MS Windows
briani 27239
Almindelig bruger i Windows XP
Fra : Christian Andersen

Dato : 03-05-02 15:55

Hejsa.

Jeg kører med XP og er lige kommet på nettet i dag (jubii!).

Til mit almindelige arbejde med computeren har jeg oprettet en
"restricted user" og til systemadministration logger jeg ind som
administrator. Det er også fint nok.

Men Messenger informerede mig om at der var en ny version af den og
brokkede sig over at jeg prøvede at installere den som den "normale"
bruger (klart nok).

Så jeg loggede ind som administrator og opgraderede Messenger. Fryd og
gammen og genstart!

Men nu virker Messenger ikke "fra" min normale bruger længere. Jeg bliver
nødt til at gå direkte ind i mappen C:\Program Files\Messenger og vælge
"run as" - Administrator for at starte den og det kan vel ikke være
meningen?

Desuden brokkede mit antivirusprogram sig også ganske gevaldigt før jeg
valgte at dele dens programmappe over netværket(!) så min normale bruger
kunne læse og skrive i den.

Kort sagt. er der nogen der har et godt råd? Et råd der helst ikke
inkluderer at køre som administrator hele tiden, da jeg er blevet lidt
for "gammel" til dette

Jeg har desuden lige prøvet at tilføje min bruger til gruppen "Power
Users" og det virkede heller ikke...

Mvh,

Christian

--
..signature

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-05-02 16:24

Christian Andersen wrote:

> [...]
> nødt til at gå direkte ind i mappen C:\Program Files\Messenger og vælge
> "run as" - Administrator for at starte den og det kan vel ikke være

Jeg har selv fundet ud af det.

1) Ændrede min normale bruger til administrator.
2) Hentede og installerede Messenger fra http://messenger.microsoft.com
3) Loggede på Messenger.
4) Ændrede min bruger til normal bruger igen.

Hygge!

--
..signature

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-05-02 16:44

"Christian Andersen" <7kf2z58ugb001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse news:aaua1v$jmb$1@sunsite.dk...

> 1) Ændrede min normale bruger til administrator.
> 2) Hentede og installerede Messenger fra http://messenger.microsoft.com
> 3) Loggede på Messenger.
> 4) Ændrede min bruger til normal bruger igen.

Hvorfor 4) ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-05-02 16:50

Bjarne Duelund wrote:

> Hvorfor 4) ?

Fordi jeg ikke ønsker at køre som administrator hele tiden. Hvis f.eks.
en virus kommer ind gennem en webside, bliver skaden begrænset til min
brugers hjemmedirectory og jeg kan bare reetablere fra backup.

--
..signature