OPRØR mod betalte SMSer
Fra : DJ

Dato : 03-05-02 14:12

Giv jeres stemme til at vi går imod teleskabernes nye røverier...hvis det
står til selskaberne skal vi nu betale 20ører/SMS og det er endda excl.
moms.

Gå til denne URL og stem imod deres planer.
http://nustopperde.zapto.org/

Hvis vi ikke prøver at gå i mod ja så har vi heller ikke en chance for at
kunne stå sammen og få gratis SMSer!
Det er sørme en del af vort abonnement vi betaler allerede!
-DJ

Fra : René Hjorth

Dato : 03-05-02 14:45

On Fri, 3 May 2002 15:11:54 +0200, "DJ" <junkmail2dje@nettaxi.com>
wrote:

>Hvis vi ikke prøver at gå i mod ja så har vi heller ikke en chance for at
>kunne stå sammen og få gratis SMSer!
>Det er sørme en del af vort abonnement vi betaler allerede!

Selvom jeg også er interesseret i lavere priser på SMS, forstår jeg
ikke din ankepunkt...

SMS'er tager kapacitet på samme måde som en samtale, (dog i langt
mindre grad), så siden der er noget der "bruger" trafiktid hos
selskaberne, er det også naturligt at det er noget der betales for.

Men at de så i virkeligheden burde koste ca. 2 ører er så en ganske
anden ting.

Fra : DJ

Dato : 03-05-02 17:02

Så siger du jo med andre ord at de tabte penge på den lille trafik der
var...come on...fortæl mig ikke at teleselskaberne allerede havde indregnet
det i samtaleafgifterne.

Deres cost analyser går ind og tager alle beløb med når der skal udregnes
samtale priser.

Nej, for at være ærlig så tror jeg personligt at de bare vil have flere
penge i kassen! Det er altid det der sker...man bliver grådig og vil have
mere...
-DJ

Fra : John K

Dato : 03-05-02 19:56

> Nej, for at være ærlig så tror jeg personligt at de bare vil have flere
> penge i kassen!

Ja selvfølgelig. Det kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i.

Prøv iøvrigt at tjekke priser for at sende SMS'er i andre lande.

Mvh

John K

Fra : DJ

Dato : 03-05-02 21:48

"John K" wrote in message

> Ja selvfølgelig. Det kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i.

Vil det sige at hvis jeg skulle sælge dig en vare så kan jeg bare sige at nu
er jeg ikke tilfreds længere med min store fortjeneste og så kræve at du
skal betale mere for en ydelse du allerede betalte for tidligere. Den var
bare lagt ind i din total pris hvad det koster at køre et mobil-system.

> Prøv iøvrigt at tjekke priser for at sende SMS'er i andre lande.

Ja...så prøv også lige at sammenligne deres mobilpriser sammenlignet med
vores...det skulle give dig et fingerpeg....S

-DJ

Fra : John K

Dato : 03-05-02 23:21

> [...]
> skal betale mere for en ydelse du allerede betalte for tidligere. Den var
> bare lagt ind i din total pris hvad det koster at køre et mobil-system.

Du har da ikke betalt for en vare, når du sender SMS'er. De er mig bekendt
ikke inkluderet i et almindeligt abonnement, så jeg kan slet ikke følge din
udlægning.
Jeg vil sammenligne med køb af for eksempel et fjernsyn. Hvis forhandleren
forlanger 5.000 ,- for et 14", vil jeg sige nej, men han er da i sin gode
ret til at forlange den pris.
Det samme gælder med SMS. I princippet kan de forlange 10 kroner pr. SMS,
men der ville nok ikke være ret mange der ville bruge det så. Nu ligger
priserne på et niveau hvor langt størstedelen af brugerne kan acceptere det.
Så længe brugerne (kunderne) accepterer det, bliver priserne nok ikke sat
ret meget ned.

> Ja...så prøv også lige at sammenligne deres mobilpriser sammenlignet med
> vores...det skulle give dig et fingerpeg....S

Jeg kan ikke se de store forskelle i forhold til de lande vi normalt
sammenligner os med.

Mvh

John K

Fra : DJ

Dato : 04-05-02 08:38

Well...det har du da når de indregner hvormeget det koster at bruge en mobil
telefon. De siger vi har x antal mobil tlf og det koster os x antal kroner
for at anskaffe os det udstyr der skal bruges til mobiltelefoni. Ud fra
disse faktorer sætter de så en pris som vi betaler når vi bruger mobilen.

Jeg ved at de da de fastlagde prisen på mobiltelefoni, at der sagde de
ikke...well, vi regner alt sammen men vi trækker lige SMS beskeder fra da vi
ikke vil ha penge for det...come on...så dumme er de ikke at de ville gøre
dette.
De udregner prisen for at have et mobilnet kørende og ud fra dette bliver
priserne, dvs. abonnement + samtalepris fastsat!
-DJ

Fra : John K

Dato : 04-05-02 15:12

> [...]
> for at anskaffe os det udstyr der skal bruges til mobiltelefoni. Ud fra
> disse faktorer sætter de så en pris som vi betaler når vi bruger mobilen.

Ja og?

> [...]
> De udregner prisen for at have et mobilnet kørende og ud fra dette bliver
> priserne, dvs. abonnement + samtalepris fastsat!

???? - hvad mener du.

Selvfølgelig regner de med at skulle tjene penge på abonnementer,
samtaleafgifter og SMS'er - hvad er der forkert i det.

Mvh

John K

PS: Kan du ikke lige tag et smut forbi:

Fra : DJ

Dato : 08-05-02 13:02

1)
Det vil sige at du allerede betaler det via dit abonnement...undskyld du må
da kunne lægge sammen

2)
Du vil da gerne betale for det 2 gange åbenbart...God fornøjelse!

Jeg tror det er bedst at du og jeg stopper her! Gider ikke svare på dine
replys fremover...!
-DJ

*** Du må da gerne

Fra : John K

Dato : 08-05-02 15:47

> 1)
> Det vil sige at du allerede betaler det via dit abonnement...undskyld du

> da kunne lægge sammen

Hvor skriver jeg det?

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-02 18:52

Hvis 20 ører for en SMS er for meget vil jeg da gerne vide hvor du har dit
abonnement. Så vidt jeg ved er de billigste i landet CBB med 24 ører, skarpt
forfulgt af Telmore (og måske andre) med 25 ører.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : John K

Dato : 03-05-02 19:55

> [...]
skarpt
> forfulgt af Telmore (og måske andre) med 25 ører.

Han skrev også excl. moms.

Mvh

John K

Fra : DJ

Dato : 03-05-02 21:55

Ja, det er det billigste...dog har internettet jo været gratis at sende
igennem og det er den mulighed der bliver taget væk.
Hvis de allerede på nuværende tidspunkt ikke kan levere SMSerne med det
samme men at de først bliver leveret når der er ikke er så meget tryk på -
ja så vil jeg sørme ikke betale for en sådan service. Hvis man skal betale
for ting skal man kunne regne med at de når frem på samme niveau som når du
ringer alm. via mobilen.
-DJ

Fra : Devast8or

Dato : 04-05-02 00:34

Ah, du mener gennem nettet. Så forstår hvad jeg det drejer sig om. Og så
giver jeg dig ret. Det skal sq virke noget bedre (læs: Det skal virke)
ellers får de ingen penge af mig.

Devast8or