop er løbet tør for sortŠ
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-02 22:47

> Oh. Sorry! Du mener, at du ikke har 10.1.4 ??? Det må du hellere skynde dig
> at få! Jeg kan desværre ikke teste page set up i Excel lige nu, da jeg
> netop er løbet tør for sortŠ

Shame on you, jeg fik 10.1.4 sekundet efter den blev frigivet ! jeg
mener at jeg har ikke taget mig sammen til at ændre indstillinger i
Excel, det funker jo som det står, jvf. ovenstående link, - men nu skal
jeg skrive faktura'er ud søndag, så må jeg prøve
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 23:55

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> hvad laver du ? :)

Sidder og propper tal ind i et timeregnskab jeg har fået tilsendt fra
en PC fra Excel 95 oder so. Eftersom jeg vil have et skærmdump af
dialogboksen til samlingen (noget skal der jo på macadressen) vil jeg
nok forsøge at gentage stuntet en af de kommende dage.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 16:50

On 3.5.2002 17:28, in article kkoffxw8r0.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Jeps, ned brager det. Uden at gemme mit arbejde.
>
> Jeg er ikke imponeret.

Mit Office v. X kører klippestabilt. Prøv at se på
mixrosoft.public.mac.office.word ‹ der er der nogle tråde om det.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-05-02 22:31

<ravn@mac.com> wrote:

> Jeps, ned brager det. Uden at gemme mit arbejde.
>
> Jeg er ikke imponeret.

Heller ikke jeg.

Så sent som her til aften gik det ned med et brag, menubjælken med
ævlemenuen forsvandt, og en dialogboks om at Word var gået ned og havde
efterladt alt andet urørt dukkede op. Klikkede man på dialogboksen gik
der badebold i den, klikke man i finder, var alt ok. Kørte en gang top
for at slå nogle MS processer ihjel, men der var ingen. Prøvede at
starte Word igen, whaamo, ned gik finder og word, som lige nåede at
vise splash screen. Prøvede at forcequit, ingen repsons. Dialogboksen
fra word vedblev at være synlig, og flød oven på alle andre vinduer.
Måtte ty til en afbryderknap restart.

Er det hvad man kalder en kernel panic?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 23:57

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Er det hvad man kalder en kernel panic?

Nej. Du er ikke i tvivl hvis den går i kernel panic. (En masse tekst
plastret ud over dt hele, jeg kan dog ikke huske om den slår Aqua fra
først).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-05-02 00:41

In article <kkr8ksx2l5.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjørn Ravn Andersen
<ravn@mac.com> wrote:

> Nej. Du er ikke i tvivl hvis den går i kernel panic. (En masse tekst
> plastret ud over dt hele, jeg kan dog ikke huske om den slår Aqua fra
> først).

Uha, jamen sådan en har jeg også haft, på min anden dag med OS X tror
jeg [er nu på niende]. Der måtte jeg også ty til reset-knappen.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-02 06:45

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Uha, jamen sådan en har jeg også haft, på min anden dag med OS X tror
> jeg [er nu på niende]. Der måtte jeg også ty til reset-knappen.

Jeg har ikke haft en længe, men jeg har ikke luret om det er fordi jeg
holder mig på de trygge, trådte stier, eller om det er fordi Apple har
fået fikset de værste fejl.

Det er dog rart at det at et Microsoftprogram går i gulvet (jeg tror
ikke importfiltrene er gode nok) ikke trækker hele maskinen med sig.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-05-02 02:49

In article <030520022331139707%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> vise splash screen. Prøvede at forcequit, ingen repsons. Dialogboksen
> fra word vedblev at være synlig, og flød oven på alle andre vinduer.

En anden gang kan du prøve at skifte opløsning fro at se om det hjælper
(eller lukke andre programmer så du ikke mister ugemte data, og derefter
gå ned på den lokale (net)cafe og lukke den pæææænt ned med "sudo
reboot" over ssh)

> Er det hvad man kalder en kernel panic?

nej

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 13:27

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> (eller lukke andre programmer så du ikke mister ugemte data, og derefter
> gå ned på den lokale (net)cafe og lukke den pæææænt ned med "sudo

Hvilken adresse har ens computer egentlig nede fra netcaféen? Og vil
alle Half Life-spillerne ikke undre sig lidt over, hvad man laver?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-05-02 13:46

In article <1fbnxcy.i8i5qs1ttdediN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Hvilken adresse har ens computer egentlig nede fra netcaféen?

Hvis man har en dynamisk dns service eller fast ip er det ikke så svært
at huske, hvis man har dymnamisk IP skal man selvfølgelig lige hitte den
inden man smidder hjemmesutterne. Sidder man bag en router uden at
forwardet den rette port er det lidt sværere

> Og vil alle Half Life-spillerne ikke undre sig lidt over, hvad man
> laver?

Muligvis, men det tager ikke mere end minut, så det er ikke sikkert de
opdager det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 16:06

> [...]

> forwardet den rette port er det lidt sværere
> Muligvis, men det tager ikke mere end minut, så det er ikke sikkert de

Meeen er det så slemt at slukke på den hårde måde? Det er trods alt en
lille smule besværligt og tidskrævende at køre ned til netcaféen i
forhold til bare at hive stikket ud. Hvordan skal man f.eks. forklare
det for lægmand. Jeg tror nemlig, at ikke-nørder vil synes, jeg er noget
gak-gak, hvis jeg gør som du foreslår.
Nå ja, er SSH ikke noget, man lige skal installere først?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 10:50

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> forhold til bare at hive stikket ud. Hvordan skal man f.eks. forklare
> det for lægmand. Jeg tror nemlig, at ikke-nørder vil synes, jeg er noget

synes de ikke det underalle omstændigheder?

> Nå ja, er SSH ikke noget, man lige skal installere først?

nej - du slår det til i sharing panelet (remote access)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 15:02

In article <1fbob5d.19n66p1a4myjvN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> synes de ikke det underalle omstændigheder?

Nå jo, det havde jeg lige glemt.

> nej - du slår det til i sharing panelet (remote access)

Jeg kunne nu godt tænke mig at prøve det. Om ikke fra netcaféen, så fra
en anden computer. Det må være kontrolpanelet Deling på dansk. Er det så
"Arkivdeling" eller "Webdeling", der skal slås til? Der skal vel også
kryds i "Tillad log ind udefra".
Bruger man så bare browseren i den anden computer og skriver
IP-adressen i den?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-05-02 17:53

> [...]

> kryds i "Tillad log ind udefra".
> Bruger man så bare browseren i den anden computer og skriver

Du kan nøjes med at afkrydse "Tillad log ind udefra". På den anden
computer åbner du en terminal og skriver ssh <ip-adresse>. Hvis du
bruger en browser og har slået webdeling til ja så får du fat i dine
hjemmesider eller Apache's standardsider.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 19:01

In article <1fbq48m.gf5sf172wncwN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Du kan nøjes med at afkrydse "Tillad log ind udefra". På den anden
> computer åbner du en terminal og skriver ssh <ip-adresse>.

Det vil jeg da prøve. Gad vide, om jeg kan finde en terminal i en
Windowscomputer? Jeg vil straks tage ind på arbejdet og se.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-02 21:09

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> Det vil jeg da prøve. Gad vide, om jeg kan finde en terminal i en
> Windowscomputer? Jeg vil straks tage ind på arbejdet og se.

Du skal bruge en ssh-klient paa Windowsmaskinen. Find "putty" med
Google, og brug den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 21:24

In article <kkn0veuzkd.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Du skal bruge en ssh-klient paa Windowsmaskinen. Find "putty" med
> Google, og brug den.

Er det virkeligt ikke indbygget? Vi bruger Windows NT. Jeg troede, det
var ret prof. Men måske er visse ting spærrede på vores maskiner. Jeg
kan f.eks. ikke få lov til at installere Quicktime på dem, men andre
lignende ting downloader og installerer de rask væk. Men tak for rådet,
jeg vil lede efter det.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-02 21:30

> [...]

> kan f.eks. ikke få lov til at installere Quicktime på dem, men andre
> lignende ting downloader og installerer de rask væk. Men tak for rådet,

Det er en enkelt EXE fil som du bare kan klaske ind paa skrivebordet.
I modsaetning til QuickTime kraever den ikke at hive zillioner af
filer ind i systemomraadet, og kraever derfor ikke superbrugeradgang.

Mht hvorfor det ikke er der i forvejen, saa putter Microsoft kun de
ting paa som de kan tjene penge paa. SSH kan de ikke tjene penge paa.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 21:43

In article <muenster-2C6AD8.16020505052002@news.tele.dk>,
> [...]

> en anden computer. Det må være kontrolpanelet Deling på dansk. Er det så
> "Arkivdeling" eller "Webdeling", der skal slås til? Der skal vel også

"Tillad log ind udefra" er tilstrækkeligt. Du behøvs end ikke en anden
computer idet Mac OS X er et multiuser os.

> Bruger man så bare browseren i den anden computer og skriver
> IP-adressen i den?

det er meget værre: i terminalen

"ssh vilkårlig-bruger-på-maskinen@ip-adresse

Du kan også logge ind fra din PB via MacOS9 programmet MacSSH. I de
sidste par dage har jeg idernedded via en ssh-klient og en vnc-klient på
et mac OS 9 basseret toiletbræt med airport.

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-05-02 13:32

In article <mmevaa.mi.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> (eller lukke andre programmer så du ikke mister ugemte data, og derefter
> gå ned på den lokale (net)cafe og lukke den pæææænt ned med "sudo

Ok, det skal jeg huske, selvom jeg lige skal blive rigtig god ven med
ssh først.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-05-02 03:51

On 3.5.2002 23:31, in article 030520022331139707%spamthis@verture.net,
> [...]

> vise splash screen. Prøvede at forcequit, ingen repsons. Dialogboksen
> fra word vedblev at være synlig, og flød oven på alle andre vinduer.

Der skulle komme en stor update her i slutningen af maj, starten af juni,
hvor der er en masse bugfixes ‹ og, namme nam, bliver indført Quartz på
teksten, hvis du forstår, hvad jeg mener. Jeg har før været AppleWorks
fan, men er nu blevet en stor fan af Office v. X. Hos mig kører det
bare. Og det er lækkert, også at se på.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-05-02 10:43

In article <B8F9191E.192C0%david@blangstrup.dk>, David Blangstrup
<david@blangstrup.dk> wrote:

> Der skulle komme en stor update her i slutningen af maj, starten af juni,
> hvor der er en masse bugfixes ‹ og, namme nam, bliver indført Quartz på
> teksten, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Oh, din gris, jeg elsker når du taler om Quartz.

(;

Men det lyder jo altsammen meget lovende.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-05-02 15:06

On 4.5.2002 11:43, in article 040520021143027166%spamthis@verture.net,
"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote:

> Oh, din gris, jeg elsker når du taler om Quartz.

Grisevasker, tak.

> (;
>
> Men det lyder jo altsammen meget lovende.

Jeg glæder mig i hvert fald som et rent svin

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark