Requiem for a dream
Fra : Michael

Dato : 03-05-02 14:35

Kender nogen noget til denne film?? Nogen der har set den??

Giv mig din/jeres mening :)

Håber I ka hjælpe !

Mvh
Michael

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-05-02 14:45

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> writes:

> Kender nogen noget til denne film?? Nogen der har set den??
>
> Giv mig din/jeres mening :)

Den skræmte mig. Jeg fik det fysisk dårligt. Jeg elsker den film. Se
den for alt i verden.

(Jeg gider ikke skrive anmeldelsen to gange. Check selv:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1107 )

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-05-02 17:56

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk>

> Den skræmte mig. Jeg fik det fysisk dårligt. Jeg elsker den film. Se
> den for alt i verden.

Jeg tilslutter mig anbefalingen. Den er skræmmende, veldrejet
og aldrig kedelig. Den har en stærk fortælling og en stærk visuel
side. Gode skuespillere og en god instruktør. Den skal ses.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 03-05-02 18:14

den er for vild, jeg fik det jævnt dårligt af at se den, men hold da op hvor
er den lækker (a contradition in terms???)

jeg har også måtte anskaffe mig den på dvd, så jeg ikke skulle låne den
igen.

men den er ikke for sarte maver, min kæreste + hendes veninde + en af hendes
mandelige venner så alle væk eller holdt sig for øjene hen imod
slutningen...

men lækker, det er den/

Troels

Fra : Agricola

Dato : 03-05-02 19:19

"Troels" <Troelsb@privat.dk> wrote in message
> [...]
hendes
> mandelige venner så alle væk eller holdt sig for øjene hen imod

enig enig, se den, men kun hvis du ikke er i alt for dårligt humør!!

Har I iøvrigt læst JP's anmeldelse af filmen?

http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/kultur/artikel&art_id=3657047

Havde lidt svært ved at genkende filmen.

Fra : Troels

Dato : 03-05-02 21:13

> Har I iøvrigt læst JP's anmeldelse af filmen?
>
> http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/kultur/artikel&art_id=3657047
>
> Havde lidt svært ved at genkende filmen.
>
> mvh

hah hah hah

det var da den vildeste nedsabling af filmen!

Han levner den ikke mange chancer, men hvad, han skriver jo også for Morgen
Facisten; JyllandsPesten...

jeg synes ihvertfald at den er rigtig rigtig fed
Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-05-02 10:32

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk>
> Har I iøvrigt læst JP's anmeldelse af filmen?
>
> http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/kultur/artikel&art_id=3657047
>
> Havde lidt svært ved at genkende filmen.

Ja - sikke en idiot. Er det ikke ham, der er lidt vel manieristisk?
F.eks. er det jo altid godt at afslutte med en sammenligning med
Scientology - kunne han ikke have fået Hitler og Pia Kjærsgaard
med i samme ombæring? Sikke en idiot!

Men der *er* åbenbart forskellige meninger om filmen. I Informations
"stjerneboks" (se deres hjemmeside) er det et meget flot syn, at
en af deres anmeldere (Claus Christensen) kun giver den én stjerne,
mens en anden (Christian Monggaard Christensen) giver den fire
(det bedste = mesterværk).

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Wertigo

Dato : 04-05-02 10:56

Agricola <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i

> Har I iøvrigt læst JP's anmeldelse af filmen?
>
> http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/kultur/artikel&art_id=3657047
>
> Havde lidt svært ved at genkende filmen.

Johannes H. Christensen må være noget nær Danmarks ringeste professionelle
anmelder. Jeg har ikke selv set RFAD endnu (desværre), men jeg har læst nok
af hans anmeldser til at vide, at de skal tages med et gran salt.

MvH Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-05-02 12:49

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> writes:

> Johannes H. Christensen må være noget nær Danmarks ringeste professionelle
> anmelder. Jeg har ikke selv set RFAD endnu (desværre), men jeg har læst nok
> af hans anmeldser til at vide, at de skal tages med et gran salt.

Jeg indrømmer, at jeg kortvarigt troede, at der var tale om en art
læser-indlæg. Anmeldelser af den kvalitet har jeg svært ved at se
berettigelsen af i et kommercielt medie.
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Kevin & Tina

Dato : 03-05-02 19:21

Men men
Christiane F, wir kinder von bahnhof zoo.
Tager emnet op på en væsentlig mere suveræn måde.
Og Bowie er bedre

For ikke at blive råbt ud; jeg sunes rent faktisk Subj. er en kanonfilm, men
meget mere p.gr.a de tekniske finesser, og den fantastiske flirten med
mediet, film, reklamer og musikvideoer, i en fed sammenblanding jo det ER
guf.
VH Kevin

Fra : "sBL

Dato : 03-05-02 21:15

Fantastisk film.

Blandt mine top 3 favorit film, delt med "Donnie Darko", "Magnolia" og
"Pi"... ok det var 4, men de er alle sammen så gode.. :)

kan virkelig anbefales. Jeg må også indrømme at jeg var fysisk påvirket
efter at have set den.

...jeg kan heller ikke fatte JP´s anmeldelse af den. Det lyder som om det
slet ikke er den samme film.

I "Bogart" fik den 4 hatte. Skulle have haft 5.

/simon

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 07-05-02 07:25

On Fri, 3 May 2002 22:15:11 +0200, "sBL <TV Basher>" <slarsen@gmx.net>
wrote:

>Blandt mine top 3 favorit film, delt med "Donnie Darko", "Magnolia" og
>"Pi"... ok det var 4, men de er alle sammen så gode.. :)

Pi? Mener du det alvorligt? :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-05-02 09:41

Lars Svoldgaard <locutusdk1@yahoo.com> writes:

> Pi? Mener du det alvorligt? :)

Pi er en vidunderligt foruroligende film. HVis man hadede den vil man
sikkert have problemer med Requiem.

Heck, alle tænkende mennesker vil have problemer med Requiem, det er
bare ikke en grund til ikke at se den.

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 07-05-02 14:43

Hej

Lars Svoldgaard wrote:
>Pi? Mener du det alvorligt? :)

Pi er en helt igennem fantastisk film. Omend ikke på min top 3, så klart
en af de bedre jeg har stående, selvom jeg nu er ret glad for de fleste
film i min samling :)

Peter B. Juul wrote:
> Pi er en vidunderligt foruroligende film. HVis man hadede den vil man
> sikkert have problemer med Requiem.

Helt sikkert, men ikke omvendt. Folk der ikke kunne lide Requiem skal
ikke snydes for Pi. Jeg kender et par stykker der ikke kan lide Requiem
( okay jeg vil ikke kendes VED dem, men det er jo så noget andet og
de synes Pi er en udmærket film.... Pi ER mere main-stream end Requiem,
men det der gør Requiem så fed er så også at den tør tage springet fuldt
ud, og gå amok med kameraføringen, klippene osv. Og så er musikken
fantastisk godt tilpasset.

Peter B. Juul wrote:
> Heck, alle tænkende mennesker vil have problemer med Requiem, det er
> bare ikke en grund til ikke at se den.

Det er netop grunden til at se den, igen og igen :)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk